FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: KodiXor w Czerwiec 29, 2018, 14:12:53 pm
-
Witam forumowiczów
Ostatnio odwiedziłem ASO na zwykły przegląd techniczny, bo autem przy przyspieszaniu szarpie (w granicach 70-90km/h). Zdiagnozowano przednią prawą półoś (podobno jest krzywa). Stoję teraz przed dylematem czy przy wymianie jednej półośki powinienem wymienić również drugą? Niestety cena w ASO za jedną to koszt około 5 tyś. zł :-K Przeglądając popularny serwis aukcyjny natknąłem się na kilka marek które robią zamienniki. Są to między innymi firmy NTY, BRV i Euro Driveshafts. Moje drugie pytanie to którą z tych firm wybrać? Czy ktoś miał jakąkolwiek styczność z tymi firmami? Ewentualnie proszę o jakieś alternatywy, mile widziane linki :)
Samochód to Jaguar x-type kombi 2004r. 2.0D
-
Kup używkę i już. Wszystkie firmy które podałeś to chińczyki
-
Uzywka rowniez moze byc na wykończeniu. Ja swoja zregenerowałem i jest super. Koszt regeneracji ok 800zl.
-
Lepiej chyba regenerować. Zamienniki mają bardzo różne opinie. Regeneracja w zależności od uszkodzeń to koszt 400-800zł. Jak jest krzywa ale przeguby całe to nie powinno wyjść drogo.
-
Używka odpada. Z regeneracją może być problem bo nie mogę znaleźć żadnego serwisu na dolnym śląsku który by się tym zajmował. Niby jest coś we Wrocławiu (firma ZEM) ale zajmują się oni tylko regeneracją półosi do aut ciężarowych.
-
wpisałem w google "regeneracja półosi" i od razu kilka firm wyskakuje
-
Mam prawą półoś firmy Driveshafts , przejechałem już na niej ok 50 tys. km.
Jeżeli druga półoś jest dobra to nie ma sensu jej wymiana.
-
Jeżeli autem szarpie przy przyśpieszaniu a przy stałej jeździe nie to wina leży po stronie któregoś przegubu i nie jest to wina krzywego " pręta " półosi
-
Dzwoniłem do wielu firm we Wrocławiu i okolicach, nigdzie nie zajmują się regeneracją półosiek. Najbliżej okolice Poznania. Są firmy które regenerują tylko wały napędowe. Jednak nie mam za bardzo czasu na to, żeby półoś wymontowywać, wysyłać, czekać i montować ponownie.
Jeden z przegubów ostatnio był wymieniany, mechanik u którego naprawiam Jaga mówił mi że na 3 przypadki z szarpaniem samochodem przy przyspieszaniu 3 razy winna była któraś z półosiek.
Na kilku forach również przeczytałem pozytywne opinie o firmie Driveshafts, nawet nie znalazłem opinii złej, także chyba zdecyduje się na zakup tego zamiennika.
-
W moim drugim samochodzie miałem przeguby na wałach napędowych tej firmy i też nie miałem żadnych problemów.
W moim przypadku drgania w X-typie powodowało uszkodzone łożysko podpory prawej półosi.
-
W Częstochowie regenerują półosie, chyba parę osób nawet kiedyś ich polecało.