FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: BOBER w Grudzień 03, 2018, 03:30:15 am
-
:-bry.
Jak w temacie, mam zamiar w końcu zabrać się za zdiagnozowanie problemu niedziałającego sterowania lusterkami.
Podejrzewam że wina leży po stronie elektryki, może jakieś zaśniedziałe styki, bądź kiepskiego stanu wtyczki.
Szukałem na forum ale nie znalazłem tematu.
Czy ktoś przerabiał ten temat i może polecić od czego by tu zacząć?
Dodam że nie działa sterowanie zarówno lewego jak i prawego lusterka, ale kiedy pierwszy raz zmieniałem ustawienie foteli z pamięci, zauważyłem że lusterka również się przestawiły ( a przynajmniej tak mi sie wydawało) :)
-
Witaj :-bry
Lusterka trzeba zaprogramować na włączonym zapłonie tz. Ustawić fotel, kierownicę, lusterka i przytrzymać przycisk "memory" aż pojawi się dźwięk " gong" wtedy wcisnąć przycisk 1 lub 2 i już zapamięta ustawienie, potem próba przycisk 1 powinien mieć swoje ustawienia, a przycisk 2 inne. Ps po przytrzymaniu dłużej przycisku sterowania w dół od lusterek powinny się złożyć ( mowa o wersji polift)
-
dzięki Wolcik2, jednak głównie chodziło mi o to, że lusterek w ogóle nie da się nijak przestawić. Totalnie nie działa sterowanie kółeczkiem ani na prawym ani na lewym lusterku :)
-
Sorki za offtopa ale czy wszystkie lusterka w polifcie się składają? Moje nawet nie drgną gdy się je pcha ręką, prędzej coś pęknie....
-
Lary - Najpewniej mechanizm jest skorodowany i się rozsypał. Ja swoje rozbierałem i wygrzebałem z nich kupę błota aluminiowego, część mechanizmu zniknęła ale nasmarowałem i coś działa aczkolwiek jedno trzeba już nieco pchnąć żeby się do końca rozłożyło. Szukałem używanych ale na zdjęciach widać, że wszystkie się rozsypują.
-
Czyli wszystkie polifty mają elektryczine składane? Myślałem, że to była opcja, bo moje też nie działają, ale za to ręcznie mogę je schować.
-
Czy wszystkie to nie wiem ale jak naciśniesz przycisk regulacji lusterek w dół nieco dłużej to powinno być słychać silniczki (przy przełączniku p/l ustawionym w pozycji neutralnej). Jeśli nic się nie odzywa to albo nie działa albo nie ma tej opcji. Pełna opcja to składane, grzane i fotochromatyczne - 14 pinowa wtyczka. Zdejmij obudowę (element lakierowany) i zobacz jak to wygląda w środku - obstawiam kupę syfu z utlenionego aluminium. Łapiesz za ten plastik i delikatnie naciskasz z góry jednocześnie ciągnąc od dołu i powinno łatwo zejść - tylko z czuciem żeby nie połamać zatrzasków.
-
Lusterka grzane i fotochromatyczne mam ale nie składały się nigdy. Nawet ręcznie np na myjce się nie dało co mnie właśnie dziwiło że auto może nie najwyższej klasy ale lustra są na stałe.
-
Jeśli nie składają nawet ręcznie to moim zdaniem mechanizm skorodował i wszystko stoi. Trzeba do tego zajrzeć, oczyścić, porządnie zapuścić np. WD40, a następnie smarem silikonowym lub olejem silnikowym. Ja tak rozruszałem w moich.