FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Maxwachowski w Maj 29, 2018, 14:30:41 pm
-
Witam . Pare miesięcy temu zakupiłem x-type z silnikiem 2.1 V6.
Ale nie nacieszyłam sie z nim za długo po przejechaniu ok30 km
Lub po ok 30 minut odpalonego silnika wyrzuca zapłon na cylindrach 2 4 6 .
Próbowałem juz chyba wszystkiego świece cewki wymiany czujników komputera
Oraz naprawy alternatora bo dawał złe napięcie i dalej jest to samo auto było juz u pau mechaników i dalej jest to samo ? Dodam ze samochód nie posiada instalacji lpg . A kolektor jest szczelny . Bardzo
Proszę o pomoc
-
Błędy jakieś masz ?
Mam podobny problem ze swoim jagiem. U mnie nic nie zgłasza komputer, a zapłon wypada.
-
P0352
P0354
P0356
P1000
P1368
Dodam jeszcze ze rozładowuje akumulator
-
P0352
P0354
P0356
ECM Default:
– Bank 2, 4, 6 closed loop fuel metering inhibited
– Bank 2, 4, 6 adaptive fuel metering inhibited
– Bank 2, 4, 6 catalyst warm up ignition retard inhibited
– Canister purge inhibited
– Maximum engine speed reduced
– Fuel injection cut off
Możliwe przyczyny
ECM to ignition module primary circuit: open circuit, short circuit to ground, high resistance
Ignition module ground circuit: open circuit, high resistance
Ignition module / coil failure (cylinder 2,4,6)
P1368
ECM Default:
– Closed loop fuel metering inhibited
– Adaptive fuel metering inhibited
– Catalyst warm up ignition retard inhibited
– Canister purge inhibited
– Maximum engine speed reduced
– Fuel injection cut off (cylinders 2, 4, 6)
Możliwe przyczyny
Ignition monitoring circuit between splice and ECM: open circuit, short circuit to ground, short circuit to B+ voltage
Ignition module / coil bank 2 ground circuit fault
-
Czyli co Pan radzi sprawdzać dalej ? Temat na tyle specyficzny ze gdzie bym nie pytał w okolicy o naprawę odpowiedz jest taka „ jaguara nie naprawiamy”
Teraz od dłuższego czasu stoi u mechanika który próbuje wszystkiego i stoi w miejscu
Kupiłem go w marcu miała to byc moja zabawka
A co to za zabawka jak nie można sie nią cieszysz
Z tłumaczenia błędów wychodzi na to ze moze byc coś z masa
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem
P0352
P0354
P0356
Domyślne ECM:
- Blokowane dozowanie paliwa w blokach 2, 4, 6 w zamkniętej pętli
- Blokowany pomiar dozowania paliwa 2, 4, 6
- Hamowanie 2, 4, 6 katalizatora opóźnia zapłon zapłonu katalizatora
- Blokowanie płukania filtra
- Zmniejszono maksymalną prędkość silnika
- Odcięcie paliwa
Możliwe przyczyny
ECM do obwodu pierwotnego modułu zapłonowego: obwód otwarty, zwarcie do masy, wysoka rezystancja
Obwód masy modułu zapłonowego: obwód otwarty, wysoka rezystancja
Moduł zapłonu / awaria cewki (cylinder 2,4,6)
P1368
Domyślne ECM:
- Hamowanie dozowania paliwa w pętli zamkniętej
- Hamowanie dozowania paliwa adaptacyjnego
- Hamowanie katalizatora opóźnia zapłon
- Blokowanie płukania filtra
- Zmniejszono maksymalną prędkość silnika
- Odcięcie wtryskiwacza paliwa (cylindry 2, 4, 6)
Możliwe przyczyny
Obwód kontrolny zapłonu pomiędzy złączem a ECM: obwód otwarty, zwarcie do masy, zwarcie do napięcia B +
Błąd obwodu masy modułu 2 modułu zapłonu / uzwojenia
-
Skoro cewki i świece wymienione, to teraz bym zamienił klapy stronami. Ewidentnie masz problem z jednym bankiem. Jeśli błąd pojawi się na drugim banku to jesteś w domu.
-
Klapy wymienione kolektor takze
-
Skąd jesteś?
-
Kostrzyn nad Odrą lubuskie
-
Proponuje wejsc na dobrymechanik.pl i poszukac kogos kto jaguary robi. Ja tym sposobem znalazlem i jestem mega zadowlony.
-
Wg "dobrego mechanika" w lublinie najlepszym zakładem jest taki, którego dzieła wołają o pomstę do nieba.
Wszystko zrobione na odwal, na szybko, przy użyciu części z OBI, spasowanie dramat, konserwacja na rdzę, szpachla pęka, rdza wyłazi zewsząd, lakier schodzi.
Rzeźbią do upadłego części które taniej i szybciej byłoby po prostu wymienić.
Progi miałem do wymiany, dziury na wylot, oni tego nie zauważyli choć prosiłem 2 razy o sprawdzenie. :-gwizd
Dość powiedzieć, że ich naprawę za 4tys złotych musiałem poprawić gdzie indziej za kolejne 5tys. Samochód był po prostu oszpecony.
Nawet nie chciałem żeby mi to poprawili w ramach gwarancji, bo żal mi auta.
Dakar Lublin
DRAMAT
A opinie tam mają takie że cud miód najlepszy zakład we wszechświecie :-hehe :-hehe :-hehe
Za pozytywny wpis zniżka 50zł ;)
-
Panowie z całym szacunkiem liczyłem bardziej na rozwiązaniem problemu
I na pomoc użytkowników jaguarów a żebym był szczęśliwym posiadaczem tego auta .
Poproszę wiec o rady jak rozwiązać problem !!! Pozdrawiam wszystkich którzy mogą sie cieszyć jazda
Ja niestety nie mogę chociaż bardzo bym chciał 😞
-
Jedz do dobrego diagnosty i bedziesz wiedziec co w trawie piszczy. Masz błedy wiec nie powinno byc problemow. O ile pojedziesz do dobrego diagnosty.
@Sorbus
To przelec sobie opinie na googlu. Daja trochę do myślenia.
-
Tak jak pisałem wcześniej weryfikowałem nawet wątki
Z zagranicznych stronę (w miarę możliwości ) i wymieniałem wszystko po koleji a efektu nie ma !!!
-
OK Przepraszam :)
Patrząc na kody które podałeś, masz błędy trzech cewek na banku 2.
Oraz uszkodzenie aparatu zapłonowego którego w X-Type chyba nie ma (czyli ECU).
Ja bym jeszcze sprawdził czy na cewkach jest zasilanie (czerwono biały przewód) i masa (czarny).
Aczkolwiek według schematów elektrycznych są one wspólne dla wszytkich 6 cylindrów.
Obawiam się, że możesz mieć uszkodzony ECU/ECM albo wiązkę do cewek i ECU odcina iskrę.
Cewki są podłączone do zasilania, masy oraz po 2 przewody do ECU. Nic więcej według schematu tam nie ma.
Jeśli będziesz musiał wymienić ECU to aby zrobić to bez programowania w serwisie Jaguara będziesz musiał niestety wymienić "komplet".
Na pewno będą potrzebne zegary (te z deski rozdzielczej) oraz być może GEM z kluczykami (jest razem z ECU w kabinie przy nogach pasażera).
Najlepiej znaleźć kompletne działające jeszcze auto i przełożyć całość, przy czym GEM jest programowalny i tu może być problem.
-
Jeśli mógł by mnie Pan pokierować dokładnie co to jest ECU jak pisałem wcześniej nie jestem mechanikiem a chce podpowiedzieć swojemu
Mechanikowi co robimy dalej ? Zalega mu na warsztacie a tak samo jak ja i on nie chcemy sie poddać ponieważ jeździłyśmy nim i wiemy jak jezdzi i chcemy czerpać przyjemność z jazdy nim dodam ze mój mechanik jest moim szfagerm i obydwoje lubimy spędzać czas w garażu aczkolwiek woleli byśmy cieszyć sie jazda i z uśmiechem wracać na garaż 😜🥃
-
ECU/ECM to moduł sterowania silnikiem. Znajduje się w kabinie przy nogach pasażera, razem z GEM, ale przez ścianę grodziową jest też widoczny pod maską i tam też jest wtyczka do niego (wymaga specjalnego klucza do odkręcenia) oraz bodajże śruby.
Najłatwiej znaleźć go szukając GEM.
GEM to drugi komputer, moduł komfortu.
Oba razem wyglądają tak (to czarne plastikowe co ma 5 wtyczek to GEM, ta stalowa puszka pod nim to ECU):
(https://www.jaguarforums.com/forum/attachments/x-type-x400-14/123786d1452136265-all-turn-signal-hazard-light-not-working-jaguar-x-type-gem-module.png)