FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: J66 w Październik 30, 2018, 18:16:14 pm
-
Witam klubowiczów , mam problem z moim Jagiem x-type 2,0 diesel 2003 r, przy skręcie nagle straciłem wspomaganie z ledwością skręciłem nie wiem co to może być sprawdzałem płyn do wspomagania jest nie wiem czy to przypadek ale włączyło się też chłodzenie nawet jak wyłączyłem silnik jeszcze dmuchawa chodziła a dzisiaj nie było upału, czy może któryś z kolegów z czymś takim się spotkał ? Dziękuję za każdą informację
-
Może pasek spadł ?
-
Być może , pójdę sprawdzić
-
Niestety to nie to pasek jest w porządku , musi być inna przyczyna
-
Sprawdź czy masz płyn w zbiorniczku. Pasek może być ale pompy już nie ma.
-
Zawór mógł stanąć w pompie
-
Płyn sprawdzałem jest , a co chodzi o pompę czy da się sprawdzić samemu ten zawór w pompie czy tylko mechanik może to stwierdzić ? Czy cała pompę wtedy trzeba wymienić ?
-
Bez rozbierania nie sprawdzisz. Trzeba ją rozpołowić. Regeneracja pompy ok 200zł allegro lub zestaw naprawczy i samemu dłubać.
Sprawdzasz na pewno dobry pasek? Ten po lewej stronie silnika od pompy wody właśnie - co by tłumaczyło włączenie się wentylatora.
-
Ale pasek od pompy jest po prawej stronie silnika.. Patrząc na silnik. Naprawa pompy jest banalnie prosta. Sam to robiłem 8 lat temu, tyle że mi się rozszczelniła. Silikon wysokotemperaturowy załatwił sprawę i pompa nie uroniła nawet łezki od tego czasu. Zestaw naprawczy miał wtedy chorą cenę. Teraz może już jest tańszy. A jak już byś wymieniał to wymień od razu pompę wody bo są połączone i będziesz miał spokój na lata. Nie pamiętam już dokładnie ale chyba pompa wody jest napędzana paskiem a przez pompę jest bolec napędzający pompę serwo i może jego scięło. Ale w sumie skoro padło serwo i chłodzenie to może napinacz puścił i pasek jest ale nie napięty. Pamiętam jak raz wracałem 100km na rajstopach zamiast paska bo mi rolka stanęła i utrwala pasek to właśnie i kierownica ciężko chodziła, i się grzał pod górki bo nie było odpowiedniego naprężenia "paska". Wybaczcie, że tak dużo wyszło.😁
-
Masz racje za szybko pisałem - po prawej stronie jak najbardziej stojąc przodem do silnika.
-
Dziękuję kolegom za informacje, ja faktycznie patrzyłem po lewej stronie więc nie wiem na jaki pasek,sorry że pytam ale gdzie dokładnie znajduje się ten pasek, jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o naprawy samochodu , przeważnie jeżdziłem z wszystkim do mechanika ale już nieżle mnie skasował więc może spróbuje sam jeśli dam radę
-
Wysłałem Ci PM ze zdjęciem gdzie znajdziesz pasek.
-
Dzięki ale nie mogę tego otworzyć , mam komunikat że może być uszkodzony odnośnik lub brak dostępu, a jest jakiś inny sposób na przesłanie zdjęcia ? Może wyślę adres e mailowy
-
O tym małym pasku nikt nie pamięta. Nawet mechanicy rzadko zaglądają.
A one zazwyczaj są w opłakanym stanie, do tego rolka napinacza szumi jak oszalała. Przerabiałem temat już w 2 X'ach i kilku Mondziakach.
-
Tylko jak taki laik ja ja znajdzie ten pasek, bardzo byłbym wdzięczny za zdjęcie gdzie dokładnie się znajduje
-
Wysłałem Ci wczoraj jeszcze na maila zdjecie.
-
Witam klubowiczów , ponawiam prośbę o zdjęcie pompy i paska pod maską, szczególnie gdzie umiejscowiony jest pasek od pompy wspomagania , ja patrzyłem i wydawało mi się że jest po lewej stronie a z wpisów kolegów wiem że po prawej i trudno mi go zlokalizować , takie zdjęcie z wskazaniem na pewno by mi ułatwiło , kolega luko jak pisał przesłał zdjęcie ale niestety ja nie mogę go otworzyć, dla ułatwienia podam e maila . Bardzo będę wdzięczny za pomoc i z góry dziękuję , bo mój kotek stoi unieruchomiony , nie mogę skręcać więc nawet nie dojadę do mechanika jp.66@wp.pl
-
Dwa razy już Ci wysłałem i dalej nie dostałeś? Wysłałem jeszcze raz z Gmaila.
-
Super , dzięki tym razem zdjęci dotarło dokładnie obejrzę i sprawdzę pasek :-thank
-
A tu nie możecie wrzucić?
-
Oczywiście, że mogę. Z tego co pamiętałem to nie można było dodawać zdjęć bo się serwer zaśmiecał tylko przez link do zewnętrznego zdjęciotrzymacza. Ale przez parę lat aktywnie mnie nie było to się coś pozmieniać mogło. :-off
-
Witam, faktycznie kolega miał rację to pasek z tym że nie spadł ale się przerwał muszę kupić nowy i założyć , a czy zakładając trzeba coś odkręcać . zdejmować żeby się tam dostać ?
-
Kup pasek i rolkę na napinacz bo pewnie ona się zablokowała i rozwaliła pasek. Ja tak właśnie miałem. Pasek pk4-735, rolka 18x52mm. Odkręcasz napinacz, wymienisz w nim rolkę, przykrecasz napinaczi zakładasz pasek. Wszystko jest w miarę pod ręką tylko żeby odgiąć napinacz trzeba trzeciej ręki😁 ale trudność roboty na dwie gwiazdki. 😎
-
Kupiłem pasek ale sprawdzałem rolkę w napinaczu jest ok kręci się ,założyłem pasek ale chyba żle zresztą nie do końca nie wiedziałem jak on przechodzi , nie widziałem w oryginale bo jak włączyłem silnik to zadymiło i pasek pękł , znowu wróciłem do punktu wyjścia , nie wiem czy sobie poradzę a najgorzej że nie mogę nim odjechać , jest jakaś szansa żeby zobaczyć w przekroju jak przechodzi ten pasek ?
-
Jak pękł to go coś trzyma. Może pompa stoi, skoro rolka na napinaczu się kręci ale ja bym wymienił i rolkę bo to koszt żaden a spokój. Przy zakładaniu filozofii nie ma. Dwa koła i napinacz od góry na docisk.
-
Mój kotek wreszcie może jechać , pasek założony i to była przyczyna braku wspomagania , zerwany pasek. Dziękuję za wszystkie cenne rady szczególnie koledze Luko i koledze Driv3rrrr który chyba jako pierwszy zasugerował ten pasek :-thank :-clap