FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Luty 15, 2019, 15:12:30 pm
-
Od pewnego czasu zacząłem zauważać, że skrzynia ma problem z płynną zmianą biegów a mianowicie czasami podczas przełączania lekko wchodzi na obroty i dopiero wrzuca nastepny bieg, przez co zdarza się, że czuć mniej lub bardziej to charakterystyczne szarpnięcie. Problem także pojawia się przy kick-downie z tym, że bywa już bardziej uciążliwy, ponieważ auto wtedy wchodzi mocniej na obroty a samo szarpnięcie jest już dużo mocniejsze. Spotkał się ktoś z czymś podobnym w swoim aucie ? Obstawiałbym, że może konwerter się kończy. Przy diagnostyce ogólnej wyszedł jakiś błąd między 3 a 4 biegiem na automacie, ale nie znam jego kodu, ponieważ mechanik, który to sprawdzał skasował błąd i nie pamięta jaki był jego kod, a na obecną chwilę nie mam jak podpiac skrzyni i sprawdzić czy błąd ten znów wystąpił...
Oczywiście olej w automacie świeży a stan właściwy.
-
Dodam tylko, że raczej dzieje się to jak już auto pojeździ przynajmniej te 10 km,.
-
Hej, na jakim oprogramowaniu zaczytał Ci błędy szkrzyni? Mi póki co nie udało się zaczynać błędów ale nie wiem czy wynika to z oprogramowania czy z tego ze bledow po prostu nie ma(inne błędy zaczytał bez problemu). Mi tez poszarpuje przy zmianie. Generalnie myślałem ze to przez uszkodzone przeguby ale problem po zmianie wału został. I najlepsze jest to ze tak dla sprawdzenia dolalem litr oleju do szkrzyni i muszę przyznać ze byłem w szoku bo pomogło. Jest dużo lepiej, zmiany są o niebo płynniejsze. Teraz przymierzam się do wymiany statycznej oleju i mam nadzieje ze problem rozwiąże się w 100%. Jeszcze pozostaje kwestia skasowania adaptacji skrzyni jeśli dalej zmiany będą wyczuwalne. Dodam jeszcze ze na rozgrzanym aucie na prostej drodze zaraz po dolaniu tego litra nie było czuć zmian wcale. Dopiero na koniec trasy na ostrym zakręcie w chwili zmiany biegu była wyczuwalna zmiana i to może być właśnie przez zbyt mała ilość oleju a przynajmniej taki wniosek się nasuwa.
-
A tak w ogóle to sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni?
-
Kombinowałem ze swoim mechanikiem ale nie mogliśmy znaleźć bagnetu :/
-
Tu nie ma bagnetu. Trochę po prawej od śruby spustowej oleju jest śruba rewizyjna. Odkręcasz ją i lejesz tyle oleju aż zacznie się przez nią wylewać. Szczegółowy opis procedury ze zdjęciami jest na forum. Nie jest to trudne, rzekłbym nawet że bardzo proste. I pamiętaj, żeby nie pomylić śrub bo jest z tyłu jeszcze jedna, której odkręcenie skutkuje straceniem wstecznego.
-
Tutaj ma sie przelac ?
-
Korek rewizyjny jest od dołu pod samochodem. Z tego co pamiętam spustowy jest na klucz 17 a rewizyjny po prawo na 14.
Poniżej link do tematu o którym mówiłem.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=15046.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=15046.0)
-
Sztandi, poradziłeś sb z tematem ?
Ja mam kolejny objaw sugerujący, że to konwerter. Drgania około 100 w górę i uślizg przy dynamicznej jeździe.
We wtorek jadę do skrzyniarza na diagnostykę i zobaczymy co wyjdzie.
Ciekawi mnie tylko co u Ciebie pomogło ?
-
Nic nie robiłem. Mało jeżdżę ostatnio autem, bo mam drugie a póki co priorytetem jest dla mnie pełna regeneracja hamulców i felg. Skrzynia potrafi pracować kilka dni bez problemu a potem nagle zaczyna się lekko uslizgiwać przy zmianie biegów. Dodatkowo wyczuwam bardzo lekkie drgania na P, których np. nie ma na N.
-
No to myślę, że mierzymy się z tym samym. U mnie też od święta pojawia się uślizg, drgania są minimalne i znikają na N.
Dam znać we wtorek czego się dowiem, podobno najlepszy skrzyniarz w Gdańsku. Oby to tylko sprzęgło ale jestem dobrej myśli bo objawy by się zgadzały.
-
Uślizg to sprzęgło ale drgania to już chyba konwerter. Ok, czekam na info :P
-
Skrzyniarz zrobił autkiem rundkę, zlał trochę oleju do sprawdzenia i twierdzi ze wszystko w jak najlepszym porządku. Problem w tym ze ja dalej jeżdżąc miałem kolejne przypadki ze zmiana biegu odbyła się z szarpnięciem. Ale generalnie temat zostawiam na przyszłość jeśli problem się nasili albo pojawia się nowe objawy to dalej będę szukać. Co do drgań to tez wykluczył ze to wina skrzyni. Zmienię opony na letnie i oby pomogło ;p
-
W następnej kolejności dobrze przyjrzyj się wałowi napędowemu.
-
Taki jest plan. Podpora wymieniona i dziwnym trafem zgrało się z to drganiami, chyba ze nie zauważyłem tego wcześniej. Jak opony nie pomogą to wymieniam przegub i wyważam.
-
Po wymianie podpory takie rzeczy właśnie się dzieją i niejeden z Nas już to przezywał :) Bo dopiero wtedy wychodzi, że oprócz podpory jeszcze pozażynane jest co innego :)
-
Znajomy co posiada audi z napędem na 4 koła powiedział, że drgania w tych przedziałach 90-120 km/h mogą występować od twardej gumy podpory wału, to samo powiedział mu facet co wyważa wały napedowe, że te tanie podpory są marnej jakości zamiennikiem, może warto w tym kierunku celować... Pocieszeniem może być to, że w kazdej marce po wymianie podpory na zamiennik zapewne chiński, występują drgania, bo zdobycie oryginalnej jest nie możliwe.
-
Uuuu to mnie nie pocieszyliście :P Mam nadzieje, że ta guma się z czasem wyrabia ?
-
Opowiedz więcej o tych drganiach, może jakoś pomogę, jak one wyglądają ? Przy dodaniu gazu, czy zmianie biegu ? Ja w swoim x type regenrowalem całkowicie skrzynie i to pomogło i również miałem drgania
-
Opowiedz więcej o tych drganiach, może jakoś pomogę, jak one wyglądają ? Przy dodaniu gazu, czy zmianie biegu ? Ja w swoim x type regenrowalem całkowicie skrzynie i to pomogło i również miałem drgania
Ile Cię skasowali ? Co było zawarte w regeneracji ?
-
Ja generalnie jestem z Poznania, skrzynia mi wysiadła w Zakopanem, a auto zostawiłem w takiej małej mieścinie obok nowego targu. Zrobili ją naprawdę bezbłędnie, zregenerowali sprzęgło hydrokinetyczne, filtr oleju, hamulec taśmowy, wszystkie potrzebne filtry jak i oleje. Za całość wyszło 4tys a skrzynią chodzi jak nówka
-
Opowiedz więcej o tych drganiach, może jakoś pomogę, jak one wyglądają ? Przy dodaniu gazu, czy zmianie biegu ? Ja w swoim x type regenrowalem całkowicie skrzynie i to pomogło i również miałem drgania
U mnie wygląda to tak, że drgania pojawiają się przy około 100. I niezależnie czy wciskam gaz czy nie dalej są wyczuwalne. Dodam, że dziś trochę pojeździłem i mam wrażenie jakby było lepiej, wcześniej drgania były mocno wyczuwalne na zagłówku. Już sam nie wiem. To samo mam po wrzuceniu D i R też pojawiają się drgania których nie mam wcale na N. Tylko już na prawdę nie wiem czy coś wymyślam, czy ten typ tak ma.
Pozostaje mi tylko jeździć i zobaczę jak się sytuacja rozwinie. Może faktycznie nowa podpora się wykłada. A jak nic się nie zmieni albo pogorszy to pojadę na wyważenie wału na aucie.
Przede mną jeszcze wymiana opon, może tu leży problem.
-
Powiedz mi skąd jesteś ? Bo u mnie co jak co nie ma drgań i z chęcią bym to zobaczył i pomógł doszukać się problemu
-
Myślę, że odkryłem przyczynę przeciągania biegów w skrzyni. Po podpięciu do kompa znów pojawia się błąd P1582 - Electronic Throttle Monitor Data Available, co powoduje albo przepustnica, albo czujnik położenia pedału gazu, przez co automat nie do końca wie jak zmieniać biegi. Bardziej skłaniałbym się ku przepustnicy, co zgadzałoby się to z innymi moimi obserwacjami.
Wymiana przepustnicy w tych autach jest Plug&Play czy trzeba kodować ? Bo czujnik zapewne jest integralny z pedałem gazu?
-
Poczytaj ile jest przyczyn pod tym kodem ja znalazłem przynajmniej 5 .
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Wiem... I to mnie martwi... Aczykolwiek nic bardziej sensownego niż przepustnica lub czujnik położenia przepustnicy nie znalazłem. Tym bardziej, że pozostałe "opisy" opcji tego błędu są, że tak delikatnie powiem co najmniej śmieszne, tak jak i te samochody zresztą. Na przykład: Engine starts and stumbles, Engine fail to start, Engine stall. Są tak pomocne, że aż wcale.
-
Zdjąłem klemę na 30min, rozebrałem przepustnicę, wyczyściłem, zresetowałem parametry adaptacyjne skrzyni. Efekt? Przez 60km działała poprawnie, potem znów lekko zaczęła nie trafiać w biegi...
-
Mialem podobny problem lecz u mnie nie bylo zadnych drgań, jedynie raz na jakis czas szarpnoł szczegolnie przy szybczym rozpedzaniu, i kick down juz czesciej czyli 5 sekund jazdy na luzie i nagly strzal sprzegla, i nic po za delikatna jazdda nie pomagalo ani reset ani dolewki, niestety skonczylo sie na tym ze padl wsteczny tzn jechal jak by sie sprzeglo w ciul slizgalo i nikt nic nie dal rady poradzić, koniec końcow zmiana skrzyni i jest tatyny w matyne komfort luz przyjemnosc z jazdy i prawie dsg z tym ze nieczuc nic przy kick downie poprostu delikatnie zaczyna bardzo szybko sie rozpędzić gdyby ni wskazowka i coraz szybciej mijane drzewa słupki pojazdy to by tego nawet niewiedzial
-
Po przeczytaniu drugi raz, wydaje mi się, że zrozumiałem sens tej wypowiedzi :D
-
Problem z skrzynią rozwiązany. Uwierzcie lub nie, ale po wymianie kompresora klimatyzacji i paska, skrzynia zaczęła pracować normalnie. Już ponad miesiąc jeżdzę i ślizgań przy zmianie biegów nie zaobserwowałem. Spodziewałem się, że problem nie leży stricte w skrzyni, ale nie do końca rozumiem jaki związek ma kompresor klimy i automat, choć spotkałem się z tezą, że wadliwy kompresor może generować dodatkowe obciążenie przez co ECU wszystkie parametry przelicza inaczej. Dziwna sprawa i nie wiem co o tym sądzić, ale skoro działa to działa.