FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Jagstype w Luty 18, 2019, 18:00:58 pm
-
Witam wszystkich miłośników kotów. Mam duży problem z moim s type'em z 3litrowym silnikiem, może zacznę od początku z historią tego problemu. W sobotę tydzień temu zgubiłem klucze od Jaga i nie czekając wyciągnąłem wkład zamka oraz licznik i zawiozłem do firmy, która dorabia i koduję klucze, odebrałem je i chyba przekręciłem stacyjkę bez podpiętego licznika, dziś podłączyłem komputer, który wskazał błąd "p1586" szukałem w Internecie, ale niestety nie udało mi się niczego znaleźć. Rozrusznik kręci jednak po dosłownie około dwóch sekundach odcina zapłon i gasną kontrolki. Więc jesli ktoś wie co trzeba zrobić niech mi pomoże, bo ja nie znam nikogo kto byłby wstanie rozwiązać ten problem :(
-
Ktoś miał w internetach podobny problem i winowajcą okazał się sterownik silnika czyli ECU.
Źródło:
https://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-x200-15/p1586-failsafe-mode-no-start-90155/
Inne potencjalne źródła problemu to uszkodzona (elektroniczna) przepustnica albo wiązka między przepustnicą a ECU.
Nie zaszkodzi też sprawdzić bezpieczniki i przekaźniki odpowiedzialne za zasilanie przepustnicy i ECU.
Ponieważ ECU raczej rzadko padają (o czym nawet jest wspomniane w w/w wątku) to na początek sprawdziłbym właśnie przepustnicę, albo podmienił na sprawną używkę.
edit:
https://www.jaguarownersclub.com/forums/topic/9961-code-p1586/
Tutaj właśnie inny kolega miał z tym problem i winowajcą okazał się przekaźnik w komorze silnika.
-
Ok. Dzięki wielkie, ale jeszcze jakbyś mógł opisać lokalizację przepustnicy i ECU bo ja mam 🐈 od niedawna i jeszcze się Dobrze z nim nie zapoznałem. Pozdro
-
Niestety nie posiadam S-Type, ale przepustnicy szukał bym w okolicach kolektora dolotowego.
Wygląda jakoś tak. W duzy okrągły otwór wchodzi wielka gumowa rura.
(http://i.ebayimg.com/images/g/0xwAAOSwmUdUXUVS/s-l300.jpg)
Natomiast ECU to metalowa puszka z dużą szeroką wtyczką, najczęściej znajduje się przy ścianie grodziowej.
Przy czym sama puszka może być w kabinie pasażerskiej (w X-Type tak jest).
-
A jeśli chodzi o ten przekaźnik to, który to?
https://photos.app.goo.gl/v5sFa7RZyvze5tYT6
-
Zerknij tutaj, zależnie od rocznika pojazdu. Pierwszy link dotyczy przedliftów, drugi poliftów.
http://jagrepair.com/images/AutoRepairPhotos/x2022001en.pdf
http://www.jagrepair.com/images/Electrical/STypeElectrical/2003%20MY%20S-Type%20Electrical%20Guide.pdf
Gdzieś około strony 19-20 są schematy bezpieczników (fuses) i przekaźników (relays).
Ponadto, jest nawet przyklejony wątek na forum:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,12681.0.html
Szukasz przekaźników odpowiedzialnych za przepustnicę oraz ECU/PCM. Nie zaszkodzi też przy okazji sprawdzić przekaźniki układu paliwowego (pompy paliwa, wtryskiwaczy) oraz zapłonowego (cewki).