FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Arek XF w Styczeń 07, 2019, 20:34:47 pm
-
Borykam się z problemem Ograniczonej wydajności. Auto za każdym razem po około 5 minutach jazdy wchodzi w tryb awaryjny. Komputer pokazał błąd EGR II . Czy jeśli gruszka przyczepiona do zaworu EGR jest ręcznie przesuwana i nie czuć oporu to znaczy ,że zawór jest dobry?? Czy może to tylko takie wysprzęglenie , a w rzeczywistości w środku się nie otwiera??Komputer wskazał ze EGR II zamknięty. Ktoś ma doświadczenie w tej kwestii??
-
Może warto najpierw spróbować wyczyścić zawór EGR?
-
Witam
zanim cos rozbierzesz, sprawdz wartosci rzeczywiste ;)
swoja droga czyszczenie pomoze na bardzo krotki okres,
szkoda przeklenstw przy kolejnym wyciaganiu i montazu ;p
Pozdrawiam
-
czy masz tam gruszkę?wydaje mi się że silownik elektryczny i to razy dwa
-
Tak Egry są z tzw. gruszkami.
Byłem na komputerze i skasowałem błędy. Przejechałem do momentu aż zapalił się błąd restricted performce i wróciłem do warsztatu by sczytać nowo powstałe błędy na odpalonym silniku. Pojawił się błąd EGR II zamknięty.
Co do samego błędu Restricted ograniczającego wydajność to można go obejść jadąc i trzymając pedał gazu nie dłużej niż ok. jedna minutę, wystarczy ok. 2 sekundy przerwy co każdą minutę jazdy i błąd się nie pojawia, aż do momentu gdy pojawi się błąd Gerbox Fault i auta przy wciśnięciu gazu zachowuje się dziwnie a mianowicie obroty wskakują na 3tys. i auto przyspiesza tylko widać idąca wskazówkę prędkościomierza, wskazówka obrotów stoi na 3 tys. Dziwna sytuacja bo gdy pierwszy zapali się Restricted to skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny. Czy to możliwe że skrzynia wysyła sygnał błędu do komputera, który odcina moc by chronić skrzynie? Około 15tys. temu regenerowane było sprzęgło hydrokinetyczne. Wygląda to tak jakby nie radziło sobie z momentem obrotowym... Czy takie zachowanie może być spowodowane nie odpowiednim olejem którym zalana jest skrzynia?? Jest tam prawdopodobnie inny olej niż ten dedykowany.. A mianowicie ten z tych w kolorze czerwonym , a nie żółty Lifeguard 6.
-
Cześć :-bry
Miałem podobny problem z XF-em i pomogła wymiana przepływomierzy. Możesz też spróbować je wyczyścić ale w moim przypadku całkiem padły. Z tego co wiem to kilka elementów może przyczynić się do powstania tego błędu:
- zapchany filtr DPF,
- zła jakoś paliwa,
-...
Daj znać jak uda Ci się rozwiązać problem.
Pozdrawiam