FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: JAG08.2018 w Wrzesień 18, 2018, 20:48:35 pm
-
Witam, jestem posiadaczem xj8 tak jak w temacie, wyświetla mi się zółta lampka check engine, po podłączeniu pod komputer okazało się że to wina sondy lambda. Moje pytanie czy chodzi o sonde za katalizatorem? bo podobno mogą być dwie, aczkolwiek nie moge
nigdzie znaleźć informacji na ten tamat. Może ktoś miał podobny problem. Podobno przez sonde może być większe spalanie u mnie pokazuje 15-16l przy jeździe po mieście bo w trase jeszcze sie nie wybierałem. Będe wdzięczny za podopowiedź :)
-
Komputer jeżeli nie jest w stanie precyzyjnie zlokalizować problemu to zwykle pokazuje sondy lambda, ale zacznij od sprawdzenia pod maską wszystkich gumowych połączeń podciśnienia. U mnie zapalanie się lampki check engine był zupełnie luźny cienki przewód gumowy dochodzący do kolektora ssącego z lewej strony silnika. Po odcięciu 2 cm i założeniu na wcisk problem został rozwiązany.
-
dzięki serdecznie za podpowiedź, na dniach będę sie wybierał na zmianę oleju itp to przy okazji przejrzymy te przewody. Pojawił mi się jeszcze jeden błąd 'Yaw sensor', i świeci się zółta lampka od kontroli trakcji, to też skutkuje tym że nie można tej kontroli włączyć. Może miałeś z tym styczność lub ktoś z forumowiczów?
-
Pojawił mi się jeszcze jeden błąd 'Yaw sensor', i świeci się zółta lampka od kontroli trakcji, to też skutkuje tym że nie można tej kontroli włączyć. Może miałeś z tym styczność lub ktoś z forumowiczów?
Całkiem możliwe że winne są zimne luty w pompie ABS.
-
I jak rozwiązałeś problem z sondom ? A co z kontrolką trakcji ? 15,16 to norma po miescie.
-
Udało mi się. Po wymianie sondy bank dwa, przed katalizatorem, strona od kierowcy, czek znikł. Abs niestety nie, mój mechanik nie doszedł co to może być...
-
Z tym abs moze byc kilka przyczyn. Sprawdz najpierw ilosc plynu w zbiorniczku . nalezy tez odpowietrzyc na odpalonym silniku hamulce. A przyczyna tez moze byc psujace sie servo. W tych modelach plyn lubi wciekac do serva.