FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: JerryRS4 w Październik 24, 2018, 15:30:17 pm
-
Jestem w trakcie montowania pokrywy zaworów (prawej strony). W których miejscach na najlepiej nałożyć silikon? Według Workshop należy: "Nałożyć koralik o średnicy 5 mm z silikonowego uszczelniacza lub odpowiednik spełniający specyfikacje Jaguara na półokrągłe uszczelki i zastosować średnicę 8 mm w dwóch miejscach, w których głowica i przednia pokrywa się łączą." Druga część jest dla mnie zrozumiała, ale pierwsza nie bardzo. Nałożyć silikon przy każdym półokrągłym otworze na śrubę od strony wewnętrznej, czy tylko w miejscu wypustek które są na uszczelce? Dodaję rysunek pomocniczy ;)
-
W pokrywie zaworów masz rowek na tą uszczelke, a w głowicy nie masz takiego rowka. Uszczelniacz nanieś na głowice, ale pierw ją oczyść i odtłuść. Po prostu weź na palec i rozsmaruj cieniutką warstewką około 0,5mm i skręć siłą 10-12Nm. I nie używaj silikonu tylko kup jakiś lepszy uszczelniacz np. Dirko od Elringa. Trochę śmierdzi ścierą i kredą, ale jest lepszy ;)
-
Hehe, nie no, jeśli chodzi o silikon to mam Dirko i Reinzosil, także lipy nie dałem. Zastanawiało mnie tylko w których miejscach dać na głowicy silikon, a zdjęcie uszczelki było odzwierciedleniem głowicy ;) Dałem silikon na każdym zakręcie, tak jak na drugim zdjęciu + w miejscu gdzie te strzałki.
-
Ja bym maznął powierzchnie głowicy cieniutko, a pokrywę zaworów sobie darował bo tam i tak uszczelka sprawia że droga dla kropli oleju jest dłuższa przez zakamarki. Dokręcaj wszystkie stopniowo, a nie jedną na hejnał bo później mogą cyrki wyjść. I nie odpalaj samochodu od razu, ten preparat lubi sobie przyschnąć, po około 15-30 minutach już sie nie klei a zwiąże na maksa po około 2 godzinkach
-
W dtr jest kolejność śrub i moment dokręcenia. Wiadomo od środka po okręgu na zmianę stronami moment 10Nm.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Całość poleciałem wg. tego schematu, więc powinno być dobrze.