FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Napster w Lipiec 03, 2018, 14:58:19 pm
-
Witam wszystkich. Mam ogromny problem i szukam pomocy-rozwiązania-porady na temat mojej przygody. A więc... Długo szukałem takiej dokładnie wersji. Po innych postach odpuściłem sobie 2,7d i w piatek kupiłem 3,0D S. Zrobiłem do domu 400km wszytsko git. Przebieg 150tys serwis PL w JAGUAR AUTO REDUTA Warszawa. W weekend auta stało a wczoraj po nocy po odpaleniu lekko zaczęło stukać tak jakby na dole z przodu. Odrazu pojechałem do mechanika żeby zobaczył. Posłuchał mówił że chyba jakaś rolka stuka i trzeba ją zlokalizowac. odpaliłem raz jeszcze i zaczeło walić coraz mocniej aż w końcu auto zgasło. Dodam że żadna kontrolka sie nie paliła. Rozebrali plastiki dolotu filtr itd i okaząło się że jak kluczem kręci wałem to idzie tylko kawałeczek do przodu i do tyłu i dalej stoi:( okienkiem rewizyjnym sprawdził że pasek rozrządu jest i da się nim kręcić. Auto mam od 3 dni..dzwoniłem do właściciela i opowiedziałem mu sytuacje. nie wykręca sie jakoś wcale i twierdzi że mu głupio idt żadnen handlarz, kupiłem od gościa z grupy jaguar z FB. Czy ktoś może podpowiedzieć? Korbowód?panewki?tylni rozrząd? Olej sprawdzałem w niedzielę i na wskaźniku pokazało stan do końca i niepaliły się żadne kontrolki. Proszę o pomoc
-
Wygląda jakby coś z rozrządem
-
Może ten pasek z tyłu? Od czego w ogóle zacząć czy misa w dół czy grzebać przy rozrządzie? 150tys ma dopiero mozliwe żeby ten z tyłu pękł?
-
Panewki wg mnie.W moim po pęknięciu tłoka i jego wymianie dojrzeliśmy ze zdziwieniem wytarte panewki górne korbowodu.Przebieg 155 tys. km ,wymiana oleju co 10 tys km Millers C1.3/4 przebiegu autostrada V=220-250 km/h.Reszta stan b. dobry.
-
ja bym obstawił pęknięty wał, no ale jak nie zajrzysz to sie nie dowiesz
-
Tylni pasek raczej jest tylko do pompy
-
Przy zerwaniu tylnego rozrządu nic się nie dzieje,gaśnie silnik i nie pali,tyle.Tu urwany jest wał lub inny element mechaniki . :-\
-
Panewki wg mnie.W moim po pęknięciu tłoka i jego wymianie dojrzeliśmy ze zdziwieniem wytarte panewki górne korbowodu.
Nie ma górnych panewek korbowodu, są panewki główne i panewki korbowodowe. Więc chodzi Ci o panewki korbowodowe. To wina oleju czy materiał jest kiepskiej jakości ? Ja zalałem Millersa Ale teraz zmienię na motula eco clean C1. Na forum widzę sporo problemów z 3.0 D.
-
Może się zle wyraziłem oczywiśie chodzi o korbowodowe ale ... składają się one z dwóch części /półkoli/ dolnego i górnego półkola .I właśnie to górne jest wytartez kompozytu /do miedzi/ natomiast dolne prawie nominał.
-
Moze ktoś dolne zmienił zeby jeszcze troche pociàgnoł do sprzedania bo nie sàdze ze tylko jedne sie wytarły
-
Albo po prostu nieodpowiednia jazda tzn. 2 tys obr i na blacie 60 km/h - takie męczenie silnika obciąża najbardziej układ korbowo tłokowy. Do tego wodne oleje 5w30.
Oleje 5w40 mają już normę c2c3 - szkodzą dpf-owi.
-
Wytarte górne panewki korbowodowe już widziałem też.Też w dieslu DCI ,przypuszczam że wina jest po stronie eksploatacji na niskich obrotach z dużym momentem obciążenia. Olej raczej nie ma nic do rzeczy, bo ten akurat od nowości chodził na 5w40.A nie wszystkie 5w40 szkodzą dpf-wi np motul x-clean 5w40
-
Panewki wg mnie.W moim po pęknięciu tłoka i jego wymianie dojrzeliśmy ze zdziwieniem wytarte panewki górne korbowodu.Przebieg 155 tys. km ,wymiana oleju co 10 tys km Millers C1.3/4 przebiegu autostrada V=220-250 km/h.Reszta stan b. dobry.
ile kosztował Cię remont? Na jakie koszty muszę się nastawić?
-
Panewek nikt nie podmieniał mam jaga od nowości.
Nieodpowiednia jazda ....hm ,to nie u mnie zawsze tylko na pełen gwizdek,na kazdym biegu do odciecia i tak do v max.
Przykładowo dom - Monachium 1000 km czas 6 godzin ,w miescie czerwone obok zwalniaja u mnie noga w podłodze i po heblach,klocki 25-30 tys. ,wiec męczenie silnika na zbyt niskich obrotach wykluczone.
Zastanawiam sie czy to własnie taka ekstremalna jazda nie była powodem wytarcia góry panewek /od gwałtownych nacisków -suw pracy/.kurcze podejrzewam ten wodnisty olej C1 5W30 ,chociaz wymiany od poczatku co 10 tys km.Może trzeba przejsc na 5W40 co prawdza szkodzi dpf-owi ale przy mojej jezdzie zawsze idealnie wypalony.
-
A ile wyszedł Cię remont? Cały silnik robiłeś czy kupowałeś gotowy wyremontowany?
-
Zbychuro, myślę, że ta odcinka na każdym biegu jest powodem wystarcza panewek. W połączeniu z 5w30 który przy palowaniu traci film - zrobiło się tak jak u Ciebie. Ja zapytam w sklepie który olej 5w40 polecą przy 100C° lepiej ochroni silnik. A C2 może nie zaszkodzi filtrowi
-
lejcie normalnie 5w40 ja w tym momencie zalałem elfa, bo po pałowaniu na 5w30 lampka potrafiła na wolnych mi sie żarzyć (chociaż inny silnik to i tak ten olej jest za wodnisty). A do paliwa czasami dodatek do dwusuwów to nie dość że wtryski ochroni to podobno dpfowi nie szkodzi
-
Co jest na rzeczy, że np. kolega w audi 2.0tdi leje motula C2 bo tak każe serwis a u jaga C1 ? Pojemność filtra, sposób wypalania ? C2 ma więcej molibdenu siary fosforu i innych pierwiastkow niż C1. W lancii leje do zbiornika olej do 2 T. Ale tam nie mam dpfa. Przy dpfie momentalnie górną zawali sądzą z oleju który w paliwie był.
-
Witam, ja niedawno wymieniałem silnik w kocie tylko że 2,7. Kompletny silnik od 12do 15 tys trzeba liczyć plus robicizna. Ja w swoim warsztacie płaciłem 3000 zł za wymiane. Dodatkowo filtry i płyny gdzieś około 1000zł.