FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Kijuuu w Luty 26, 2019, 16:23:05 pm
-
Cześć wszystkim.
Posiadam drugiego S-typa 4,0l z Angli. Zabieram się za przełożenie silnika razem z osprzętem i automatyczną skrzynią biegów.
I teraz pytanie. Na co mam zwrócić ostrożność żeby czegoś nie zepsuć, czy dużo z tym kombinacji? silnik i reszta podejdą z anglika do europy?
Ps. przy okazji myślę też wymienić wał.
Może ktoś wymieniał i mógłby opisać proces takiej wymiany?
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi ;)
-
Najlepiej na podnośniki zdjąć całość z zawieszeniem . Robiłem przekładkę w polifcie , śruby każde puściły więc całość zeszło jakieś 5 godzin. Robiąc to pierwszy raz w życiu. Dla ułatwienia śruby i nakrętki skręcałem spowrotwm lub oznaczałem w oddzielne pudełka. Też miałem dawce Anglika ,przełożony cały z tym że ja łączyłem z manualem. Podałem prąd i paliwo odpalił od razu.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Dzięki. wymieniałeś też może wał i most?
-
Wał został ale całe tylne zawieszenie przekładałem z mostem od automatu. Jak śruby będą puszczać to nie najgorsza robota.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
bez wymiany zawieszenia bedzie większy problem?
-
Druga opcja wyrwać przód i na żurawiu wyjechać z silnikiem i skrzynią
-
Okej. To która lepsza?
Zmienić z zawieszeniem czy wyjąć przodem?
Na pewno będę jeszcze wymieniał wał i most. :)
-
Jak masz podnosnik to dołem .
-
Laczyles 4.0 z manualem ? Czy 3.0 ?
-
Manual nie wytrzyma momentu generującego z 4.0. Max moment bezpieczny dla manuala to 290 Nm.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
O którym manualu mówisz ? Pamiętaj że jest takie coś jak wzmacnianie docisku i tarczę kevlarowe .
-
Sama skrzynia manualna występująca w eskach mam na myśli 5 biegową ma takie parametry ,dlatego nie była łączona z 4.0. Możliwe ze 6 biegowa jest mocniejsza. 5 biegowa mam na zbyciu.
-
Przełożyłem silnik i skrzynię nie zmieniałem na manuala.
Samo przełożenie nie było jakoś skomplikowane