FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: stepek w Maj 19, 2018, 10:03:48 am
-
Drodzy forumowicze,
Mając na uwadze Wasze doświadczenie przy eksploatacji tego modelu Jaguara (S-Type 3.0 V6 benzyna z 2002 r.), być może ktoś z Was będzie znał odpowiedź, jaka usterka gnębi moje auto.
Otóż, auto od jakiegoś czasu ma problem z uruchomieniem. Czasami jest tak, że odpala normalnie, praktycznie od razu po przekręceniu kluczyka (najczęściej kiedy silnik jest zimny), a czasami trzeba pokręcić rozrusznikiem jakieś 5 sekund i silnik stopniowo zaczyna się uruchamiać przerywając.
Kiedy auto jest już uruchomione i silnik zostanie wyłączony, wówczas jeżeli chcę go ponownie uruchomić chwilę później, to odpala normalnie od razu po przekręceniu kluczyka. Jeśli poczekam jakieś 5-10 minut już trzeba kręcić rozrusznikiem jakieś 5 sekund i wtedy przerywając się uruchamia.
Częściowo udało mi się zweryfikować co to za błąd, jednak nie mam pewności gdyż komputer który go sczytywał w ogóle nie mógł się podłączyć do tego typu silnika, modelu i roczniku, więc diagnostyka nastąpiła na ustawieniach komputera do modelu rok młodszego i z innym silnikiem.
Pomiar komputerowy wykazał błąd P0191 "Sygnał poza prawidłowym zakresem/nieprawidłowe działanie obwodu czujnika ciśnienia w szynie paliwowej".
W związku z powyższym, czy ktoś z Was miał do tej pory doświadczenie z tego typu problemem?
Pozdrawiam,
Maciek
-
Instalacja gazowa jest?
-
Tak, jest założona instalacja gazowa.
Jednak po wizycie w serwisie, który ją zakładał i diagnostyce komputerowej, podobno z instalacją jest wszystko ok.
-
Zajedź z powrotem do tych, z bożej łaski, gazowników i zażądaj zwrotu kasy i niech sobie tą instalację wezmą. Lub niech prawidłowo dobiorą emulator ciśnienia.
-
Dzięki za nakierowanie na problem.
Osobiście mnie również wydawało się, że jest to wina instalacji gazowej, a nie silnika. Jednak jeśli sprawdzili komputerowo całą instalację gazową i zasugerowali, że to wina silnika, to wiele nie dyskutowałem, z uwagi na brak doświadczenia w tym temacie.
Mając na uwadze to, co napisałeś, pojadę do Nich jeszcze raz i zasugeruje jako laik gdzie może leżeć problem. Zobaczymy co powiedzą.
-
Jeśli masz emulator pompy paliwa to w nim leży problem a dokładnie w niepoprawnym jego ustawieniu