FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: KodiXor w Lipiec 23, 2018, 18:32:18 pm
-
Witam forumowiczów
Temat na forum pojawiał się kilkukrotnie jednak bez konkretnej odpowiedzi. Przy przyspieszaniu przy prędkości 75-95km/h i wcisnietym gazie autem szarpie, dosyć mocno całą budą, czuć to również na kierownicy. Najbardziej wyczuwalne jest to na 5 biegu i trochę mniej na 4. Dziś odebrałem auto od mechanika po wymianie prawej półosi, bo podobno była krzywa. Niestety nie pomogło, drgania jak były tak są dalej. Pytanie co dalej? Czy przyczyną może być półoś krótka i należy ją również wymienić? Co to ewentualnie może być? Pytanie skierowanie bardziej do osób które takie coś miały i sobie z tym poradziły.
X type 2004r. Kombi 2.0d przód napęd.
-
Jak zwykle ten temat przerabialem w moim kocie jak i w innych i zawsze wychodziło na moje mechanik wymieniał mi tarczę po jeździe próbnej wróciłem do mechanika i kanałem założyć stare tarczę zapytał dlaczego bo na starych było miejsze trzęsienie niż przy nowych i to Gó zmusiło do działania to znaczy trzy kłótnie zmieniał tarczę i dla ostatniej wymiany i ta musiał je lekko zebrać powierzchnię bo było za rurze bicie na nowych tarczach. Przerabialem to w trzech innych autach toyota i audi i za każdym razie mechanik nie chciał zrobić reklamacji i zawsze były jakieś głupie tłumaczenie bo,bo,bo za każdym razem wmoglem i wymienili mi do skutku i były prawidłowo wywarzone. Podobnie jak kolega opisuje pozdrawiam zbyszek
-
To raczej nie tarcze. Wymieniane były jakieś 2 miesiące temu, na starych było to samo.
-
Zacząłbym od sprawdzenia przegubów.
-
Przeguby również sprawdzone. Jeden był nawet wymieniany.
-
czy przy ostrzejszym hamowaniu też masz bicie?
-
Tylko przyspieszanie
-
a nie da sie przejechać samochodem na podnośniku i zobaczyć czy coś nie lata?
-
Prawdopodobne rozwiązanie problemu przy podobnych objawach opisałem w wątku: Wibracje od wału przy niskich prędkościach. Mam nadzieję , że pomoże.
-
Kiedyś w innym aucie przerobiłem wszystko co metalowe ,a okazała się uszkodzona opona. Więc może warto się gumą przyjrzeć.
-
W tym wypadku akurat ani tarcze ani półosie nie są winne, ja wymieniłem obie półosie, tarcze, łożysko, praktycznie całe zawieszenie i problem dalej jest. Teorie są 3, albo któraś z poduszek, albo piasta, albo mechanizm roznicowy. Zauważyłem, że na letnich kołach jest to bardziej odczuwalne niż na zimowych, przez to że mają mniejsze et i są trochę szersze. Pacjent X-Type 2.0D Estate
-
Temat muszę odgrzebać ponownie, może znajdzie się jakaś nowa osoba która może się wypowiedzieć. Na ten moment wymienione zostały 2 półośki, hamulce z przodu, całe zawieszenie z tyłu. Niestety problem dalej jest. Zauważyłem że przy mocniejszym hamowaniu występują podobne drgania (jednak nie za każdym razem). Na oponach czy zimowych czy letnich jest tak samo więc nie jest to kwestia wyważenia kół. Padła teoria, że może być to dwumasa, jednak nie chcę wymieniać części za 2tyś, która może nie być zepsuta. Gdzie jeszcze szukać problemu? Co jeszcze sprawdzić?
-
W czasie jazdy jest okej? Jak przy hamowaniu tylko to masz ale nie zawsze tylko powiedzmy z większych prędkości to winą jest materiał z jakiego są zrobione tarcze. Maiłem to u siebie że w czasie pomiaru zegarem tarcza była okej, ale jak hamowałem z większej prędkości to trzęsło całą budą. Im szybciej jechałem i zwalniałem tym mocniej telepało. Wywaliłem tarcze i przeszło.
-
Zdarzało się to tylko na autostradzie przy prędkościach 130/140km/h jeśli hamowałem dosyć mocno bo jakiś tir wyjechał. Na poprzednich tarczach było to samo. Założone są TRW więc zdziwił bym się jak by z nimi było coś nie tak. Poza tym czemu akurat przy takiej prędkości miały by one sprawiać problem? :-trudno
-
Bo wtedy koło się kręci szybciej, czyli także tarcza i układ może wpadać w rezonans nawet przy minimalnym skrzywieniu, druga sprawa to taka, że hamując z większych prędkości tarcza grzeje się dużo szybciej, a trzecia może być związana odprowadzaniem pyłu z klocka hamulcowego podczas hamowania.
-
Podpora wału( suka) lub krzyżak walnięty 👍 :-trudno
-
Ale to diesel jest :)
-
Myślałem że x jest awd 😀 nie doczytałem, a może przeciwwaga na półosi się przesunęła 😎
-
Jeśli chodzi o hamulce to tak jak pisałem wcześniej z poprzednimi była taka sama sytuacja. Wątpię, żeby dwa komplety były walnięte. Półośki były obie wymieniane więc też był by to bardzo dziwny zbieg okoliczności jak po włożeniu nowych znowu był by problem.
-
Tylne tuleje przednich wahacza. Po prostu mimo że ładne, to guma już miekka