FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Maro w Luty 20, 2019, 18:21:20 pm
-
Witam, mam zamiar nabyć XFa. Jaki silnik polecacie? biore pod uwagę 3.0 - 210-275KM diesel lub 5.0 - 385KM benzyna, za dieslem przemawia relatywnie niskie spalanie, za benzyną rzekomo mniejsze problemy z awaryjnością, autem będę się głównie poruszał na małych dystansach, od czasu do czasu (raz w miesiącu jakaś dalsza trasa)
Bardziej skłaniam się ku benzynowemu, czy możecie się podzielić doświadczeniami z silnikiem 5.0 benzyna? czy wchodzi w rachubę jego zagazowanie? Pozdrawiam M.
-
Jeżeli spalanie jest dla Ciebie do zaakceptowania to brałbym 5.0 w ciemno. Jeśli miałbym gazować (abstrahując od tego czy się da), to zdecydowanie brałbym 3.0D. Mam taki w XF (240KM) i naprawdę ciężko coś temu silnikowi zarzucić. Kultura pracy wysoka, spalanie w mieście ok 12l
-
wszystkie silniki tylko nie 2.7
-
Jeżeli masz zamiar jeździć krótkie dystanse to tylko benzyna , nawet nie ma sensu instalować gazu bo po pierwsze nie zwróci się a po drugie to zanim nagrzeje się silnik to będziesz i tak jechał na benzynie. Diesel 3.0 jest też napewno super bo 6cyl. i mozna podnieść mu moc , skrzynia biegow wytrzymuje do 700Nm. Ja na twoim miejscu wziąłbym benzynę i nie gazował.
-
Bez przesady, każde auto jakie miałem łącznie z Jaguarem przełącza się na gaz zanim wyjadę z osiedla, czyli przed pokonaniem pierwszego kilometra. Nawet w zimie.
Dystanse kiedy auto nie zdąży przełączyć się na gaz najlepiej pokonać na piechotę.
Co do gazowania to jak zwykle - kalkulator w rękę i policzyć czy warto. Moja instalacja w V6 (~4000zł) zwróciła się pi razy drzwi po 15tys km.