FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: rybjou07 w Luty 21, 2019, 20:04:11 pm

Tytuł: 2.0d wyraźny klekot i kopcenie
Wiadomość wysłana przez: rybjou07 w Luty 21, 2019, 20:04:11 pm
Witam,

Od pewnego czasu mój Jag zaczął sobie dymić na czarno. Dymek puszcza przy załączaniu turbinki (1500/1800rpm) natomiast przy większym bucie wygląda to trochę gorzej.

Turbinka regenerowana jakoś w maju, egr zaślepiony, węże całe.

Czy może być to związane z turbiną?

Dodam też, że przy prędkości 70-80km/h tylko na 5biegu  ?????? Słychać wyraźny klekot. Gdy zwolnię poniżej 70 i dodam gazu to silnik już pracuje już cicho. Na 4biegu również klekotania nie słychać. Czyżby wtryski? (250tys nalotu)
Tytuł: Odp: 2.0d wyraźny klekot i kopcenie
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Luty 21, 2019, 21:17:43 pm
Test przelewu i się dowiesz.
Tytuł: Odp: 2.0d wyraźny klekot i kopcenie
Wiadomość wysłana przez: Jagna w Luty 22, 2019, 10:23:04 am
Bardzo możliwe, że to wtryskiwacze, a jeżeli w Jaguarach były montowane Delphi to już nawet rękę dam sobie uciąć hehe :) zrób tak jak kolega u góry napisał, test przelewowy :) Daj znać co i jak :D
Tytuł: Odp: 2.0d wyraźny klekot i kopcenie
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Luty 22, 2019, 22:38:43 pm
Test przelewowy to możesz zrobić jak ci sprężynkę przy większym bucie wyrzuci. Jak kopci to za duża dawka na wtrysku. Daj je do sprawdzenia. Zapłacisz 200zl a będziesz miał pewność. Mi na chińskich koncowkach kopcil strasznie na czarno. Po zmianie na ori delphi nawet przy kapciu w podłodze nic nie dymi. Trafiłem ostatnio tanie zestawy zaworek + końcówka za 355zl oczywiście delphi. Ale jak nie wywala sprężynki to przelewy będą ok a końcówki już leja. Nr końcówki przy wtryski 501z to L133pbd przy 504z L135pbd.