FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jannaf w Luty 20, 2008, 20:13:47 pm
-
Kto z właścicieli bawił się w wymianę łożysk w tylnych kołach. Słyszałem, że to nie lada problem. Podobno we własnym zakresie nie ma nawet co próbować (jakieś pierścienie dystansowe, podkładki czy coś takiego ??). Pytałem pobliskiego speca od naprawy Jagów i nawet on doradza kupić całe używane piasty, a nie bawić się w wymiane samych łozysk. Zatem coś musi być na rzeczy......
-
przebudowa jest latwa budowa jest trochę skomplikowana.
jesli wymieniasz tylko lozyska i simeringi używasz tego samego pierścienia dystansowego.
jeśli masz nowa obudowę piasty i musisz znaleźć nowy wymiar pierścienia dystansowego to trochę się komplikuje ale jest do zrobienia.
-
To chyba nie żaden spec ;)
Ja specem od Jagów nie jestem a poradziłem sobie z łożyskami bez problemów.
-
Wymiana łożysk jest tak samo skomplokowana jak w innych samochodach, trzeba myśleć i zachować czystość podczas pracy. Ja u siebie wymieniałem łożyska w pistach i wachaczu.
-
Kurcze, coś jednak musi być z tymi łożyskami, bo mi tez wymieniali w aso i było oki, ale niestety co pół roku musiałem wymieniać, a chyba powinno to trochę więcej wytrzymywać ;)
-
Wymiana jest skomplikowana i trzeba mieć sporo podkładek regulacyjnych. To nie jest robota dla amatora, zwróćcie uwagę, że w haynesie opisują wymianę uszczelki pod głowicą, ale w kwestii wymiany łożysk odsyłają do dilera...
-
A o jakim my mówimy modelu ???
-
A o jakim my mówimy modelu ???
No jesteśmy w dziale " XJ-40, XJ-81 (1986-1994)" to chyba tylko o takich możemy dyskutować ;) ;D
-
No tak. Nie wiem dlaczego mi się ubzdurało, że chodzi o X300 :-\
-
Przeciesz nie ma roznicy pomiedzy piasta xj40 a x300 jesli chodzi o przebudowe.
-
Gwoli ścisłości, problem regulacji napięcia łożysk tylnych za pomoca podkładek dotyczy wszystkich modeli od E-type do X308, czyli to rozwiązanie było stosowane ponad 40 lat...
-
Czyli wszystko jasne ;D
Ale jeżeli to Jagoholic ma rację to niedługo czeka mnie wymiana piast ;)
-
Kurcze :-\ Niby wszystko jasne, ale zależy kogo posłuchać. Jeżeli samemu lepiej łożysk nie tykać, to jak je wymienić ?? Jeśli w serwisie, to pytanie ZA ILE ?
-
zadzwoń do Ryszarda Bagłaja 602343073, dla niego taka robota to codzienność ;)
-
Dzięki za kontakt, ale napisz mi gdzie ten fachman ma warsztat, żeby nie okazało się, że to dwa dni jazdy. Jeżeli to jest w Łodzi to OK. Autostradą 1,5h. :)
-
100lica
-
Ten to się opisze, że aż oczy bolą od czytania ;D ;D ;D :-R :-V
-
Skąd wziąć te miedziane dystanse i jak zamontować je - jakie odległości itd żeby nowe łożyska pojeździły dłużej niż 2000 km?
-
Teraz już od Jaguara dostaniesz chyba tylko dwa dystanse z całej serii, mniejszy i większy, każda podkładka chyba ze ?20, jak złożysz ta większą i koło nie będzie się ruszać po skręceniu tak łożysko będzie działać. Sam u siebie wziąłem większą i jest ok, działa już parę dobrych lat.
-
Okej ale gdzie o to pytać? ASO? Kiedyś pytałem w V12 i nie mieli tego... :(
-
https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/922.1572.5645.24141/brand/jaguar/
Tutaj dostaniesz i pytaj do X300, sa takie same, calkiem sporo jest ich dostepnych.
-
To coś takiego?
https://allegro.pl/oferta/dystans-lozyska-piasty-tyl-jaguar-xj6-xj12-xjs-aso-14892865461
-
Tak, dokladnie to.