FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Igor type s jaguar w Październik 20, 2018, 11:23:54 am
-
Witam
Kupiłem s typa 30 v6,
pojawił się błąd skrzyni biegów, tzn, skrzynia działa prawidłowo ale nie wchodzi na 4 bieg!!
nie towarzyszy temu nic innego. Czy ktoś z was spotkał się z czymś podobnym? czy to jest skrzynia biegów do wymiany, czy coś z elektroniki?
Z góry dziękuje za odpowiedź
-
Najszybciej płyta sterująca a dokładnie zawór. A jak jeden padnie to już można się spodziewać że w innych zaworach spreżynki też są zmęczone. Sprawdzales przerzucajac ręcznie po kolei które biegi wchodzą? Ruszasz z 2 i sprawdzasz czy są dwa biegi, rozpedzasz dalej dźwignię przesuwasz na 3 i patrzysz czy bieg wszedł i potem znów rozpedzasz i na 4. Bo skąd wiesz że 4 nie masz? A może nie masz np 2 i 5 biegu... Jak sprawdzisz to podpowiem dalej chyba że masz polifta i skrzynie zf to nie pomogę...
-
witaj
Po pierwsze, dziękuję za odpowiedź.
A więc tego nie sprawdzałem ale podczes jazdy przerzucałem biegi z D na ręczną 4 jadąc około 120 km/h mając 4,5000 obrotów silnika,
przerzucając na ręczne biegi, nie ma reakcji ani na 4 ani na 3. Ale nie ruszałem ręcznie, tak jak proponujesz. Chcę zrobić diagnostykę komputerową ale myślę czy nie kupić całej skrzyni. Co o tym sądzisz? ( tak czy siak mi się przyda bo jaguar ma już 214 tyś przejechane
-
Co to za skrzynia najpierw? 6 czy 5 biegów masz
-
5 biegowa
-
W takim razie używane to śliski temat bo te skrzynie wytrzymują faktycznie ok 200tys. Kupisz używke i będziesz miał to samo albo podobnie. Chyba że sprawdzony przebieg ale do ok 100tys. W moim było podobnie kupiłem auto bez piątego biegu. Zdobyłem skrzynie ze sprawdzonym przebiegiem ok 150tys i działa fantastycznie i mogę się cieszyć wkońcu jazdą z tymże ma i tak wadę. Okazało się że na zimnym oleju nie trzyma ciśnienia na sprzegle forward i potrafi się ślizgać aż złapie olej temperaturę. Potem więcej napiszę bo teraz nie mogę
-
Mam właśnie taką na oku, z udokumentowanym przebiegiem, 14 dni gwarancji.
nie wiem, na pewno sprawdzę na kompie co i jak a potem zobaczymy. Ale z chęcią posłucham dalsze części tej historii.
dzięki i pozdrawiam
-
Sprawdź te biegi jak opisałem i potem napisz co zaobserwowałaś... Potem się odezwę
-
Sprawdziłeś które te biegi masz? Jak nie masz 2 biegu to może to być tylko elektrozawór dokładnie solenoid C. A płyta sprawna
-
witam
dzisiaj sprawdziłem ...
Z racji tej że kupiłem jaga z rozładowanym akumulatorem, zacząłem wczoraj od tego żeby go porządnie naładować ( ponieważ był ładowayny może 30 min)
Dzisiaj ( po ładowaniu ) odpaliłem go i po krótkiej jeździe wszedł na 4 bieg. Po wyłączeniu silnika i poniwnym uruchomieniu wyskoczył błąd i brak 4 biegu. Po kolejnym zresetowaniu silnika - brak błędu i 4 bieg śmiga jak należy.
Myślę jeszcze że może być mało oleju w skrzyni, być może małe ciśnienie powoduje ten błąd? ( i zacznę od nowego akumulatora )
Jeśli chodzi o zmianę biegów manualnie 4 biegu nie ma.
-
Jak jest mało oleju lub za dużo olej się pieni sterowanie może źle działać to prawda. Może być że zawór się zacina w płycie. A może być też komp skrzyni walniety. Ustal z tym olejem i spróbuj błędy ze skrzyni odczytać powinno coś zapisać
-
byłem na diagnostyce komputerowej
wyszedł błąd zaworu elektromagnetycznego solenoid c
błąd P0795.
Ponoć da się to zrobić, dzwoniłem do magików. Ale obawiam się że muszę szukać nowej skrzyni.
-
Skoro masz drugi bieg czyli tak jak sprawdzałeś ręcznie przesuwasz na 2 i ruszasz. Jak przerzuci bieg tzn że masz 2bieg. A to oznacza że uszkodzony lub nie działa poprawnie zawór 4-3 ten z ilustracji w płycie sterującej. Ja bym tu celował. Częsta usterka tych skrzyń. Jak umiesz sam naprawisz. Ja będę swoją poprawiał i opiszę na forum, w tym właśnie ten zawór pomimo że sprawny. Jak nie dasz rady zostają dwie opcje. Używka ale licz się że możesz trafić na podobnie zmęczone sterowanie. Myślę że Jagurgieremek to dobre źródło. Lub oddajesz swoją i bierzesz regeneracji ale nie wiadomo jak odbudowa wyglądała i koszt razy 2 co za używke.
-
jak mogę sprawdzić kod skrzyni biegów po którym będę mógł znaleźć nową skrzynie.
wszędzie są do kupienia skrzynie 6HP26 ???
dostałem info że to skrzynia 6 biegowa. a ja mam 5-co... czy zostałem wprowadzony w błąd.
jutro zanurkuje pod jaga może znajdę plakietkę
-
Na wybieraku jak masz 2,3,4 i potem D to masz 5 biegów ale jak masz 2,3,4,5 i potem D to masz 6 biegów. Jak masz 5 biegów to szukaj od tego samego silnika bo podobno inne otwory na dzwonie i potem nie będzie pasować. Na skrzyni też masz tabliczkę znamionową ale ilości biegów tam raczej nie znajdziesz
-
Wklej fotkę wybieraka biegów i będzie wiadomo czy Zf5 czy Zf6 👍 ja sam z początku myślałem że mam 5 biegów ale się okazało że 6 😊
-
Że zf5 był?
-
Taki masz
-
Że zf5 był?
5 biegów chyba było forda mój błąd
-
Czyli raczej to będzie ZF5HP 19
Ale chyba zrobię regenerację mojej, bo do kupienia jest z przebiegiem 160 tyś km
nie wiem jak ty, ale ja myślę że ona zaraz padnie. a cena 2000zł .
U gieremka.
Zobaczymy co mi powie magik od skrzyni bo być może naprawi zawór i szystko będzie ok a jeśli nie to
może zrobi pełną regenerację i będę miał spokój na parę lat...
-
Jeśli to tylko zawór i skrzynia Forda to uszczelnienie skrzyni komplet 600 (oddzielnie uszczelki pod elektrozawory, 3 szt pod płytę, miska wyjdzie to samo bo z USA trzeba zamawiać) naprawa ok 1000 (robocizna w serwisie skrzyń tyle krzyczą) . Warto naprawić całe sterowanie, sprawdzić regulator ciśnienia w pompie który odpowiada za prawidłowe ciśnienie w sterowaniu.
.... no i sam zawór 4-3 a w zasadzie spreżynka, była ostatnio na ebay, sam zamówiłem jak i też spreżynkę od zaworu forward (5szt w opakowaniu) są też w kompletach naprawczych ok 100 dolarów +przesyłka do Polski
-
Ja tam nie będę się bawić w regenerację, jak moja się nie da naprawić w moich warunkach (warsztacie) to kupię drugą i sam wymienię. Jeśli to nie pomoże to może z dwóch złożę jedną 😎
-
Poprawka ta spreżynka jest też w zestawie uszczelnień, właśnie sprawdziłem