FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Daniello w Luty 25, 2019, 00:57:09 am
-
Witam, jestem nowy na forum więc liczę na Waszą pomoc!
Kilka tygodni temu zakupiłem swojego X'a, kupiłem go za grosze jednak parę rzeczy jest do zrobienia, liczyłem się z tym. Na początku dymił na czarno po daniu gazu, czyszczenie EGR pomogło, teraz puszcza wielki szary dym na postoju, na luzie (np. na światłach, w korku) oraz obroty falują no i czuć drgania na kierownicy i w całym samochodzie, nie jest tak za każdym razem ale co jakiś czas, poruszam się sporo czasu po mieście więc jest to bardzo denerwujące. Teraz pytanie do Was wyjadaczy, co to może być? Dwumas, alternator czy coś innego, może świece? Wolę uniknąć robienia wszystkiego po kolei aby to zniknęło, może po prostu gdzieś jest nieszczelność? Samochód był na 'diagnostyce' u dwóch mechaników, jeden serwis (BOSCH Kutno) wziął 150 zł za przekierowanie do innego miasta :-za drugi serwis wyczyścił EGR, robili próbe wtrysków i wszystko okej jednak kompresja na cylindrach nie jest w normie. Drugi i czwarty cylinder odpowiednio 20 i 24 bary. Dziękuję za odpowiedzi i pomoc!
-
Sprecyzuj prosze jaki masz silnik.
Benzynowe nie mają EGR, diesle nie mają świec (zapłonowych)
Skoro wiesz, że kompresja jest zła, to nie wiem czy nie trzebaby sie skupić na kondycji samego silnika.
-
Przepraszam za niedopisanie, silnik to 2.0tdci
-
Może jeszcze pompa paliwa się kończyć. Check Engine się nie świeci? Jakieś kody błędów?
Czy samochód był w naprawie?
-
Podlaczali do komutera w dwóch serwisach, zero błędów, check engine także się nie świeci.
-
Czy olej był zmieniany? Możliwe że sprzedający zataił przed tobą bardzo zły stan silnika dolewając motodoktora i zwiększając mu kompresję. Ja bym pojeździł tydzień i zrobił z tysiąc kilometrów po czym sprawdził stan oleju. Jeśli ubywa to żre olej. Sprawdź jeśli masz możliwość czasy wtrysków na poszczególnych cylindrach i możliwe że ci wyjdzie że musi korygować wtryskiem te telepanie na wolnych.
-
A co tu jeździć. Brak komprechy i jej duża różnica powoduje telepanie i dymienie.
-
oleju nie ubywa ani trochę, 1000 kilometrów to już samochodem pokonałem, nawet i troszkę więcej. Driv3rrrr, okej brak komprechy i jest lipa, pytanie co dalej? :-wstyd
-
Powtórzyć test kompresji. Zrobić na zimno, po nagrzaniu na "sucho", a drugi pomiar na ciepło zalać mu strzykawka po 5ml oleju na każdy cylinder.
Wtedy będzie wiadomo czy dół silnika czy głowica. Aczkolwiek żeby zrobić dół i tak trzeba rwać głowice