FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: X type 3.0 v6 w Styczeń 30, 2019, 17:09:38 pm
-
Witam jestem nowy na forum więc wybaczcie moje błędy.
Problem dotyczy Jaguara X type 3.0 V6 z roku 2001 auto posiada aromatyczną skrzynię biegów która pracuję bez szarpnięć i płynnie zmienia biegi tylko wyje na 5 biegu co mnie bardzo irytuje proszę was o pomoc może ktoś miał taki przypadek.
Z góry dziękuję.
-
Tylko na 5 biegu? Wyje cały czas? Olej w skrzyni rozumiem, że jest? Kiedy wymieniałeś?
Podaj więcej informacji, bo w X-Type przyczyną wycia może byc kilka rzeczy m.in obie skrzynie, podpora wału, krzyżaki etc.
-
Olej wymieniony 8000 km temu zalane 8.8 L na pustą skrzynię ponieważ była uszczelniania pokrywa skrzyni wyje przy około 90 100 km/h po rozgrzaniu auta czyli przejechaniu około 15 km wycie niemal ustaje skrzynia pracuje bez szarpnięć i płynnie zmienia biegi oraz na żadnym nie przeciąga wał i podpora zdrowe bez oznak luzów oraz stukania auto w czasie jazdy nie stuka oraz nie drży po prostu płynie po drodze i stąd mój niepokój co to może wyć.
Jeszcze jak temperatura spadła po niżej -7 To delikatne wycie było jeszcze na 4 biegu .
-
Dalej nie ma pewności czy to skrzynia. U mnie przy podobnych prędkościach wyła podpora. Wizualnie może wyglądać lux, tak samo może nie mieć luzów, ale jak łożysko się zatrze to będzie wyć. Polecam zdjąć wał i zobaczyć w jakim stanie jest podpora - tak dla pewności zanim zaczniesz bawić się skrzynią. Tym bardziej, że sam demontaż wału jest prosty i szybki.
-
To powiedz jeszcze czy wycie jest podczas dodawania gazu, czy podczas odejmowania, czy non-stop. Jeśli tylko przy dodawaniu lub odejmowaniu to winne są zęby współpracujących ze sobą kół, a jęśli non stop to pewnie jakieś łożyska do zmiany. Mi w tych prędkościach chyba wył tylny dyferencjał tylko on bardziej miałczał
-
Podczas odpuszczania gazu ustaje po dodaniu też , wyje tylko podczas jazdy gdy padał gazu trzymam nieruchomo przy stałej prędkości 90 100 km/h
Zgubiłem przecinek wyje tylko podczas jazdy że stałą prędkością gdy dodaje lub ujmuje gaz przestaje wyć.
A czy skrzynia może wyć przez zły olej w skrzyni? Mam wlany MOBIL ATF LT 71141
Łożysko podpory wały jest wymienne?
Słyszałem że w x typie nie jest wymienne i trzeba wymienić cały wał z podporą podpowiedzcie jak to z tym jest?
-
łożysko jest jak najbardziej wymienne, koszt około 100-150zł
-
Dzięki za odpowiedź jutro biorę się do roboty i wymienię koszt niewielki A spokojniejszy o to łożysko będę.
-
W tym wale niby nie ma reguły, ale i tak sobie markerem zaznacz jak go złożyć i zaopatrz sie w szczypce do segerów, a samo łożysko może nie zejść więc i w szlifierkę żeby delikatnie naciąć łożysko nie ruszając przy tym wału
-
Osobiście oddałbym to do zrobienia firmie zajmującej się wałami napędowymi, która przy okazji sprawdzi przeguby oraz czy jest wyważony. Koszt takiej usługi tez nie jest duży bo raptem ze 150-200zł plus podpora.
-
wiadomo jak to w kocie że przeguby już sie wysłużyły :-tylko
-
Dziękuję Panowie za pomoc łożysko podpory wymienione i już nic nie chałasuje wał założyłem jak był znaczyłem czerwonym markerem teraz pracuje jak należy.