FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: killer666 w Maj 21, 2009, 22:44:00 pm

Tytuł: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: killer666 w Maj 21, 2009, 22:44:00 pm
Jak działa? Czy jest w każdym kotku? Mój to wersja podstawowa rocznik 92 3,2 benzyna, pod pedałem gazu jest duże wystające coś - to jest to?
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: optre w Maj 21, 2009, 22:56:02 pm
Jest w kazdym automacie. Pod pedałem jest chyba tylko ogranicznik i styk od kickdawnu, zobacze jutro u siebie.
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Maj 22, 2009, 07:25:06 am
Jest w kazdym automacie. Pod pedałem jest chyba tylko ogranicznik i styk od kickdawnu, zobacze jutro u siebie.
tak jest w każdym automacie były mechaniczne i elektryczne oraz elektryczno-mechaniczne  w zaleznosci od modelu i roku.
 skrzynia powinna zredukować bieg gdy kickdown sie wlacza.
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Maj 22, 2009, 09:10:31 am
elektryczne przy elektronikach
mechaniki przy mechanikach
(jak przypominam sobie jazdę 3.2 to był mechanik)... ta sama skrzynka co w 3.6 więc mechanik.
w 4.0 - jest elektryk
 - jedno klepniecie do oporu w przycisk - redukcja o bieg wyżej
 - dwa klepnięcia - do najniższego możliwego biegu
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: optre w Maj 22, 2009, 21:52:43 pm
elektryczne przy elektronikach
mechaniki przy mechanikach
(jak przypominam sobie jazdę 3.2 to był mechanik)... ta sama skrzynka co w 3.6 więc mechanik.
w 4.0 - jest elektryk
 - jedno klepniecie do oporu w przycisk - redukcja o bieg wyżej
 - dwa klepnięcia - do najniższego możliwego biegu


No to u mnie jest chyba coś nie tak, nie jestem pewien, jutro zobacze. Obojetnie ile razy depne to przy depnięciu redukuje.
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: peres20 w Sierpień 13, 2009, 21:37:42 pm
u mnie jest to samo co u optrego.
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: MATriX335 w Sierpień 13, 2009, 21:48:24 pm
Bo ty Optre tak samo jak Ja masz mechanika a nie elektronika, a zamieszczony opis z tego co mi wiadomo dotyczy się tylko elektroników.
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Sierpień 13, 2009, 21:50:32 pm
indeed... :)
ale za to masz zajefajny silnik ,  ten 3.6 jest cudowny :)
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: max944 w Wrzesień 23, 2009, 20:01:15 pm
A kolega ostatnio pokazywał mi że można podregulować Kickdown tymi sprężynkami przy lince gazu by ostrzej reagował. Czy w moim też taka regulacja jest możliwa ( 4.0 z 89 ) tak jak w jego 2.9 ?
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Wrzesień 23, 2009, 20:06:14 pm
no ale ty masz elektronika a on ma mechanika
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Wrzesień 24, 2009, 10:23:12 am
No to jeszcze raz z tym kickdownem.

Jak to jest? Mam Daimlera z 1993 r., 4.0. Mam przycisk S/N/1 przy skrzyni.

I nie muszę deptać 2 razy gazu. Wystarczy raz w podłogę i samochód redukuje (w trybie N zazwyczaj o 1 bieg, w trybie S czasami o 2 biegi).

Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Wrzesień 24, 2009, 11:50:16 am
No i ok, tak ma być
na S redukuje Ci do najwyższego możliwego biegu przy kick down
na N na poprzedni przy 1, przy 2-ch na dwa w góre - jeżeli jest taka możliwość tylko
Różnica jest taka że na Sport ciągnie do końca na N do 3500 obr/min ( ca about )
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: Feler w Wrzesień 24, 2009, 11:53:38 am
W opcji S redukuje do możliwie najniższego biegu bez konieczności dwukrotnego deptania w pedał gazu, raz i gna ile sił - szybsze i wygodniejsze ;) Taką samą redukcję zapewne możesz uzyszkać w opcji N poprzez dwukrotne wciśnięcie pedału gazu.

Kurde no i KRISS mnie wyprzedził o 3min22 sec... :)
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Wrzesień 24, 2009, 12:07:28 pm
przepraszam  :-V  :) :) :) :)
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Wrzesień 24, 2009, 13:50:59 pm
Temat się rozwija.

Chyba wszystko rozumiem.

W trybie S wciskam i się nie martwię.
W trybie N jeśli chcę żwawiej to wciskam 2xpedał gazu.

U mnie w trybie N ciągnie raczej do 4500 niż 3500 obrotów.

To w takim razie jeszcze jedno pytanie - czy jeśli przed przyspieszaniem przełączam tryb z N na S to to szkodzi skrzyni?
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Wrzesień 24, 2009, 14:16:50 pm
nie szkodzi skrzyni

*u mnie na N do 3500 - 3800 może
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: Feler w Wrzesień 25, 2009, 12:04:39 pm
A właśnie przetestowałem to 2-krotne depnięcie w pedał gazu i... nie działa? Redukuje o 1 bieg i nie chce więcej - coś nie tak czy może mój model tak ma?
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Wrzesień 25, 2009, 15:23:07 pm
w x308 to nie działa...  też próbowałem u Radka nie działa i już :)
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: max944 w Wrzesień 26, 2009, 18:54:57 pm
Ja dziś też pobawiłem się i u mnie działa bardzo fajnie :) do oporu i dostaje zastrzyk adrenaliny :-za na sporcie reakcja jeszcze ostrzejsza :)
Tytuł: Odp: Kickdown
Wiadomość wysłana przez: walec w Wrzesień 30, 2009, 10:35:26 am
gdyby miało szkodzić to nie byłoby takiego włącznika ;)

ja tez tak często robie