FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: rafal 1111 w Grudzień 30, 2018, 16:05:12 pm
-
Witam czy ktoś zna przyczynę rosnącego stanu płynu chłodzącego po rozgrzaniu silnika do 90 stopni
-
Czy mógłbyś ściślej-jak bardzo rośnie,czy jakieś dodatkowe objawy?Bo jak na razie to wszystko normalnie,takie prawo fizyczne jak grawitacja.
-
Rośnie tak ze aż wylewa ze zbiornika czyli się gotuje,i pytanie czy może byc to wina termostatu
-
raczej spodziewałbym się tutaj uszczelki pod głowicą, u mnie było tak samo.
-
To nie fajnie a jakie koszta takiej imprezy
-
Miałem coś podobnego.
Płynu w zbiorniczku wyrównawczym było około 1/3 objętości, gdy odkręciłem korek i odpaliłem auto to po rozgrzaniu nagle objętość zaczęła tak wzrastać, że zwyczajnie wywalało górą. Za chwile płyn opadał i było go jeszcze mniej i tak w kółko.
Nic nie naprawiałem, gdy poziom opadł po prostu dolałem pod max, potem jeszcze trochę uzupełniłem bo troszkę opadł i jeżdżę tak już z 2 miesiące.
Wszystko działa, nic nie ubywa itd.
Pozdrawiam
-
Na pewno dobrze odpowietrzony układ?
Wywala płyn przez zakręcony korek, czy po otwarciu? Bo generalnie przy mocno rozgrzanym silniku to normalne, że na otwartym zbiorniczku płyn się w końcu gotuje.
-
Na otwartym sie nie zagotuje bo cisnienie caly czas ucieka
-
no własnie wręcz przeciwnie. Im wyższe ciśnienie, tym temperatura wrzenia płynu jest wyższa. Dzieki temu nawet zalewając układ wodą nie powinien się zagotować, chociaż temperatura płynu miejscowo grubo przekracza 100 stopni. Przy mocno nagrzanym silniku odkręcenie korka może spowodować, że płyn się zacznie gotować i nie musi to oznaczac usterki. Jak wywala przez zamknięty korek, to już jest źle :)
-
Zle to co to znaczy bo już sam nie wiem
-
Kolego kup takie coś i zrób test
https://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-5-testow-i7657913836.html
będzie wszystko jasne .