FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: kmb007 w Sierpień 13, 2018, 23:11:39 pm
-
Witam.
Mam od niedawna Jaguara. Troche za bardzo nagrzewa mi sie plyn chlodzacy i w cieple dni ktorych ostatnio w sumie wiekszosc, wyskakuje czasem informacja o zbyt cieplym silniku. Sprawdzilem tempreature plynu i jest ponad 100 stopni. CHcialem zaczac od czynnosci najprostszych czyli zakupu termostatu. Ale okazalo sie ze to chyba grubszy wyczyn. Nigdzie nie moge znalezc tak prostej czesci. Czy zle szukam, czy rzeczywiscie jest tak malo dostepna. W zadnej firmie z czeciami nie ma na magazynie. Prosze o info osoby ktore wiedza.
-
Sklep V12
-
Dzieki, ale tam tez nie ma.
-
Oczywiście, że jest. Wystarczy zapytać...
-
Na stronie nie widzialem. OK to pytam :). Mozna linka, badz jakas wiadomosc?
-
AJ811788 220zł w oryginale
-
To jest z obudowa. A w tym modelu mozna wymienic sam termostat bez obudowy?
-
To niestety cena wkładu, a kompletny z obudową ok. 500zł
-
A nie macie zamiennikow? Wiekszosc termostatow do roznych marek to koszt w granicach 30-70 zl.
-
kmb007 rozumiem że przed zakupem nikt cię nie uprzedził że w tej marce jest problem z zamiennikami ;D ;D ;D, przykro mi ale to nie jest marka dla oszczędnych, niestety, ale da się z tym żyć
-
Marti oczywiscie ze uprzedzil, sam sie uprzedzilem :). Swiadomie kupowalem Jaguara wiedzac jakie sa ceny, wiec spoko. Ale nie jestem tez fanatykiem. Akurat termostat jest na tyle prosta czysto mechaniczna czescia, gdzie nie uwazam zeby warto bylo placic 5x czy 8x wiecej tylko dlatego zeby bylo logo Jaguar. Pod warunkiem oczywiscie ze jest cos innego co moze to zamienic. Sa czesci na ktorych absolutnie nie warto oszczedzac, ale akurat termostat chyba nie jest jedna z nich.
-
Pozostaje wyjąć i po wymiarach dobierać jak chcesz taniej.
-
kmb007 nikt nie chce abyś był fanatykiem, również uważam że wiele części Jaguara mają chore ceny, (chociaż u konkurencji potrafi być gorzej z cenami)często brakuje zamiennnikow, a i spora część jest niestety na zamówienie, co jest mocno irytujące, ale właśnie tak wyglada w Polsce świat Jaguara
-
kmb007, gdyby był OE lub bardzo dobry zamiennik, to miałbym w ofercie. Tanie zamienniki mają to do siebie, że krótko żyją, od kilku do kilkunastu miesięcy, a oryginał średnio ponad 10 lat. Jeśli auto na handel i sam dłubiesz, to można montować szmelc, w innym przypadku nie kalkuluje się.
-
V12 ale z wymienionym termostatem tez tak jest? Mechankiem nie jestem ale we wszytskich samochodach ktore mialem, wymieniajc termostat starczal na pare ladnych lat, w sumie nie pamietam zbeym w ktoryms samochodzie wymienial wiecej niz raz. Tak jak pisalem, oczywiscie sa czesci na ktorych nie warto oszczedzac i w sumie nie mozna bo jak piszesz na pewno sie nie oplaci. Ale jakos ten termostat mnie nie przekonuje :). Szukam jeszcze czegos co ma te same rozmiary, jak nie znajde to oczywiscie kupie, ale nie myslalem ze z taka juz pierdola bedzie tyle szukania ;P
-
Ceny w PL sa bardzo z kosmosu.
Poszukaj na Ebay lub na britishparts.co.uk
-
kmb007, właśnie termostaty miałem na myśli. To część o krytycznym znaczeniu dla poprawnego działania ukł. chłodzenia.
Proszę https://www.britishparts.co.uk/search/aj811788
Całe 8zł taniej bo VAT niższy, a teraz dodaj koszt przesyłki z UK...
-
100*c to nie komunikat o przegrzaniu, ten termostat otwiera się dokonca przy 102c... Secundo w 4,2 jak robisz auto dla siebie to odrazu wymień z obudową. Ja bym za jednym razem machnął na twoim miejscu pompę wody. W v12 jest zamiennik proflow, doplacisz trochę ale masz Święty spokój
-
Xsnailx dzieki za info. Co do temperatury, to jak mierzylem mialem ponad 110 stopni, ale nie sprawdzalem jeszcze w momencie jak pokazywalo info o przegrzaniu. Wylaczylo mi wtedy klime. Stalo sie to juz ze 3x w ciagu ostatniego miesiaca wiec na 100% termostat do wymiany. Dzieki z ainfo o pompie :)
-
Ja w Roverze wymieniłem na zamiennik dość znanej firmy Vernet i efekt był taki że o mało nie ugotowałem uszczelki pod głowicą, bo czasem nie do końca się otwierał i właśnie w upalne dni układ nie wyrabiał.
Wymieniłem drugi raz na oryginał Waxstat i jeździ do tej pory czyli z 8 lat.
Uszczelka w V8 to raczej niemały wydatek więc bym nie kombinował.
Ten termostat i tak dość tani jak na taką furę, bo do małego X-Type pare lat temu płaciłem 450zł za C2S43430.
Chociaż teraz na V12 widzę też po 82zł golasa bez dodatków :-super.
-
Miałem podobny problem w XF4,2sc. Wymiana termostatu nic nie dała. Należało dokładnie umyć chłodnicę – zdjęcie zderzaka, zastosowanie chemii.
-
A czy komus przy demontazu termostatu wyszły z ubudowy nakretki miedziane ktore są wcisniete w obudowe?? jest jakis na to patent na jakies klej je tam włozyć? i czy dysponuje ktos zdjeciem jak powinien byc złozony ten termostat bo jak odkreciłem ten krociec to sie cały wysypał i nie pamietam kolejnoosci atam 2 sprezyny i 3 czesci :)???
-
Same nie wyszły, były za mocno skręcone, podobnie trzeba uważać z dokręcaniem cewek zapłonowych bo przy odkręcaniu nakrętki obrócą się w deklu. Z klejem może być różnie, na początku powinno być ok, ale nie wiadomo kiedy to puści, trudno też dobrać jakiś klej to takiego połączenia. Zapakuj więc jakiś klej, ale potem spróbuj nawiercić z boków cienkim wiertłem po dwa otworki na nakrętkę tak, żeby przeszło przez nakrętkę, potem dobierz odpowiednie wkręty i zablokuj te nakrętki. Może da się też całkowicie pozbyć nakrętek i po prostu zastosować je z drugiej strony termo. Druciarstwo w sumie :).
Ostrożnie przy zdejmowaniu tego cuda, można łatwo skończyć z wersją termostat+obudowa, jak nie nakrętki to plastysie się sypią.
-
No własnie pekniety jest jeden zaczep w króćcu ten co trzyma ternostat a to wystepuje razem niestety z obudowa wiec musze kupic całosc