FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: FilipZet w Lipiec 17, 2018, 22:35:19 pm
-
Cześć,
Po długim posiadaniu Daimlera Six zdecydowałem się na zakup x-type 3.0 z 2002 roku.
Samochód ma problem z klimatyzacją, mianowicie ;
Po włączeniu klimatyzacji na panelu- nie załącza sie sprężarka - poprzedni właściciel podpiął sie przewodem z przyciskiem pod przekaźnik kompresora klimatyzacji - niby to miał byc patent na chwilę.
Po włączeniu przycisku druciarza kompresor się załącza i klimatyzacja ładnie chłodzi.
Pierwsze co, przyszło mi do głowy aby kupić drugi panel klimatyzacji - podobno w nim jest moduł ale kompletnie nic to nie dało.
Co jeszcze odpowiada za załączanie się kompresora?
Jakieś czujniki?
Czekam na jakieś podpowiedzi bo kompletnie nie znam x-type.
Pozdrawiam
Filip
-
Poszukaj w schematach elektrycznych:
http://bluejag.co.uk/Jaguar-XT-TechBullitens/X-Type%202003%202004%20Elec%20Guide.pdf
Z tego co widzę (strona 22) są dwa moduły klimatyzacji - jeden w panelu a drugi połączony siecią głębiej w stronę komory silnika (dotyczy wersji z navi).
Dodatkowo, w schemacie 03.2 widać, że sprzęgłem sprężarki steruje również ECU (czarno - zielony przewód). Albo sprężarka informuje nim ECU że jest włączona.
Ja bym teraz wymienił "Air Conditioning Compressor Clutch Relay" (czyli prawdopodobnie przekaźnik pod który podpięty jest druciarski przycisk)
Używane nie powinno być drogie a nóż widelec padło i moduł (którykolwiek) sterować sprężarką nie może.
W dalszej kolejności sprawdzić czy przekaźnik ma połącznie z A/CCM oraz ECU.
Jeszcze przychodzi mi do głowy taka możliwość, że któryś czujnik padł, pokazuje np małą temperaturę i sprężarka się nie włącza. Czujniki sa na 06.1 oraz 06.2, zależnie od wersji.
-
Dziękuję bardzo za podpowiedzi.
Przekaźnik na pewno sprawny jest, co do temperatury - na panelu zewnętrzną pokazuje zazwyczaj 50 i to w Celsjuszach.
Zastanawiałem się nad modułem który jest przyczepiony do wentylatorów?
Nie mam nawigacji także drugi moduł w ścianie grodziowej odpada.
Możliwe tez że jakis przewód się przetarł ?
Tak czy inaczej musze rozebrać pół samochodu zeby pewnie wszystko sprawdzić.
-
jak zewnętrzną pokazuje 50 to na pewno czujnik w zderzaku padł :) w zeszłym roku to przechodziłem... w sklepie v12 ma jakąś kosmiczną cenę ale teraz nie pamiętam gdzie w końcu kupiłem :/ jak znajdę fakturę to dam znać!