FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Krzemien w Listopad 08, 2018, 02:00:40 am
-
Sieanko,
Ostatnio pare razy przy próbie odpalenia samochodu, 2.7d dość długo kręcił rozrusznik zamin zaskoczył. Jest to mój pierwszy diesel odpalany przyciskiem a nie z kluczyka i zastanawiam się jak tutaj jest rozwiązany sposób nagrzewania świeć żarowych przed odpalenie auta. Jest coś takiego wogóle ? bo przecież nie mam żadnej sprężynki na desce rozdzielczej która by mnie o tym informowała jak to bywa w starszych dieslach. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ?
-
Wydaje mi się ze po przyciśnięci przycisku najpierw nagrzewa świece a dopiero po nagrzaniu zaczyna kręcić rozrusznikiem.
-
...sprawdz dokladniej..."sprezynka" jest-a przynajmniej-jezeli nikt w nia nie ingerowal-powinna byc!..
-
Sprężynka jest. W ostatnich zimniejszych dniach próbowałem też to wyczaić i jak nacisnę guzik z hamulcem to właściwie zaraz odpala (zanim zgaśnie sprężynka). Ja staram się robić tak, że nie wciskam hamulca i wtedy nie odpali, za to podgrzewa świece. Potem odpalam jak zawsze.
-
Jak ci zaczyna dlugo krecic zanim odpali sprawdz komputerem cisnienie paliwa na pompie wtryskowej podczas rozruchu i zdejmij pokrywe silnika zeby sprawdzic czy przy wtryskach jest sucho. Mialem dokladnie to samo i 1000 wersji typu wydaje mi sie. Regeneracja pompy w moim przypadku 1200zl z 2 letnia gwarancja + wymiana 250. Auto jak nowe. Odpala bez problemu. Po wymianie pompy polecam zrobic dodatkowo adaptacje wtryskiwaczy poniewaz zmieni sie cisnienie w ukladzie wtryskowym.