FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Basspl w Lipiec 03, 2018, 21:51:53 pm
-
witam,
Auto spisywało się bezproblemowo przez blisko 2.5 roku, ale niestety dzisiaj padł silnik. Coś chrobocze podczas pracy, więc szukam słupka. Proszę mi powiedzieć czy V8 4.0 od XJ8 pasuje do S typa? Widzę znaczną różnicę nową między nimi, oraz czy w 2001 roku wychodził tylko jeden rodzaj V8?
-
Zobacz najierw o co chodzi. Może pękł ślizg
-
Raczej to nie pęknięty ślizg:(
https://youtu.be/ljjdmeLpRHI
-
Ale też nie brzmi (przynajmniej na filmie) jak coś w układzie korbowo-tlokowym czy głowicy.
-
Na co można stawiać w tym przypadku predzej? Znajomy ma w sobotę patrzec co to jest. On obstawiam panewke i kazał poszukać silnika. Drugi znajomy mechanik stawia na urwany korowód, także też wymiana, ja nie mam zdania co to jest i od czego tutaj zacząć
-
ja bym obstawiał że wał pęknięty ale co człowiek to inne zdanie
-
A wiadomo czy inne silniki podchodzą? Od xj 4.0 kosztuje 2 tyś, od s 4 tyś, jest jakaś różnica? Na pierwszy rzut oka widać jedynie w kolektorze. Jakiego silnika w razie co szukać?
-
Silnik musi mieć zmienne fazy rozrządu to jest główna różnica dlaczego jeden kosztuje 2k inny 4k. Po filmiku nie wygląda to na panewkę a tym bardziej urwaną korbę ale co innego w realu a co innego na filmiku. Jeżeli już się okaże że jednak silnik do wymiany to szukaj takiego bez nikasilu produkcja od 2001r Silniki z nikasilem miały numery między pompą wody a głowicą lewą te bez nikasilu w tylnej części bloku od strony skrzyni
-
Paweł, dzięki za odpowiedź. A czym się różnia te z nikasilem a bez? W użytkowaniu oczywiście. Osobiście modlę się, żeby to była pompa wody, może napinacz rozrządu, albo coś z paskiem... W weekend się okaże :-trudno
-
Urwana korba by już zrobiła dziurę w bloku, a przy uszkodzonej panewce jest miarowe, metaliczne stukanie. To jest zupełnie co innego.
-
W użytkowaniu na co dzień niczym się nie różni. Kwestia tego że czasami powłoka z nikasilem ulegała uszkodzeniu i silnik tracił kompresję. Później wprowadzili poprawkę i nikasilu już nie było.
-
tomrz, silnik odpala i dojechalem nim 5 km do domu, jedzie "w miare normalnie" bo nie gazowalem tylko ledwo muskalem gaz, na obrotach 800 lekko kolysze autem i tak jakby przygasal. Znalazlem podobny dźwięk na youtube : https://www.youtube.com/watch?v=TYv-FXjGcXk ale nie napisal jak to rozwiazal i co to bylo. A pompa wody nie może wydawac takiego dzwieku?
-
Proponuję nie jeździć tym autem i go nie odpalać, tylko zawieść na lawecie do jakiegoś normalnego warsztatu. Zdiagnozowanie tak wyraźnych dźwięków nie powinno stanowić żadnego problemu dla normalnego mechanika.
-
Dotoczylem się bo bylem pod domem jak to sie stalo, nie ruszam go. Myslalem, że moze ktos juz sie spotkal z takimi odglosami.
-
To raczej na pewno nic związanego ze słupkiem. Pierwsze co bym zrobił, to zdjął pasek osprzętu i wtedy odpalił.
Tylko nie odstawiaj auta do znajomego od urwanej korby albo panewki :)
-
No dla mnie to mechanik, który nadaje się do wymiany podzespolow w autach, wymiany olei itp. A dziwne bo jeździ w rajdach i sam buduje auta. W weekend będę właśnie zdejmować pasek bo tam wyczuwam przyczyne, drugie co to może dolne napinacze rozrządu poszły. Górne są wymienione bo przy uszczelce pokrywy zaworów zaobserwowalem. Czas pokaże, na filmiku który wstawiłem dźwięk jest identyczny, ale autor nie odpowiada i nie odpowie pewnie :(