FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Eppic w Wrzesień 01, 2018, 19:37:43 pm
-
Witam,
Auto stało dłuższy czas bo miało rozkodowane IMMO. Po uporaniu sie z tym problemem pojawił sie kolejny, a mianowicie P1638 - błąd komunikacji między ecu a sterownikiem licznika .
Z tego co podpowiedział mi nasz kolega forumowy wstępne przyczyny są takie :
Wg jtis mamy tak:
1. Usterka w wiązce
2. Usterka/uwalony licznik
3. Usterka/uwalony moduł silnika
Czy ktoś z kolegów miał podobna sytuacje? Czy poważnie z takim błędem auto jest uziemione i nie da sie go odpalić? :-tylko
Miałem naprawiana wiązkę tą co wtyka sie do pompy ABS czy możliwe ze tam jest coś wspólnego z komunikacja miedzy zegarami a ECU? Dodam, ze wcześniej problem był taki , ze po przejechaniu 50-100 metrów zegary opadały oraz zapalały sie wszystkie możliwe kontrolki, wspomaganie kierownicy tez znacznie stwardnialo.Do tego wyświetla sie gearbox fault którego oczywiscie nie ma po zeskanowaniu skanerem. Na wyswietlaczu od nawigacji pojawia sie contact your delaer i tez nic nie da sie tam zmienić. Co prawda auto ma stare aku i po naprawie IMMO trzeba było go palić z kabli. Podmienialem akumulator z drugiego auta bo myślałem , ze może to coś pomoże ale niestety bez skutku.
Ewentualnie które kostki sprawdzić?
-
Mi to wygląda na "klasyczny" przypadek uwalonych zegarów. Wymiana aku nic tu nie pomoże.
Zegary są bramką komunikacyjną między wszystkimi modułami.
-
Myslisz , ze przez to auto nie pali?
Za nim wymienię zegary wolałbym jednak poszperać w wiązkach/kostkach ale nie bardzo wiem w których
-
Zegary są również odpowiedzialne za systemy zabezpieczeń.
Bez prawidłowo działających zegarów, oraz komunikacji z zegarami, auto nie odpali, nie ma szans. Co najwyżej pojawi się komunikat SECURITY FAILED.
Mało tego przy wymianie zegarów trzeba zadbać o to aby je albo zaprogramować do auta, albo przenieść pamięć ze starych.
Inaczej auto również nie odpali, nawet jeśli potem zamontujesz stare zegary (chyba, nie wiem czy jakiś śmiałek to testował)
Trzeba będzie wtedy zaprogramować zegary u kogoś kto ma serwisowy komputer do jaga.
Skoro miałeś naprawianą wiązkę, to jest również możliwe że coś zostało zepsute w wiązce.
Pytanie czy takie cyrki były wcześniej czy zaczęły się zaraz po naprawie.
-
O tym, ze nowe zegary trzeba programować to wiem i tez dlatego uważam to jako ostateczność ponieważ u nas w Lublinie jest z tym straszny problem. Wiązka była naprawiana z rok temu i wtedy auto jeździło normalnie. Pózniej przestało miesiąc i rozkodowało sie IMMO z którym tez długo było walczone. To opadanie zegarów nigdy wcześniej nie wystąpiło przed tym gdy IMMO było rozkodowane. Problem powstał po zakodowaniu immo na nowo..dodam ze od momentu kodowania auto znów stało tylko tym razem ok 4 miesięcy z racji braku czasu na ogarnięcie tego problemu. Na zagranicznym forum czytałem o przypadku ze właśnie niby ta wiazka co do pompy ABSU jest wpinana była uszkodzona i powodowała błąd komunikacji i auto także nie paliło i w skanerze wywalało P1638. Właściciel naprawił wiązkę i podobno przez kilka dni było dobrze , a pózniej znowu to samo . Niestety wątek nie był dalej prowadzony wiec nie dowiedziałem sie w sumie nic.
Znalazłem niby coś ciekawego odnośnie naprawy:
http://www.jagrepair.com/images/TSB/TSB2/NEW%20XJ/413Inst%20&%20panel%20illumination/XJ413-02am2%20Multiple%20Warnings%20On%20Instrument%20Cluster.pdf
Natomiast jest to do XJta i patrzyłem u mnie nie ma tej kostki przy pedale gazu , a także nie mogę namierzyć 2 kolejnych kostek.
-
Też jestem z Lublina. W CarTronik (ul. Potok) niestety nie mają sprzętu żeby przenieść pamieć z zegarów.
Odesłano mnie do zakładu który dorabia klucze przy Media Markt / Biedronce. Tam ponoć mogą mieć komputer który takie rzeczy umie.
Niestety z braku czasu podjadę tam może jakoś na wiosnę...
Wydaje mi się, że problemem może być u Ciebie komunikacja miedzy ECU a zegarami. Tam jest chyba taka gruba wiązka która biegnie przy ścianie grodziowej (pod podszybiem).
Nie pamiętam, ale być może część tej wiązki biegnie dalej do ABS.
Jeśli chcesz próbować ogarnąć to w domu, to ja bym na Twoim miejscu ściągnął schematy elektryczne i posprawdzał miernikiem wszystkie przewody pomiędzy ECU a zegarami.
Robota raczej żmudna ale pewnie do wykonania. Główne podejrzenie pada na przewody CAN (zielony i żółty).
Z jednej strony wtyczka do ECU EN16, przewód numer 123 i 124. Z drugiej strony (zegary) wtyczka IP10 przewód 17 i 18.
IP10 to jest, patrząc na wyjęte zegary od tyłu, ta prawa.
Aby odłączyć wtyczkę ECU będziesz potrzebować specjalnej bodajże pięciokątnej końcówki z "kropką" na środku. Można taką kupić na allegro.
-
Znam chłopaków z Potoku i właśnie pierwsze co to do nich uderzałem lecz właśnie odmówili. Czekam na Driveera z naszego forum bo ma zobaczyć czy ogarnie w razie w kodowanie zegarów u siebie na warsztacie. Ja sam nie bardzo czasowo stoję żeby grzebać s wiązce natomiast słyszałem ze chłopaki z Południowej dobrze ogarniają elektrykę. Sobrus a my przypadkiem kiedyś nie gadaliśmy na Orlenie na Głębokiej??
A chłopaki tam przy media w biedronce co maja punkt to ja dziękuje..3 tygodnie jechali zakodować mi IMMO i nie dotarli..
-
Kup zegary z alledrogo, nawet z anglika (przerzuca się tylko tarcze) i załatw sprawę wysyłkowo. Ja klonowałem zegary u siebie jak popsułem chcąc naprawić LCD :D
-
@Eppic
Hmm na głebokiej to chyba nie byłem ja :) Na tej stacji byłem chyba raz w życiu.
@q_nerk
robiłeś wysyłkowo? a gdzie wysyłałeś?
@Driveeer
mieszka obok i nic się nie przyznaje :-chyt
-
Kup zegary z alledrogo, nawet z anglika (przerzuca się tylko tarcze) i załatw sprawę wysyłkowo. Ja klonowałem zegary u siebie jak popsułem chcąc naprawić LCD :D
Czyli co, kupuje zegary, rozkręcaj i przerzucam tarcze (ta z tylu) i tyle?? Bez kodowania?? Napisz coś więcej o tym „klonowaniu”
-
Można można :)
Co do klonowania to koledze chodzi właśnie o sklonowanie pamięci do nowych zegarów.
To tańsza alternatywa do programowania w ASO - proces z którym jak widać w Lublinie są pewne trudności... :-chyt
Sama tarcza niestety nie wystarczy :) A szkoda.
Pytałem w bodajże JagCar pod Wawą za zaprogramowanie chcieli bodajże 600zł netto nie licząc samych zegarów które chcieli wyceniać indywidualnie czy coś tam.
I na pewno nie byłoby to 15zł + kw które dałem na allegro :-chyt
-
Ogarnęli mi to zaraz pod Wrocławiem, więc nie musiałem wysyłać, namiary mogę podać na priv bo nie chcę nikomu reklamy robić, wysylkowo też się z nimi da dogadać.
U siebie poszukaj firm które kręcą liczniki - oni mają sprzęt i doświadczenie - całość polega na ściągnięciu wsadu z jednego licznika i wgrania do drugiego.
-
Wyślij mi na pw namiary do nich jak możesz bo w Lublinie to o takich ludziach nie słyszałem :-R
-
U nas wszyscy porządni liczników nie kręcą, ale na OLX można znaleźć ogłoszenia :-chyt
-
Wsad pamięci może dałby radę ogarnąć elektronik u mnie na wsi. Programowanie - ja niestety nie ogarnę, mój sprzęt dopiero ma programowanie niektorych modułów w nowszych modelach.
Ale...drugi mechanik u mnie na wsi prawdopodobnie by ogarną programowanie. Ostatnio się dowiedziałem że ma serwisowke do kotów. Chyba żeby mi pozyczyl :D
-
Spróbuj z nim pogadać co ma i co umie z tym zrobić :D
Komputer do Jaguara to w tej części kraju towar raczej deficytowy.
:-za
-
Dokładnie tak jak sobrus pisze. Zapytaj sie co ten gość wogole potrafi (chyba ze dobrze go znasz) żeby zaraz jakieś wtopy nie było. Ewentualnie zapytaj jeżeli możesz czy by Ci nie pożyczył serwisowki...ja w przyszłym tygodniu dowiem sie czy ewentualnie na Południowej by nie przygarnęli Jagi na naprawę.
Bo to ze ktoś coś ma to nie znaczy ze umie to wykorzystać :- pojecia
-
Powiem wam że facet programuje moduły w najnowszych Merolach, Porsche, Mustangach. SDD kupił bo miał dwa RR Evoque do ogarnięcia i w sumie tyle mu się to przydało 😂
-
To zapytaj za ile Ci sprzeda :D
-
Dobra czas na kolejne spostrzeżenia otóż na zegarach tu gdzie przebieg pojawiaja sie kreski ———(o takie) oraz komunikat fuel data computer error.
-
Dobra jeszcze jedno...który przewód (a raczej jaki kolor) odpowiada za komunikacje zegary-wtyk do pompy ABSU?
-
Za komunikację to chyba zawsze odpowiada magistrala CAN czyli przewód o ile pamietam zielony i żółty.
Natomiast nie wydaje mi się, żeby ABS leciał do ECU przez zegary - to trochę nie po drodze.
Na pewno przez zegary leci moduł klimatyzacji oraz być może automatycznej skrzyni biegów.
Błąd który masz to problem pomiędzy zegarami a ecu.
Komunikacja ABS <-> ECU ma swój własny kod błędu P1637.
-
proponuję przedzwonić can'y miernikiem
-
W czwartek auto idzie do elektryka...zobaczymy jak sobie poradzi
-
Temat ogarnięty po długiej walce. Kot wrócił do żywych :-A Całym winowajca były zegary o których wcześniej była mowa. Po wymianie auto ożyło. Teraz jeszcze kwestia wypadających zapłonow...
-
Gdzie wymieniałeś zegary? Trudno było?
-
Lublin ulica Poludniowa ( za aresztem śledczym) . Podobno nie było to trudne natomiast terminy realizacji długie...czekałem 3 tygodnie
-
Dzięki! Super wiadomość! 3 tygodnie to pikuś - bujam się z tym 5 lat.
Fakt faktem mój jag umiera tylko w upały, ale nieco to denerwuje, zwłaszcza że zegary od roku leżą kupione :)
To tutaj? :
https://panoramafirm.pl/lubelskie,,lublin,po%C5%82udniowa,7/elektronika_przemyslaw_dabrowa_karasinski-zhanni_pad.html
-
Dokładnie tutaj. Jak masz już drugie zegary to myśle, ze chłopaki załatwią temat szybciej :) Tym bardziej ze ogólnie widać , ze maja pojęcie. Pojechałem tam z polecenia znajomych i się nie zawiodłem . Mijasz areszt śledczy i po prawej masz bramę z placem (sporo aut stoi) trudno nie trafić