FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Khimarion w Październik 13, 2018, 16:33:59 pm
-
Witam wszystkich.
Jestem właścicielem X-Type od ponad 4 lat.
Dwa tygodnie temu zaprowadziłem auto (sprawne) do warsztatu w celu założena instalacji LPG.
Na drugi dzień mechanik poinformował mnie o tym, że akumulator jest do wymiany i można odpalić jedynie "na kable". Bateria miała już swoje lata więc pojechałem odebrać samochód, przejechałem 50km i kupiłem nowy akumulator. Przy wymianie sprawdzono ładowanie i okazało się, że napięcie wynosi 15,3V. 😠
Po wyjęciu alternatora zauważyłem, że jest pęknięty więc kupiłem drugi używany i oddałem go do regeneracji.
Po zamontowaniu go w aucie napięcie pozostało bez zmian, stabilne 15,3V. Masa jest podpięta, kable też nie wyglądają na przetarte lub uszkodzone w inny sposób.
Mechanik się poddał, dwóch elektryków również, a ja nadal nie wiem co robić. Ktoś ma jakiś pomysł?
-
Nic, jest dobrze. Poszukaj, było sporo wątków, gdzie była poruszana kwestia napięcia, wraz z cytatami z serwisówki, o tym jakie ma być napięcie.
-
Koty tak wysoko lądują
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Wcześniej czytałem, że na zimnym silniku ładowanie powinno wynosić właśnie 15,3V a po osiągnięciu właściwej temperatury spada do "normalnego" poziomu 14,2V.
Jednak skoro twierdzicie, że wszystko jest OK to nie zostaje mi nic innego jak cieszyć się dalszą jazdą. 😁
-
U mnie nawet widać po paru minutach, że światła przygasają, gdy kończy się wysokie ładowanie.