FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: patryklojjaguarxtype w Listopad 05, 2018, 06:44:59 am
-
Witajcie koledzy mamy problem w chlodniejsze dni tzn ponizej okolo 7 stopni na polu na poczatku dopoki silnik się nie starzeje występuje takie wycie podczas skręcenia w krancowych momentach skrętu. Objaw ten ustępuje po rozgrzaniu się silnika. A takze nie występuje w dni ciepłe.
-
Pompa/pasek wspomagania. Gdy auto stoi w miejscu i skręcasz na max to też charczy ?
-
Tak też charczy, ale tylko gdy na dworze jest zimno i silnik jest zimny.
-
Odkręć zbiorniczek od płynu wspomagania, jeśli się pieni masz problem z pompą wspomagania.
Obadaj czy nie ma wycieków okolicy pompy.
-
Nie pieni sie, jest czysty czerwony przejrzysty, ile powinno być płyny ? Bo nie widzę miarki stanu max i min
-
Nie zmienia to faktu, że pompa może być już przytarta, albo pasek za luźny (o ile piszczy a nie rzęzi). Rozumiem, że masz sam korek bez bagnecika? To mniej więćej powinno być tyle, żeby ta wewnętrzna ścianka była na równi z poziomem płunu (równa tafla). Jeżeli masz z bagnecikiem to on ma dwie zmiany średnicy, to poziom powinien być do tego ostatniej górnej. Gdzieś na forum kiedyś wstawiałem foto ze stanem, może znajdziesz. To chyba z tamtego roku jest post. Jest taki specyfik do wspomagania (oryginalny Jaguarowski). Może spróbuj go dolać. Nie kosztuje wiele bo około 60-70zł w ASO. Jego numery to C2S48887, wpisz w Google to wyskoczy od razu. Skoro sam Jaguar go wydał to znaczy, że zauwazył że coś jest nie halo z pompami :)
-
Jak wyje tylko w krańcowych to może zawór w pompie nie upuszcza tyle ile powinien i ładuje ciśnienie na dziko.
Sprawdź płyn podczas takiego skrętu, niech ktoś przytrzyma kierownice a Ty zerknij czy się piana nie ubija w zbiorniku.
Druga sprawa - to że olej ma barwę nie znaczy, że jest ok. Wymienilbym osobiscie, może jest zbyt gęsty na zimno i wtedy zawór głupieje. Możesz wlać Dexrona IID albo III