FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: najkon w Styczeń 23, 2019, 22:36:05 pm
-
Witajcie,
X-Type 2003 r. wersja HIGH - manual 3.0 v6 - próbowałem wszystkiego z guzikami na kierownicy.
Podczas jazdy jedną z ekspresowych dróg S* usiłowałem włączyć tenże cud techniki.
Na kierownicy mam guziki RESUME + - CANCEL
Wyrównałem prędkość do 110 km/h i przycisnąłem guzik RESUME trzymając go raz 5 sek, raz 10 sek, raz tak długo że aż czekałem na jakieś INFO gdziekolwiek czy to desce rozdzielczej czy na ekranie komputera (navi).
Tą samą metodą próbowałem trzymając guziki + / - a później nawet CANCEL po tym na dwa guziki RESUME i CANCEL naraz - no kompletnie nic.
W samej nawigacji mam możliwość ustawienia prędkości w obszarze zabudowany, i niezabudowanym oraz autostrady. Wyklikałem sobie na parkingu i w drogę.. ale i tak po puszczeniu gazu nic się nie działo - o, przepraszam - auto zwalniało :P
Jak to włączyć? czy coś trzeba "odblokować"? a może coś jest popsute? - nigdzie nie świeci mi się komunikat o niedostępności/błędu tempomatu.
-
Tak samo jak guziki od radia pozwalają przełączać stacje, tak i od tempomatu, jak spojrzysz z boku kierownicy ma on napis on/off. To przycisk a'la kołyska. Naciskając go u góry uruchamiasz tempomat, i wyświetli ci sie cruise control albo jakoś tak. Potem klikasz tylko na plusika.
-
Kóleczko od tempomatu +/- kopsnij kciukiem i się włączy tempomat
-
Klawisz + /- cancel kasujesz ,resume powracasz do nastawy po nacisnieciu hamulca.
-
To jest przedlift. Najpierw musisz włączyć tempomat przyciskiem ON/OFF z boku.
-
No dobrze Panowie,
wydawałoby się to takie proste - guzik ON/OFF i już!
..ale ja takiego guzika na kierownicy nie mam :( obejrzałem całą, z tyłu z boku, od dołu od góry.. macałem jak młode piersi i Nic.
Domniemam że wszystkim Wam chodzi o takie guziczki jak na zdjęciu (jaguar guziki.jpg) ale ja mam taki (x-type guziki tempomat.jpg) na kierownicy
i co teraz?
-
Witam, u mnie z 2004r przedlift też nie mam ON/OFF i uruchamia się wciskając 2razy +
-
A jak to wygląda w polifcie ?? Bo zmieniałem kierownicę na poliftową w drewnie i tak jak teoretycznie widzę na ekranie komunikaty, że tempomat włączony lub wyłączony tak ustabilizowac prędkości już nie mogę :/
-
U mnie w polifcie (kiera identyczna jak Twoja sztandi7) wystarczy ze rolką majgnę na + i tempomat włączony.
Jednocześnie zapamiętuje prędkość przy jakiej to zostało włączone i jej się trzyma.
Przesunięcie rolka na
+ przyspiesza
- zwalnia
ale po chwili wróci do zadanej pierwotnej prędkości początkowej.
No chyba, że wiadomo dotkniesz hamulca lub cancel.
-
Czyli coś jest nie halo ze sterowaniem w kierownicy, albo zmiana na polifta wymaga wymiany modułu lub kodowania. Będę musiał to sprawdzić jak trochę cieplej się zrobi...
-
Witam, u mnie z 2004r przedlift też nie mam ON/OFF i uruchamia się wciskając 2razy +
no niestety u mnie to nie działa, próbowałem wciskać 2x + albo 2x - i nawet 4x i baaardzo powoli 2x - bez efektu :(
Czyli coś jest nie halo ze sterowaniem w kierownicy, albo zmiana na polifta wymaga wymiany modułu lub kodowania. Będę musiał to sprawdzić jak trochę cieplej się zrobi...
Szczerze nie mam takiej wiedzy, czy kierownica była zmieniania. Pozostałe guziki tj. radio/telefon po lewej stronie kierownicy działają bez problemu.
A jak to sprawdzić?
W czwartek oddaje auto do serwisu, bo przestał mi otwierać drzwi z pilota (coś z tym układem GEM), to może napomknę odrazu z tempomatem :/
-
Podłącze się pod temat, jakiś czas temu miałem okazję odpalać swojego kota na pych, ino mam tempomat, guziki w ogóle nie kontaktują, ale podczas odpalania na pych, jak puściłem sprzęgło coś szarpło i wyskoczył komunikat "cruise control not avaible". Dodam że tempomatem w ogóle wtedy nie operowałem, wcześniej żadnej reakcji nie było podczas próby włączenia. Komunikat wyskoczył mi jeden jedyny raz, i tyle po nim zostało..
A auto swoją drogą wtedy nie odpaliło 😂
-
"Cruise not available" może się tyczyć tez wielu innych rzeczy i nie łączyłbym tego typowo z tempomatem.
-
Podłącze się pod temat, jakiś czas temu miałem okazję odpalać swojego kota na pych, ino mam tempomat, guziki w ogóle nie kontaktują, ale podczas odpalania na pych, jak puściłem sprzęgło coś szarpło i wyskoczył komunikat "cruise control not avaible". Dodam że tempomatem w ogóle wtedy nie operowałem, wcześniej żadnej reakcji nie było podczas próby włączenia. Komunikat wyskoczył mi jeden jedyny raz, i tyle po nim zostało..
A auto swoją drogą wtedy nie odpaliło 😂
Tak jak mówi/pisze @sztandi7, to może być z wielu powodów.
Np. w moim przypadku taka sytuacja miał, w momencie gdy wjechałem w dziurę kołem - zapalał mi się na około 30s do 1min właśnie taki komunikat "Cruise not available" a później nawet DSC not available - jak się okazało w warsztacie, powodem było łożysko w kole, które było na granicy swojej wytrzymałości.
-
Dziś zajrzałem pod spód, brak tam drążka stabilizującego z tyłu ??????
-
No i okazało się dlaczego nie działał tempomat.
Jest jak faktycznie pisze @rybjou07, włącza się poprzez dwukrotne wciśnięcie + na kierownicy.
A nie włączał się, bo opadł pedał hamulca.
Opadł o 0,5 cm (zauważalna była delikatna - nieznacząca różnica pomiędzy sprzęgłem, a hamulcem), co spowodowało styk czujnika tempomatu, a ten miał ciągle sygnał że jest wciśnięty pedał hamulca i auto-magicznie przerywał funkcję tempomatu. Działo się to tak szybko, że nie szło nawet zauważyć czy próbuje go włączyć, czy nie.
Pedał opadł, bo jakaś część (znam się na tym jak na prowadzeniu kombajnu) w tulejce, gdzie trzpień zespołu pedałów (sprzęgło, hamulec) powinien się zatrzymywać, tak się wyrobił - wyżłobił powodując wspomniany efekt.
Mechanicy zastosowali cudaczne rozwiązanie regulacji poprzez przeróbkę na porządnych (fi 12) śrubach regulowanych przyszłościowo - bo tak trzeba było szukać nowego/używanego zestawu pedałów, czyli auto uziemione na dłuższy czas.
I teraz działa, pięknie!
Chwała wolnym stopom! na długich trasach :-A :)
:-thank wszystkim za zaangażowanie i pomoc! :)