FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: katar83 w Luty 03, 2019, 12:16:08 pm
-
Czy ktoś może orientuje się, czy jest jakiś sensowny zamiennik dla Denso MNA6710AB?
To ze szczotki się zużywają przy ok 200 tys km to jedna sprawa i można zawsze wymienić. Problem jest w samym śmigle i jego mocowaniu. Większość ma konkretna już dziurę wyrobiona w metalowym podłożu i zaczynają szorować bokami. Minimum to zeszlifowanie powierzchni, ale wtedy zbliżamy śmigło do magnesu silnika po drugiej stronie i zaczyna działać jak traktor, zresztą nigdy te pompki ciche nie były, 200 tys km robi swoje i całość tak czy inaczej jest już dość głośna, nawet sam motor. Wirnik tez się zużywa, teraz wymieniałem szczotki i jest już z 2mm rowek.
Generalnie beznadziejna ta pompka :- pojecia
-
Wpisz w allegro, a dziale Motoryzacja frazę: Pompka obiegowa.
Najtańsze są od VW T4.
-
Ototototo wlasnie! Dzieki! Ciekawy jestem jak glosno taka pompka dziala tylko teraz, jakkolwiek wyglada idealnie i na pewno bedzie pasowac :)
Jak sie obecna mi skonczy to na pewno wyprobuje.
-
Cześć
A czy mógłbyś w paru słowach opisać jak się do nie dobrać, gdzie najwygodniej spuścić płyn itp itd.
Chciałbym u mnie sprawdzić stan szczotek ale jakoś nie mam odwagi by się za to zabrać :)
Wszelkie rady będą przydatne.
Piotr
-
Bardzo prosta sprawa ze szczotkami, zdjecia tutaj:
http://jimbutterworth.co.uk/8jagpump.htm
Na dole strony, nawet widac wyrobiona dziure w metalu od smigla :)
Plyn polecam z przodu po lewej spuszczac u dolu chlodnicy z duzej rury.
Jak ktos jeszcze nie wymienial szczotek, a ma przejechane z 200 tys to raczej koniecznosc, mi pierwszy raz stanela pompka z 500km od domu, delikatnie mowiac nie jest fajnie wracac bez ogrzewania, chociaz mozna nia pomachac troche na postoju i potrafi sie wlaczyc przynajmniej na chwile. Szczotki sa 4x4x8mm, z moich oryginalnych szczotek po 225 tys zostaly w zasadzie tylko druciki :)
-
Katar, a rzuć okiem na pompki z Audi A6, Q7. Albo z dogrzewaczy Webasto. Są to pompki bezszczotkowe. Bardzo wydajne.
-
A trzeba coś więcej demontować pod maską żeby się dostać do pompki ?
Wydaje mi się że tam jest dość ciasno.
Piotr
-
Nie, pompka na dwoch srubach sie trzyma tylko, odkrecasz, wtyczke odlaczasz, dwa gumowe weze na opaskach i wyciagasz bez problemu calosc. Moze sie wydawac ciasno ale wszystko wychodzi bez problemu.
-
OK, dzięki, w weekend podejmę wyzwanie.
Piotr
-
Choć to wszystko dużo wygodniej się robi, kiedy zdejmiesz rurę dolotu ;) I moim skromnym zdaniem, nie potrzeba spuszczać płynu dolną rurą chłodnicy. Po wypięciu pompki aż tak wiele płynu się nie wyleje.
-
Tak z poltora litra u mnie gdzies sie wylewa, wody oczywiscie w obecnej chwili :D
-
Mam zalane Prestone więc trochę żal, no i nie mogę większego bagna zrobić w garażu bo to wspólna przestrzeń.
-
W takim razie, u dołu chłodnicy, od strony pasażera masz kranik spustowy. Powinna być też na nim taka rureczka poprowadzona w dół. Dość wygodnie zlewa się ten płyn do naczynia.
-
Można użyć takiej pompy (sprawdzony patent, tylko kabelek trzeba przedłużyć) https://sklep.v12.com.pl/uniwersalna-pompa-wody-obiegowa-webasto-eberspacher.html