FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Kakashi w Listopad 24, 2018, 12:20:21 pm
-
Panowie, pytanko - macie może jakiś schemat zawieszenie w X-Type, gdzie są rozpisane poszczególne części albo ich kody? Chodzi mi szczególnie o tył. I te części. Wiem tyle od diagnosty że są to 3 tuleje do wymiany, jedna przy wahaczu wzdłużnym na końcu, i drugie i trzecie tuleje gdzieś :P Plus śruba dp regulacji. Tak jak te zdjęcia - jak ktoś chciałby się zabawić w CSI to byłbym wdzięczny. Wiem już kiedyś był temat - ale co sądzicie o poliuretanach? Do warunków miejsko-dziurawych warto?
-
Ale to już było... :-) http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,34152.msg269099.html#msg269099
-
Może to pomoże. Wersja 4x4. Resztę rysunków z numerami też znajdziesz tam.
http://www.jaguarparts.com/2002-jaguar-x_type-base-gas_3.0_v_6-transmission_automatic_4-suspension_parts-rear_suspension-4735530/ (http://www.jaguarparts.com/2002-jaguar-x_type-base-gas_3.0_v_6-transmission_automatic_4-suspension_parts-rear_suspension-4735530/)
-
Dobra, to mam tuleje waha wzdłużnego z przodu i z tyłu, a to zdj. 3? to jest jakaś tuleja wahacza poprzecznego? Bo w sumie po rysunkach nie wygląda...
-
Jak dla mnie zdjęcie nr 3 odpowiada "trójce" ze schematu, który Ci wysłałem. I myślę, że to tylna tuleja zwrotnicy, czyli tego zakrzywionego wielkiego wahacza wzdłużnego, na który wsadzona jest cała piasta.
Numery to C2S46380. Bierz najlepiej Lemfordera.
-
Hm. Na pewno to ta część? Bo to wyłamanie wygląda jak podstawa pod amorek, co odpowiada tej części gdzie jest nr 5 tyle że z drugiego końca, ale nie wiem która tuleja z tej drugiej strony wchodzi...
A te tuleje wahacza wzdłużnego już mam, na nie wskazują zdjęcia nr 1 i 2. W sumie co do zdjęcia nr 1 to nie jestem pewien, ale tak myślę... Diagnosta kazał mi zrobić zdjęcia i nic nie powiedział jak się które nazywa. Z drugiej strony nic nie wziął za tą pobieżną inspekcję (bo miała być gełometriaczyde) więc w sumie wyszło na zero...
-
Hmm, a to nie jest tak - pierwsze Twoje foto (2.jpg) to jest to miejsce co poniżej zaznaczone na 2? (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,34152.msg269099.html#msg269099 nr 7 EDIT: bliżej koła, jest jednak tuleja opisana nr 6)
3.jpg to tak jak piszesz - przednia tuleja (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,34152.msg269099.html#msg269099 nr 2)
4.jpg i 20181124_112119.jpg to to zaznaczone nr 4? (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,34152.msg269099.html#msg269099 nr 5)
-
Masz zawias w ładnym stanie jak na polskie drogi, tylko chyba tuleje na stabilizatorze wyglądają na wytarte. Delphi robi je chyba z wnętrzem powleczonym nylonem przez co nie skrzypią i są odporniejsze
-
ziutek567, to nie moje foto, ja je tylko znalazłem w necie, żeby Kakashiemu pokazać co według mnie, jest na jego zdjęciach. Ale, jak znalazłem to zdjęcie, to spostrzeżenie co do gum na stabilizatorze miałem takie samo.
-
Do dużego wahacza poprzecznego wewnętrzna tuleja pasuje od Mondeo MKIII, a zewnętrzna (która jest wciśnięta w wahacz wleczony) to C2S14740.
Duża tuleja wahacza wleczonego (mocowanie do nadwozia) C2S46380.
Krótki wahacz z tuleją pływającą C2S50863.
Poliuretany najlepiej sprawdzają się w autach przeznaczonych na tor lub offroad oraz jako zamienniki elementów gumowych, które pracują na ściskanie (poduszki amortyzatorów, itp).