FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: bananix w Sierpień 05, 2018, 21:25:13 pm
-
Cześć,
Chciałbym dowiedzieć sie nieco więcej na temat silnika 3.0 S/C. Z tego co wyczytałem na forum, to że jednostka ta nie jest awaryjna, ale dość specyficzna, natomaist nie wiem pod jakim kątem.
Otóż mój samochód (jeśli wierzyć sprzedawcy i książce serwisowej) ma 125k km przebiegu. Po zakupie wymieniłem olej w silniku i filtry. Według ASO w przy tym przebiegu powieniem również wymienić świece i pasek osprzętu. Kupiłem świece Bosha, ale nie mam pojęcia jak się do nich dobrać. Na wymianę paska właściwie też nie mam pomysłu. Może jest tu ktoś kto podpowie jak się za to zabrać dysponując przydomowym warsztatem.
Chciałbym dowiedzieć się również, czy ta jednostka wymaga jakiegoś specjalnego traktowania? Przy jakim przebiegu wymienić rozrząd, pompę wody? Czy kompresor też wymaga cyklicznego serwisowania? Może ma ktoś dostęp do inforamcji co przy jakim przebiegu powinno być wyminiane. Bedę wdzięczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
-
Instrukcja w zalaczniku.
po wymianie sprwadz 2 razy czy podpioles Vac od wspomagania hamowania - rurka po prawej stronie silnika.
-
Serdeczne dzięki.
-
Po zapoznaniu się z manualem który podesłałeś niestety dalej jestem w punkcie w którym nie wiem jak dostać się do tych plastików zasłanijących świece. Z lewej strony jest obudowa bezpieczników, a z drugiej strony zbiornik na płyn. Nie wygląda to na łatwe do zdjęcia.
-
instrukcja do 5.0 SC:
https://www.jaguarforums.com/forum/xf-xfr-x250-44/5-0-sc-xfr-s-sparkplug-change-145292/
praktycznie to samo tylko 2 cylindry wiecej