FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Marcelek07 w Sierpień 19, 2018, 18:39:35 pm
-
Witam mam problem z moim nowym X-type 2.5
Podczas szukania innej usterki natrafiłem na niepokojący widok i chciałbym się dowiedzieć czym może być spowodowane zgromadzenie się tego nagaru i oleju w przepustnicy?
Dodam że samochód nie falował na obrotach ani nie było z nim problemu.
:-help :-help :-help
-
Jaki stan dolotu ? Odmy etc. ? W szczególności ta od odpowietrzania skrzyni korbowej ? Sprawdziłbym też uszczelki zaworów IMT. Oba te problemy mogą być spowodowane przedmuchami na dolocie.
-
Uszczelki IMT w stanie dobrzy bez pęknięć.
Dolot to chodzi o ten wąż gumowy co łączy filter powietrza a przepustnice? Odma to te plastikowe pudełko pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica?
-
nic dziwnego poprostu opary oleju są źle filtrowane przez odmę w tych samochodach, ciesz sie że ci nie zamarza, a jak chcesz sie tego pozbyć to tylko umyć benzynką i poskładać, na jakiś czas będzie czyściej
-
W tych dwóch miejscach były mokre przewody jeden ten bez węża prowadzi do PCV. Jak sprawdzić czy ten zawór PCV jest sprawny ?
-
To PCV, o którym piszesz to jest właśnie wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej na końcu którego jest ten głupi zawór. Na Twoim miejscu zawór i tak profilaktycznie bym wymienił, bo one czasem potrafiły robić dziwne problemy. Takie rzeczy w oryginale są na sklepie V12. Koszt samego zaworu z tego co pamiętam w granicach 25-30 zł.
-
Mam pytanie odnośnie tego PCV zdemontowalem to i czy on powinien chodzić jak grzechotka chodzi mi o to że minimalny ruch nim i przesuwa się środek?
-
Z tego co pamiętam chyba coś tam latało w środku. Wymień go i tak, bo koszt tego niewielki, a bywa że wcale nie łatwo sprawdzić taki teoretycznie banalny element, który przy danym ciśnieniu ma puszczać, bądź nie. Następnie wyczyść przepustnicę, poskładaj wszystko i obserwuj :-V Tylko nie wiem jak w 2.5 ale w 3.0 były 2 albo 3 różne zawory (zagięty 90 stopni, prosty i chyba zagięty 90 stopni lecz dłuższy), więc upewnij się jaki powinien być.
A tak z ciekawości: w jakim stanie były górne uszczelki kolektora ?
-
No właśnie w dobrym, dziś złożyłem całość i będę szukał tego PCV( zagięty 90). Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest tylko jedno ?
Cztery komentarze temu wstawiłem zdj na którym są zaznaczone dwie pozycje i jeden jest od PCV a drugi jest od czego ?
-
Jeden od odpowietrzania a drugi ten wpięty w kolektor jest od podciśnienia
-
W tym od podciśnienia nie powinien się znajdować olej możliwe że olej wziął się nie od strony kolektora ?
-
No nie powinien ale jak jest taki syf w układzie dolotowym to zaciągnęło podciśnienie