FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Rabbi w Listopad 21, 2018, 12:51:26 pm
-
Witam użytkowników forum :-V
Od pewnego czasu zmagam się z irytującym problemem w moim iksie. Po odpaleniu samochodu (na zimnym) obroty falują aż doprowadza to zgaśnięcia silnika. W przypadku gdy ruszę samochodem i utrzymuje obroty silnika powyżej 2k obrotów auto normalnie dogrzewa się i płynnie przechodzi na gaz. Natomiast każdy manewr na benzynie na parkingu lub dojazd do świateł kończy się zgaszeniem silnika. Sytuacja jest taka sama również gdy przełączam rozgrzany silnik z gazu na benzynę (auto z miejsca gasnie). Na gazie też lubi przycinać zwłaszcza po zjeździe z autostrady kiedy silnik po dużym wysiłku zaczyna pracować na niskich obrotach - Ale cóż na gazie przynajmniej jeździ. Jaga podpinałem pod komputer, który wyrzucił błąd sondy lambdy - sondę wymieniłem a problem pozostał.
Sterownik instalacji to Kme nevo.
Jeżdżę bez emulatora. Z początku zainstalowany był uszkodzony, po czym zdiagnozowana była sonda.
Gazownik uważa, że jeżeli auto na benzynie nie chodzi wcale to nie jest jego problem.
Emulator najdalej w przyszłym tygodniu zostanie założony, a wtedy będę chciał rozwiązać problem jazdy na PB
Mechanicznego powrotu nie ma (sprawę miał załatwić emulator).
Moje wnioski:
- Jazda na gazie bez emulatora doprowadziła do usterki pompy paliwa?
- Cewki
- Świece
Od czego zacząć po założeniu emulatora?
-
Od odłączenia akumulatora na kilka minut.
Objawy są typowe, nic nie jest uszkodzone. Bez emulatora tak to będzie właśnie działać.
Natomiast gazownik chyba powinien się dokształcić.
-
W sobotę udało się zamontować emulator. Samochód chodzil idealnie za równo na gazie jak i benzynie. Po ok100km wyskoczył check i auto zaczęło przerywać na niskich obrotach. Widocznie ten emulator nie zdaje egzaminu.
Co u Was się sprawdza? (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181127/861046844921761097f00390f04bacd8.jpg)
Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka
-
Emulator musi być programowalny, tak aby możliwe było ustawienie emulowanego napięcia (ciśnienia paliwa) w zależności od napięcia sterującego modułem pompy.
Np. Alex. Fpe-v, tech Pb-pressure.