FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Basspl w Listopad 30, 2018, 13:10:05 pm
-
Witam, wiem było wiele razy i czytałem. Wymienialem silnik kilka miesięcy temu i po wymianie leciało tylko zimne. Przed wymiana było wszystko ok. Obecnie zdiagnozowano pompke więc ja wymieniłem od x300 i słychać, że chodzi. Wiem, że może być elektrozawór da się to jakoś sprawdzić czy jest sprawny? Najbardziej przychodzi mi na myśl termostat skoro stało się to po wymianie silnika. Jakieś propozycje co teraz zrobić?
-
A kostka dobrze styka na zaworach.
-
Nie sprawdzałem, ale chyba gdyby nie stykala to nie dostalyby prądu i byłyby otwarte non stop?
-
W sumie racja zawór jest zamykany więc bez prądu grzeje na maxa.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Więc po kolei - jeśli pompa pracuje, to kolejny na liście właśnie zawór DCCV. Żeby sprawdzić czy to jego wina należy właśnie odłączyć mu zasilanie - albo wtyczkę jeśli jest dostęp albo jak u mnie bezpiecznik za niego odpowiedzialny. Nie wiem jak w 4.0 ale w 4.2 to jest F32 10A pod maską. Odłącza pompkę, zawór DCCV i sprzęgło AC. Jeśli po jego odpięciu zacznie grzać jak zły to masz winnego. Tylko jak odłączysz pompkę to żeby sprawdzić na postoju musisz dać troszkę obrotów - nieco powyżej 1tyś. Jak zacznie lecieć ciepłe to zawór do wymiany (u mnie to samo i jutro się za drania zabieram).
Gdyby to była wina termostatu to silnik bardzo długo łapałby temperaturę w przypadku gdyby zaciął się w pozycji otwartej natomiast jakby był zacięty w pozycji zamkniętej to silnik momentalnie by się przegrzewał bo na krótkim obiegu by chodził non stop.
-
Masz pewność, że pompka obiegowa została prawidłowo podłączona, tzn. wirnik kręci się we właściwą stronę?
-
Zdaje się, że wtyczka do pompki pasuje tylko w jeden sposób ale gdyby się ktoś postarał i namieszał w instalacji to jak się zamieni bieguny to będzie działać w drugą stronę ?
-
W pompce są dwa węże więc jestem pewny, dzisiaj wyeliminowalem elektrozawor i to też nie jego wina, dalej zimno, węże przy nagrzewnicy chlodne, odpowietrzalem ze 40 min. Moze to zle wpiety gaz po wymianie silnika i nie doprowadza plynu do nagrzewnicy? Już mi ręce opadły :(
-
To faktycznie dziwne - coś musi byś w hydraulice namieszane bo nawet przy zapchanej nagrzewnicy czy odłączonym DCCV to rurki do nagrzewnicy powinny być gorące moim zdaniem.
-
W necie są dokumentację jak wygląda układ wodny. Najlepiej porównać fabrykę z tym co masz pod maską.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Zanim woda doleci do.nagrzewnicy to przepływa przez zawór. Jakby gorący płyn na zasilaniu leciał prosto do nagrzewnicy to nie byłoby sensu stosować zaworu.
Także moim zdaniem uwalony zawór
-
To zobacz jak za każdym razem jest kiedy nawet latem siadasz do auta. Na początku leci ciepłe dopiero po chwili temperatury wraca do normy z kratek. Kot wykorzystuje nagrzewnice też jako element oddawania ciepła .
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Nie chce zakład nowego tematu. A mam pytanie brak ogrzewania w Jagu 3.0. silnik nagrzewa się normalne termostat działa bez problemu węże wszystkie wrzace nawiew ledwo ciepły. Węże od zaworów po samą w grodź wrzace A gorącego ciepłego nadmuchu brak. O co może mu chodzić ?
-
W Jagu tak jak w innych autach są dwa obiegi czyli krótki ( głowica, blok i nagrzewnica) i drugi po otwarciu termostatu (głowica, blok, nagrzewnica i chłodnica), dlatego przy odpowietrzaniu układu natrzeć silnik do ok 60*C przy zamkniętym obiegu(korek zbiornika) upuszczać powietrze odpowietrznikiem na wyrównawczym bez skręcania na obroty. Ps ustawić grzanie na full oczywiście. Sprawdzić twardość przewodów gdyż jest to układ ciśnieniowy. Wtedy ok 80*C ponownie odkręcać wszystkie odpowietrzniki kilku krotnie na pracującym silniku aż przestanie wydobywać się powietrze z układu. Można też robić to na otwartym wyrównawczym ale nie wiem czy nagrzewnicę przegoni z powietrza. Ja w swoim S 2,7 tak zrobiłem i śmiga na 100%
-
W Jagu już podczas wlewania płynu warto odkręcić odpowietrzniki. Wejdzie więcej płynu to raz, a dwa że później w mgnieniu oka się odpowietrzy po nagrzaniu
-
A gdzie w 3.0 benzyna są odpowietrzniki ? Bo szukałem i raczej nic takiego nie widziałem :-tylko
-
Mam ten sam problem... W lato grzeje ciepłym na postoju a jak jadę to takim średnio ciepłym mniej więcej takim jak jest temp na dworzu a w zimę totalna chłodnia... nie ważne jaka temperaturę ustawie to efekt jest ten sam no i klima w lato tez nie działa pomimo ze jest nabita itd. Jak się z tym uporać ? Bo już ręce opadają , nie da się jeździć z zaparowanymi lub zamarzniętymi szybami i lodówce.
-
Krisn23 to wygląda na standardową awarię zaworu DCCV. Tam jest cholernie ciasno żeby się do drania dostać ale najlepszy test to odłączyć mu zasilanie i wtedy powinien się otworzyć w całości. Jeśli nie dostaniesz się do wtyczki to wyjmij bezpiecznik tak jak ja zrobiłem. W skrzynce bezpieczników pod maską bezpiecznik F32 odpowiada za właśnie zawór DCCV, pompkę obiegową i sprzęgło AC (tak jest w roczniku 2002 ale myślę, że w Twoim będzie tak samo). Po wyjęciu odpal auto niech się zagrzeje i zobaczysz czy poleci ciepłe - tylko trzeba troszkę obrotów bo odłączona jest w tym momencie dodatkowa pompa obiegowa. Najlepiej trochę pojeździć to obroty pchną płyn w nagrzewnicę - jak te zawór się zatnie to efekt jest taki, że w lato nie ma AC, a zimą jest tylko AC :) On działa tylko jak jest zasilany więc zdjęcie napięcia powoduje jego pełne otwarcie.
-
Super jeśli tak jest jak mówisz to jutro biorę się za sprawdzenie tego być może uda mi się to pozytywnie zdiagnozować i usunąć usterkę bo mam już tego naprawdę po dziurki w nosie... Tylko nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś bo napisałeś ze w zimę tylko AC działa a mi chodziło o to ze poprostu wieje zimnym powietrzem ale to nie jest AC tylko poprostu bardzo chłodne powietrze . No i kuleje tez mi trochę nadmuch bo od mojej strony czyli kierowcy nie dmucha tak samo mocno i po całości jak od strony pasażera . Ale i tak bardzo dziękuje za pomoc i cenne wskazówki , jak tylko coś będę wiedział to zdam relacje być może pomożesz mi się z tym uporać heh ;) Pozdrawiam
-
Tak z tym AC to tak w przenośni bo zimno leci ;). Co do nadmuchu to być może coś ze sterowaniem klap ale tutaj już nie mam z tym doświadczenia. Sprawdź sobie najpierw zawór bo on w większości przypadków jest winowajcą. Warto również sprawdzić czy działa pompka obiegowa - ja miałem ostatnio taki przypadek, że mimo wymiany DCCV padł również przekaźnik pompki. Zamień przekaźnik (pod maską) R7 ten jest od pompki z R11 od przeciwmgielnych z przodu - są identyczne. Jeśli po zamianie halogeny będą świecić to przekaźnik jest ok. Natomiast żeby mieć pewność, że sama pompka działa to wyjmij przekaźnik R7, weź kawałek przewodu i zrób na chwilę mostek pomiędzy stykami 3 i 5 to te dwa duże pod przekaźnikiem. Jeśli pompka będzie działać to jest ok. Zamiana przekaźników oczywiście przy wyłączonym zapłonie ;) - sprawdzenie pompki również bo to jest zasilanie z akumulatora bez włączonego silnika żebyś słyszał czy pracuje. Warto przed tym rozgrzać auto i jeśli wcześniej rurki od DCCV w stronę nagrzewnicy były zimne to po uruchomieniu pompki zrobią się ciepłe od razu. Zawór DCCV nawet jeśli jest walnięty to w tym momencie Ci nie przytrzyma płynu bo nie jest zasilany. Pracą zaworu i pompki steruje sterownik klimy ACCM więc z kluczykami w kieszeni pomijasz całą elektronikę.
-
Ok teraz już wiem od czego zacząć no i jak się za to zabrać więc jutro działam ! ;) Myśle ze dzięki Twoim podpowiedziom uda mi się zdiagnozować problem i będę wiedział co robić dalej ;) Postaram się jutro o tej porze napisać co tam wyszło i najwyżej będziemy kombinować jak to naprawić heh ;) Bardzo Ci dziękuje za wszystko i do usłyszenia jutro , Pozdrawiam
-
Spoko jeśli tylko to Ci pomoże to świetnie, że moje doświadczenia z ostatnich dwóch dni nie pójdą na marne :)
-
Kolego a podpowiedz mi jeszcze gdzie się znajduje i jak mniej więcej wyglada ta dodatkowa pompka obiegu wody którą mam sprawdzić ? Chyba ze masz jakieś foto to bym prosił ;) Pozdrawiam
-
Pod zbiorniczkiem wyrównawczym i górnym wężem do chłodnicy - bez spuszczenia płynu i demontażu zbiorniczka nic nie zrobisz. Na domiar złego wtyczka jest na samym dole pompki nad wężami od zaworu DCCV.
Tutaj masz link do schematów ogrzewania: http://www.jagrepair.com/images/AutoRepairPhotos/Jaguar%20S%20Type%20Cooling%20Repair.pdf (http://www.jagrepair.com/images/AutoRepairPhotos/Jaguar%20S%20Type%20Cooling%20Repair.pdf) - strona 3.
-
Ok , rozumiem ze to jest ta oznaczona nr 6 na tym schemacie tak ?
-
Tak zgadza się 6 to pompka.
-
Sprawdzone wszystko tak jak mówiłeś jednak dalej nic , jednak zauważyłem ze pomimo tego węże od nagrzewnicy miękkie puste poprostu jak by nie było w nich wody czyli ten układ wyglada na zapowietrzony bo słychać nawet takie bulgotanie . Napisałem do ciebie wiadomość na priv wiec jak możesz to proszę tez tam o odpowiedz
-
To jeśli odpiąłeś zasilanie zaworu DCCV i pompka obiegowa działa to nie ma siły żeby płyn do nagrzewnicy nie doleciał. Więc moim zdaniem albo zawór jest totalnie zablokowany i nic nie przepuszcza albo masz od cholery powietrza w nagrzewnicy co przy sprawnej pompie wydaje mi się niemożliwe skoro tyle czasu z tym jeździsz. Walczyłem z tym cholerstwem cały ubiegły weekend i właśnie na końcu okazało się, że poleciał przekaźnik od pompy dlatego nie chciała się odpowietrzyć. Płyn do nagrzewnicy leci prosto z krótkiego obiegu na zawór i z niego na nagrzewnicę, a powrót pośrednio przez pompkę i z powrotem przed termostatem więc nic nie ogranicza jego przepływu przy wypiętym z prądu zaworze.
Jeśli jesteś pewny, że pompa działa to żeby jeszcze mieć pewność, że w nagrzewnicy nie stoi powietrze to trzeba zdjąć wąż powrotny z nagrzewnicy przy grodzi (trzeba zdemontować całe podszybie, obudowę filtra kabinowego żeby się tam dostać bo ciasno) zaślepić ją czymś, pod wylot z nagrzewnicy podłożyć jakiś pojemnik, zacisnąć jeden wąż zasilający i dmuchać ustami :) poprzez korek zbiorniczka wyrównawczego - ja tak wczoraj robiłem i od cholery powietrza jeszcze wyleciało. Płyn z butelki z powrotem do zbiorniczka i tak samo z drugim wężem zasilającym do skutku aż cała będzie zalana płynem - kontroluj stan płynu w zbiorniczku żebyś powietrza nie pchał ;) . Dodatkowo jeszcze po tym odpaliłem na krótko (poprzez mostek w miejscu przekaźnika) pompkę obiegową dla pewności. Po tym silnik i nagrzewnica elegancko się odpowietrzyły. Może to nie jest jakaś super procedura ale u mnie sprawdziła się w 100%. Jak będziesz pchał powietrze przez korek zbiorniczka i poleci płyn z nagrzewnicy to zawór DCCV puszcza jeśli nic nie leci to albo zapchany na amen albo się tak nieszczęśliwe zablokował. Ewentualnie zapchana nagrzewnica ale to już musiałby być w układzie konkretny syf - można zdjąć węże i przepłukać wodą z sieci. Więcej opcji nie przychodzi mi do głowy.