FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: Jacoll w Maj 23, 2009, 23:21:03 pm
-
Cześć,
już finiszuję z remontem, odliczam każdy dzień i nie mogę doczekać się końca. Być może temat był wałkowany już dużo razy, ale poruszę go jeszcze raz bo bardzo zalezy mi na szybkiej odpowiedzi. Jaki olej nalać do skrzyni-seria trzecia, pojemność 4,2, rocznik 1983. Czy macie jakieś uwagi, lub sugestie pomocne przy wymianie oleum?
dzięki,
Jacoll
-
Witam
Ja właśnie dziś wymieniałem olej w skrzyni,oczywiście odpowiednio się do tego przygotowałem i kupiłem wcześniej olej Mobil ATF 220(cena około 24 zł za litr).Tki był zalecany na forum.Natomiast zaskoczyła mnie ilość,która zeszła ze skrzyni okolo 3 litrów,a zt ego co wiem w skrzyni jest ponad 8 litrów.
-
do III serie sie uzywa chyba jeszcze dexron II albo np castrol tqd
-
Cześć,
już finiszuję z remontem, odliczam każdy dzień i nie mogę doczekać się końca.
To zupełnie jak ja ;) - jestem ciekawy efektu, wiesz czemu ;D
Cześć,
Jaki olej nalać do skrzyni-seria trzecia, pojemność 4,2, rocznik 1983. Czy macie jakieś uwagi, lub sugestie pomocne przy wymianie oleum?
Tak jak pisał kogutki - olej zgodny z dexron IId. Podczas wymiany sprawdź stan filtra-siateczki, jesli jest cały wystarczy wyczyścić benzyną. Pamiętaj, że po zdjęciu miski powinieneś założyć nową uszczelkę korkową. Ja wymieniałem olej w Nowym Porcie (Sosnowski) - współpracują z zakładem produkującym takie uszczelki, zawożą miskę i gościu odciska odpowiedni wzór.
Natomiast zaskoczyła mnie ilość,która zeszła ze skrzyni okolo 3 litrów,a zt ego co wiem w skrzyni jest ponad 8 litrów.
Nie pamiętam ile u mnie dokładnie weszło, ale chyba koło 4 litrów. Reszta zostaje w konwerterze. Wymiana całości możliwa jest tylko w sposób dynamiczny, ale nie wiem czy przy każdej skrzyni jest to możliwe. Poza tym wymaga chyba sporej wprawy i oprzyrządowania.
-
dzięki za info:-)
pochwalę się - kupiłem opony z białym paskiem, wyglądają super. Liczę, że do końca miesiąca samochód będzie sprawny
-
kupiłem opony z białym paskiem, wyglądają super.
wow, super. wulkanizowany czy lakierowany? jaka to marka? musi wygladac super ...
jak bedziesz mial kotek gotowy to liczimy na ciebie w gdansku :-V
-
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_ATF_Type_F.asp (http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_ATF_Type_F.asp)
do Jaguarów 4.2 z automatyczna skrzynia byl używany stary typ oleju (fordowski )ATF typ F
jest to olej inny niz dextron i jesli sie nie przebudowało kompletnie skrzyni lepiej nie mieszac.
dextron II jest zupełnie innym olejem
pisze z doświadczenia w USA ale moze w Europie byl inny olej zalewany w automatach.(R 4.2)
proszę sprawdzic "owner manual"książkę obsługi
-
To mnie trochę zaciekawiłeś i zacząłem szperać. W dokumentacji, którą mam znalazłem, że ma to być "Type G (M2C 33 G)".
Ja mam wlany Dexron IId i działa ;)
Na Jaglovers'ach (http://www.jag-lovers.org/xjlovers/xjfaq/atservice.htm) znalazłem informację, która troche mnie uspokoiła:
One of THE most common questions is "What kind of automatic transmission fluid do I use ?" so let's start there and get it over with ! That's probably why you turned to this page anyway.
If you have an XJ6 your owner's manual and the shop manual specify "Type G" trans fluid. That's where the problem begins...."Type G" is a European designation and may be obsolete by now even in Europe.
The correct fluid to use is "Type F" or "Type FA". These are readily available. If you prefer a slightly softer shift you may use "Dexron" transmission fluid with no harmful effects; some Jag owners prefer this.
-
w 100% sie zgadzam tylko jest maly problem aby nie mieszac. problem z tym ze jest ciężko ustalić jaki olej byl wlewany wcześniej jesli nie ma sie historii serwisów!
w USA (lub auta XJ6 serIII i w dol byl wlewany na pewno F lub FA w zasadzie wszystkie automatyczne skrzynie typu Borg-Warner( wczesne modele przed 1960 )byl olej typu A ale prawie juz niedostępne i zamieniono je na F lub FA.
niektóre osoby lub warsztaty gdy kompletnie przebudowywuje skrzynie zmieniają olej ale powinny to zaznaczyć w widocznym miejscu jaki olej wlali.
-
Jacoll - powiedz prosze gdzie i za ile kupiles swoje oponki ???? U nas w Polsce dostep do nich jest ze tak powiem ograniczony a i ceny sa spore :-thumpdown
jarek-jerryjag - mailbym pytanko z ile mozna taka oponke kupic w USA i ile ( jesli jest ci to wiadome a zapewne tak ) kosztowalby transport to Poland ???
-
opony - to był fart, kupiłem czarne a przy myciu okazało się, że są z białym paskiem. Oczywiście to tzw. używki, typ classic, rok prod. 2007
j.
-
dzięki za info:-)
pochwalę się - kupiłem opony z białym paskiem, wyglądają super. Liczę, że do końca miesiąca samochód będzie sprawny
No to dobrze sie składa , bo ja Jacuś licze na Ciebie w Pruszczu ;D
-
opony - to był fart, kupiłem czarne a przy myciu okazało się, że są z białym paskiem. Oczywiście to tzw. używki, typ classic, rok prod. 2007
j.
A to ciekawe, uzywki czy nie jakiej firmy masz oponki i w jakim rozmiarze o cene nie bede pytal :-V
-
Nie zmieniam oleju. Na razie, pojeżdzę trochę i zobaczę jak silnik chodzi i jak wspógra ze skrzynią. Jeśli trzeba będzie zmieniać, to skorzystam z wartsztatu w Oliwie, który specjalizuje się tylko w automatycznych skrzyniach.
j.
-
Jacoll, a możesz podać jakieś dokładniejsze namiary na ten warsztat w Oliwie, bo jakos nie mogę ich namierzyć ? :-K Dzięki.
-
To jest koło rynku w Oliwie, własciciel Pawel 501 535 485
-
:-thank
-
Co do oleju, to na Dexronie jeździ :)
W moim będę teraz zmieniał całkowicie na typ F/G . Jutro dostanę taki olej do swoich łapek i jak będzie chwila to zrobię całkowitą wymianę. Napiszę wtedy czy się coś zmieniło .
-
panowie tylko pamiętajcie że v12 była inna skrzynka, w th400 spokojnie można lać dextrona III
-
Witam serdecznie. Ja już się chyba zamieszałem. Czy jednoznacznie można gdzieś sprawdzić, jaki i ile oleju wchodzi do double six 5.3 v12?