FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: kyp w Październik 04, 2018, 20:45:06 pm
-
Na wstępie chciałbym serdecznie wszystkich pozdrowić.
Dołożyłem dotykową nawigację DENSO do mojego kota, i pojawiło się kilka problemów:
-po podaniu napięcia przy wciskaniu "CLIMATE" pojawia się napis IGNITION OFF NO A/C AVAILABLE, aczkolwiek chciałbym zaznaczyć że dmuchawa pracuje cały czas (moduł RCCM założony), natomiast po skonfigurowaniu w serwisowym menu, można na wyświetlaczu ustawiać opcję nawiewu ale bez reakcji na dmuchawę;
-przy załączeniu przycisku "AUDIO" wyświetla się komunikat "COMUNICATION FAULT PLEASE CONSULT THE DEALER" i niema możliwości niczego ustawić;
-ponadto po skonfigurowaniu czegokolwiek,wyjęciu kluczyka i ponownym załączeniu wszystkie ustawione dane się resetują (łączenie z ustawioną godziną).
Chciałbym zaznaczyć że instalacja jest wykonana zgodnie z schematami elektrycznymi z wszystkimi podzespołami.
Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc lub sugestię.
-
COMUNICATION FAULT PLEASE CONSULT THE DEALER pojawia się jeżeli jest błąd komunikacji na szynie CAN.
Ale być może nie tylko. Natomiast nie wydaje mi się, aby pojawiał się tylko przy wybraniu AUDIO.
w oryginale była manualna klima czy klimatronik bez nawigacji?
-
Dziękuje za odpowiedź.
W oryginale był klimatoronik bez nawigacji. Ale co ciekawe, po zamianie DENSO na poprzednie radio z klimatornikiem tam wszystko pracuje poprawnie.
-
To o wiele mniejsza rzeźba, niż przeróbka manuala.
Ale jesteś pewien, że RCCM jest prawidłowo podłaczony? Nie bardzo widzę RCCM na schematach elektrycznych i jak on się łączy z panelem Denso.
Jest tylko opis, że połączony jest jakąś siecią, pewnie CAN, ale tych sieci w x-type jest kilka.
Tu jest instrukcja, może jeszcze jej nie widziałeś i może zawiera coś ciekawego.
https://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=7735
Na pierwszy rzut oka piszą coś o zmienionej wiązce i światłowodzie do bagażnika.
Poza modułem do bagażnika, rccm, samą nawigacją oraz światłowodem potrzeba:
NAV antenna-C2S35382
NAV harness-C2S33841
Cabin harness-C2S35682
Przy czym numery części mogą zależeć od rocznika auta.
-
Dziękuje za pomoc, po dalszej walce okazało się że uszkodzone jest radio (sprawdzałem samo DENSO u kolegi i działą bez zarzutu), i powodowało to wszelkie problemy.
-
Kolego a dużo miałeś roboty z przeróbka na denso? Chciałbym zrobić odwrotnie niż ty bo ja mam denso ale chce zwykle radio dać. Mam kupione i radio i klimatronik ale przy denso którejś wtyczki nie ma do downgrade'u.
-
Co do przeróbki denso na klimatronika i radio nie powinno być żadnego problemu, ponieważ wykorzystujesz:
-2 wtyczki od panela RCCM podpinasz do klimatronika i powinno to działąć od razu (z tym żę czasem wyświetlanie temperatury od "-" stopni stabilizuje się na właściwym wskazaniu po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy 1-2km);
-wtyczki starego radia pod denso (czyli D2B - światłowód, antena, wtyczka głośników i sterownia) podpinasz pod nowe radio.
Powinno to wszystko zagrać o ile niema ograniczenia w ECU (są takie przypadki przy przeróbce z klimatronika na DENSO, i rozbudowie i moduł głosu, CDC, telefonu itp).
-
No no no.. Tylko że mając denso + cd masz ogólnie 2. Jedna do cd i jedna do denso. Natomiast przy klimatroniku i radiu masz 3 wtyczki. 2 do klimy i jedna do radia. Dlatego pytam czy bardzo przerabiałeś te dwie żeby z nich zrobić jedną i czy jakiś moduł omijałeś (podmieniałeś) bo denso ma jakiś inny podobno.
-
Tej wtyczki od DENSO nigdzie nie podpinasz (najlepiej owinąć taśma izolacyjną), pomijasz ją, te co szły do radia wpinasz jak były a te co szły do modułu RCCM wpinasz pod klimatornik.
-
Aha.. To tego nie wiedziałem. Czyli te wtyczki co idą do klimatronika to przy denso też są tylko wchodzą do rccm i z rccm wychodzi już jedna, która wchodzi do denso? Podpowiedz jeszcze czy moduł jest koło schowka i da się do tego dostać przez radio czy jest koło nóg pasażera bo różnie piszą.
-
Do DENSO nie wchodzi żadna wtyczka z klimatronika. RCCM/klimatronik/manual posiadają dwie te same wtyczki, białą sterowniczą idącą w wiązce z okolic liczników, i czarną wykonawczą idącą do bloku dmuchawy/ silników nawiewu. Przy RCCM wtyczka wykonawcza (czarna) cofnięta jest pod nogi pasażera, a białą przeciągnięta przez środkowy kokpit w to samo miejsce, a sam moduł zabudowany jest na obudowie nagrzewnicy. Najprośiej jakbyś zgrał schematy do x-type, jest tam to konkretnie pooznaczane.