FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Marcelek07 w Sierpień 19, 2018, 18:39:35 pm

Tytuł: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: Marcelek07 w Sierpień 19, 2018, 18:39:35 pm
Witam mam problem z moim nowym X-type 2.5
Podczas szukania innej usterki natrafiłem na niepokojący widok i chciałbym się dowiedzieć czym może być spowodowane zgromadzenie się tego nagaru i oleju w przepustnicy?
Dodam że samochód nie falował na obrotach ani nie było z nim problemu.
 :-help :-help :-help
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Sierpień 19, 2018, 19:52:17 pm
Jaki stan dolotu ? Odmy etc. ? W szczególności ta od odpowietrzania skrzyni korbowej ? Sprawdziłbym też uszczelki zaworów IMT. Oba te problemy mogą być spowodowane przedmuchami na dolocie.
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: Marcelek07 w Sierpień 19, 2018, 21:04:36 pm
Uszczelki  IMT  w stanie dobrzy bez pęknięć.
Dolot to chodzi o ten wąż  gumowy co łączy filter powietrza a przepustnice? Odma to te plastikowe pudełko pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica?
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Sierpień 19, 2018, 21:35:10 pm
nic dziwnego poprostu opary oleju są źle filtrowane przez odmę w tych samochodach, ciesz sie że ci nie zamarza, a jak chcesz sie tego pozbyć to tylko umyć benzynką i poskładać, na jakiś czas będzie czyściej
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: Marcelek07 w Sierpień 19, 2018, 22:15:48 pm
W tych dwóch miejscach były mokre przewody jeden ten bez węża prowadzi do PCV. Jak sprawdzić czy ten zawór PCV jest sprawny ?
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Sierpień 20, 2018, 06:41:19 am
To PCV, o którym piszesz to jest właśnie wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej na końcu którego jest ten głupi zawór. Na Twoim miejscu zawór i tak profilaktycznie bym wymienił, bo one czasem potrafiły robić dziwne problemy. Takie rzeczy w oryginale są na sklepie V12. Koszt samego zaworu z tego co pamiętam w granicach 25-30 zł.
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: Marcelek07 w Sierpień 20, 2018, 18:32:29 pm
Mam pytanie odnośnie tego PCV  zdemontowalem to i czy on powinien chodzić jak grzechotka chodzi mi o to że minimalny ruch nim i przesuwa się środek?
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Sierpień 20, 2018, 19:01:28 pm
Z tego co pamiętam chyba coś tam latało w środku.  Wymień go i tak, bo koszt tego niewielki, a bywa że wcale nie łatwo sprawdzić taki teoretycznie banalny element, który przy danym ciśnieniu ma puszczać, bądź nie. Następnie wyczyść przepustnicę, poskładaj wszystko i obserwuj  :-V Tylko nie wiem jak w 2.5 ale w 3.0 były 2 albo 3 różne zawory (zagięty 90 stopni, prosty i chyba zagięty 90 stopni lecz dłuższy), więc upewnij się jaki powinien być.

A tak z ciekawości: w jakim stanie były górne uszczelki kolektora ?
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: Marcelek07 w Sierpień 20, 2018, 22:50:20 pm
No właśnie w dobrym, dziś złożyłem całość i będę szukał tego PCV( zagięty 90). Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest tylko jedno ?

Cztery komentarze temu wstawiłem zdj na którym są zaznaczone dwie pozycje i jeden jest od PCV a drugi jest od czego ?
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 20, 2018, 23:08:50 pm
Jeden od odpowietrzania a drugi ten wpięty w kolektor jest od podciśnienia
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: Marcelek07 w Sierpień 20, 2018, 23:13:17 pm
W tym od podciśnienia nie powinien się znajdować olej możliwe że olej wziął się nie od strony kolektora ?
Tytuł: Odp: Olej w komorze przepustnicy powietrza
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 21, 2018, 13:57:48 pm
No nie powinien ale jak jest taki syf w układzie dolotowym to zaciągnęło podciśnienie