FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: sali55 w Maj 24, 2018, 16:57:40 pm
-
Mam pytanie odnośnie dziwnego zachowania klimatyzacji. Mianowicie część nawiewów wieje gorącem a część zimnym powietrzem. najpierw było tak, że prawa strona wiała gorącem a lewa zimnym. Teraz jest tak, że góra chłodzi a na nogi leci gorące. Na desce nie mogę obecnie włączyć dual mode.
Jest też problem z temperaturą, tzn. jak dam na low to właśnie góra chłodzi cała, ale jak dam już 19 stopni to część nawiewów u góry chłodzi a część już zaczyna grzać.
-
poczytaj forum , obstawiam elektrozawór
-
Właśnie nic takiego nie znalazłem na forum, ten zawór to od nagrzewnicy? Gdzieś w necie czytałem że czasem się nie domyka
-
Polift czy przedlift? W przedliftach zazwyczaj lecą zawory, w poliftach sprawa może być bardziej złożona
-
Ja miałem podobnie w x-type (na forum mondeo też było opisywane). Otóż po włączeniu klimy z prawych nawiewów leciało w miarę zimne powietrze a z lewej strony cieplejsze. Okazało się, że było za mało czynnika w układzie i to zaraz po serwisie klimy... (taki warsztat).
-
Rocznik 2002, serwis klimy zrobiłem ale nic to nie dało.
-
W 2002 były jeszcze przed jak i polifty
-
hmm, nie wiem czym dokładnie się różnią, mój ma dotykowy wyświetlacz.
-
Czyli poliftowy. Najpierw diagnostyka, później sprawdzić prądy we wtyczce zaworu ogrzewania i sam zawór. Jak będzie ok to pewnie moduł który skrywa się za schowkiem pasażera
-
tak zrobię - dzięki bardzo.
Czyli poliftowy. Najpierw diagnostyka, później sprawdzić prądy we wtyczce zaworu ogrzewania i sam zawór. Jak będzie ok to pewnie moduł który skrywa się za schowkiem pasażera
A jeszcze mam pytanie gdzie szukać tego zaworu, czy idzie go "wyczyścić" w razie czego, czy to się wymienia?
-
na dole jest z lewej strony blisko chłodnicy, tylko wymiana, ok 450 zł boscha zawór,chińczyki z aliexpress po ok 200 zł,ale nie wiem jakiej jakości
-
udało się zdemontować, ale jak to sprawdzić czy jest uszkodzony, to jest symbol zaworka 2R8H-18495-AB oczywiście nie ma tego na allegro. Gdzieś za granicą na e-bayu. Nie ma żadnych zabrudzeń, tam są w środku elektrozaworki, ale na gołe oko wszystko jest czyste.
Czy macie schemat połączzeń do wtyczki do tego zaworu ewentualnie?
-
Zapraszamy do lektury ;) http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/ (http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/)
-
Jeżeli masz polifta i panel zwykły bez navi, to na 1 miejscu obstawiałbym uszkodzony panel klimatyzacji. U mnie w Toruniu próbowali mnie naciągać na chore koszty wymieniając wszystko po kolei a okazało się, że ścieżka na płytce od panelu klimatyzacji była spalona na odcinku ok 2-3cm. Wystarczyło obejście drucikiem miedzianym i klimatyzacja mrozi jak należy. :) Od tego bym zaczął, bo moje objawy były identyczne jak twoje.
-
tylko pamiętaj, że najczęściej te panele są palone właśnie przez elektrozawory padnięte,być może u ciebie akurat nie, ale tak się dzieje
-
Jeżeli masz polifta i panel zwykły bez navi, to na 1 miejscu obstawiałbym uszkodzony panel klimatyzacji. U mnie w Toruniu próbowali mnie naciągać na chore koszty wymieniając wszystko po kolei a okazało się, że ścieżka na płytce od panelu klimatyzacji była spalona na odcinku ok 2-3cm. Wystarczyło obejście drucikiem miedzianym i klimatyzacja mrozi jak należy. :) Od tego bym zaczął, bo moje objawy były identyczne jak twoje.
panel akurat ma nawigację, taki dotykowy. Jedyna rzecz która trochę kieruje mnie w Twój tok rozumowania to że nie mogę włączyć w klimie Dual mode, w momencie dotknięcia zaświeca się obramówka czerwona, ale jak puszczę palec to od razu gaśnie. Do tego czasem widzę, że świeci się wewnętrzny obieg powietrza, chociaż go nie włączałem.Muszę przebrnąć przez tą lekturę co kolega jerry napisał. Najgorzej, że mechanik słabo zna angielski i do tego nie ma komputera który pokazałby konkretny błąd. Na razie wyciągnął ten elektrozawór.
jeszcze jedno, problem polega na tym że w serwisie jaguara chcą 400-600zł za samą diagnozę. Zastanawiam się czy jednak nie kupić tego zawora:
https://sklep.v12.com.pl/elektrozawor-nagrzewnicy-zawor-xr840091.html
oryginał w jaguarze kosztuje 1860zł
czy jednak próbować jakoś diagnozować???
-
Jeżeli masz polifta i panel zwykły bez navi, to na 1 miejscu obstawiałbym uszkodzony panel klimatyzacji. U mnie w Toruniu próbowali mnie naciągać na chore koszty wymieniając wszystko po kolei a okazało się, że ścieżka na płytce od panelu klimatyzacji była spalona na odcinku ok 2-3cm. Wystarczyło obejście drucikiem miedzianym i klimatyzacja mrozi jak należy. :) Od tego bym zaczął, bo moje objawy były identyczne jak twoje.
panel akurat ma nawigację, taki dotykowy. Jedyna rzecz która trochę kieruje mnie w Twój tok rozumowania to że nie mogę włączyć w klimie Dual mode, w momencie dotknięcia zaświeca się obramówka czerwona, ale jak puszczę palec to od razu gaśnie. Do tego czasem widzę, że świeci się wewnętrzny obieg powietrza, chociaż go nie włączałem.Muszę przebrnąć przez tą lekturę co kolega jerry napisał. Najgorzej, że mechanik słabo zna angielski i do tego nie ma komputera który pokazałby konkretny błąd. Na razie wyciągnął ten elektrozawór.
Jeśli masz duża różnice temperatur obieg wew zawsze się automatycznie włącza.
-
jeszcze jedno, problem polega na tym że w serwisie jaguara chcą 400-600zł za samą diagnozę. Zastanawiam się czy jednak nie kupić tego zawora:
https://sklep.v12.com.pl/elektrozawor-nagrzewnicy-zawor-xr840091.html
oryginał w jaguarze kosztuje 1860zł
czy jednak próbować jakoś diagnozować???
klimatyzację naprawić najlepiej jak pojedziesz do Szamotuł do gieremka, klimę taki zwykły mechanik ci nie ogarnie w życiu, oni tylko wymieniają na pałę po kolei, chyba że moduł klimy sobie sprawdzić możesz sam,bo to akurat proste,a może będzie przyczyną
-
jeszcze jedno, problem polega na tym że w serwisie jaguara chcą 400-600zł za samą diagnozę. Zastanawiam się czy jednak nie kupić tego zawora:
https://sklep.v12.com.pl/elektrozawor-nagrzewnicy-zawor-xr840091.html
oryginał w jaguarze kosztuje 1860zł
czy jednak próbować jakoś diagnozować???
Skąd jesteś ?
-
Nowy Sącz, zamawiam właśnie ten elektrozawór nagrzewnicy https://sklep.v12.com.pl/elektrozawor-nagrzewnicy-zawor-xr840091.html
mam nadzieję, że to jest to.
-
sali55 jaką masz przeglądarkę internetową? Jeśli chodzi o lekturę, to po zainstalowaniu przeglądarki Google Chrome i po wejściu na stronę obcojęzyczną, przeglądarka sama Cię zapyta czy przetranslatować tekst na polski, ew. można tekst skopiować to Google Tłumacza i wyjdzie podobnie.
Druga kwestia, opcja DUAL jest chyba zablokowana przy temperaturze LO, a patrzyłeś przy innej temperaturze?
-
Wymieniłem ten elektrozawór od nagrzewnicy i dalej to samo. Już nie wiem co dalej, może to ten wyświetlacz?
-
moduł klimy sprawdź i wiązkę od elektrozaworu
-
zobacz czy masz zasilanie na elektrozaworze - ja nie miałem i dlatego zawór się nie otwierał
-
U mnie co prawda nie wariuje ale nie chłodzi, więc pewnie mało czynnika. Nie znalazłem nigdzie jaki jest do 2005? 134a?
Oj... sorki nie zwróciłem uwagi wyszukując tematu, że to jest S-Type. Ja mam X. Ale może ktoś podpowie>