FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Robroy777 w Czerwiec 23, 2018, 06:09:43 am
-
Witam.
Posiadam Jaguara XF 3.0 SC z 2015 roku. Pojawiła się kontrolka chek engine i po sprawdzeniu błędów znalazłem następującą usterkę: Sonda Bank1 Sensor3 grzałka. Moje pytanie dotyczy tego, czy dobrze myślę, że Bank1 oznacza stronę lewą samochodu a Sonda3 to ostatnia sonda za katalizatorem?
Sprawdziłem wczoraj instalację i nie widzę uszkodzonych przewodów. Silnik ma przebieg 45000 km! Ostatnia sonda ma oznaczenie LSF-XFP50 i numer Bosch 0258030034. Myślę o zamienniku na uniwersalną. Co o tym myślicie?
Pozdrawiam Robert.
:-thank
-
Żadnych uniwersalnych sond wyleczylem się z nich dawno temu jak miałem Alfę. Zawsze kupuje dedykowany model :) u mnie oryginalne były denso i takie też kupiłem
-
Potwierdzam, uniwersalna wywali błąd
-
No dobra. Przekonaliście mnie. :-za
A co oznacza Bank1 Sonda3?
-
Jeszcze raz proszę o informację, która to sonda Bank1 Sonda3?
-
niestety nie mam workshop manuala do 3.0 sc :( jedyny ratunek to chyba wykupic dostep do topix albo zapytac w aso
-
Rozumiem. Dziękuję.
-
Zalaczony plik powinien pomoc.
-
Dziękuję koledze "rmazurek" za kolejną pomoc. Jestem naprawdę wdzięczny.
Z tego wynika, że jest to sonda po prawej a nie po lewej stronie.
Jutro jadę za Kraków (400 km w jedną stronę, bo jestem z Lubina na Dolnym Śląsku) załatwić ostatnie mam nadzieję usterki w moim XF-ie.
Dam znać, czy wszystko poszło OK.
Pozdrawiam.
-
Kontrolka chek engine zgasła sama. Przejechałem 1000 km i jest OK. Zastanawiam się czy nie była to wina paliwa. Tak się stało po zatankowaniu Pb95 a jak zmieniłem paliwo na Pb98 problem ustąpił. Widocznie ten "Kot" nie lubi suchej karmy.
:-bry
-
Skończyło się wymianą sondy. Błąd pojawiał się coraz częściej. Widocznie grzałka w sondzie umierała powoli. Dalej jednak będę tankował paliwo 98, jakoś wydaje mi się, że lepiej chodzi silnik. Pozdrawiam.
-
Zdecydowanie 98. Mi też lambda umierala powoli :( niestety czasem jest tak ze lambda pada a ECU jeszcze nie widzi problemu