FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: krystian377 w Październik 21, 2018, 22:18:47 pm
-
Witam,
Ponownie w moim s-type pojawił się problem z temperaturą.
Samochód przestał trzymać temperaturę 90 stopni.
W trakcie jazdy temperatura spada do około 78 stopni i wzrasta do około 85, ponownie spada i wzrasta.
Problem pojawił się kilka dni temu.
W marcu tego roku wymieniłem termostat zakupiony na sklep.v12.com.pl, ponieważ mój stary miał bardzo podobne objawy.
Po wymianie zrobiłem około 6 tysięcy kilometrów i wszystko było w porządku.
Silnik łapał temperaturę i trzymał idealnie 90 stopni.
Nie było żadnych wahań temperatury.
Czy mogę szukać jeszcze gdzieś poza termostatem przyczyny ?
-
Proponuję odpowietrzyć układ chłodzenia,a jeśli to nie pomoże to wina pompy wody.
miałem taki przypadek w audi 100 C3 2,3i zerwałem głowice sprawdzona na 100% i dalej to samo 😕 aż rozwaliło chłodnicę. Przyczyna: Śmigiełko na pompie pękło ( plastik) i nie było obiegu .
-
Układ chłodzenia nie jest zapowietrzony.
Pompa wody wymieniana 2 lata temu razem z rozrządem.
-
A w jakich warunkach pogodowych, przy jakiej temperaturze to występuje? W ruchu miejskim, czy w trasie? Jeśli poniżej 5 stopni na plusie to pytanie, czy webasto działa? Jeśli działa, to czy działa prawidłowo. Webasto działa tu w dwóch trybach, maksymalnym i minimalnym. Jak silnik zimny to grzeje na max, a gdy wskazówka dojdzie do środka zegara to schodzi w tryb minimalnego grzania ew. wyłącza się a gdy temperatura spadnie to włącza się ponownie i dogrzewa. Ponadto pytanie, czy w poprzednich sezonach miałeś to auto, czy wszystko działało OK? Z praktyki niestety nie wiem, czy w S-Type przy działającym webasto temperatura tak się waha jak piszesz. U mnie nie działa i nie ma problemu :-trudno
-
Webasto działa u mnie elegancko.
Jeżeli jest poniżej 5 stopni włącza się i szybko dogrzewa silnik i wtedy widać, że wskazówka lepiej trzyma "temperaturę roboczą"
Z webastem akurat nie miałem problemu w poprzednich jesienno/zimowych sezonach.
Po wymianie termostatu w marcu tego roku problem wahań temperatury znikł.
Silnik szybko osiągał temperaturę i nie było mowy o wahaniach temperatury.
Problem zaczął się kilka dni temu.
Przed wymianą termostatu miałem właśnie podobne objawy przez około 6 miesięcy.
W tym czasie bardzo mało jezdziłem, ale problem występował.
Analogicznie zauważyłem przez ostatni weekend.
Długie zjazdy z górki, styl jazdy spokojny temperatura zaczyna spadać do około 78 stopni.
Podjazd pod górę, mocniejsze przyśpieszenie temperatura analogicznie zaczyna wzrastać do około 84-86 stopni.
Jest problem z osiągnieciem 90 stopni.
Wcześniej przed wymianą termostatu naczytałem się trochę na różnych forach, że ten typ tak ma, ale zaraz po wymianie termostatu przejezdziłem pół roku i jak silnik osiągnął temperaturę 88-90 stopni to nie było mowy o jakimkolwiek wahaniu temperatury..
-
Ten typ tak nie ma i nie ma prawa żaden typ tak mieć.U mnie wskazówka po rozgrzaniu jest zawsze w jednym punkcie i w każdym moim samochodzie.Ja Obstawiam tylko i wyłącznie termostat.
-
Dlatego napisałem, że po wymianie termostatu wskazówka zawsze była w jednej pozycji.