FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: marian _xjs w Maj 07, 2018, 13:28:13 pm
		
			
			- 
				 wentylator pracuje caly czas zaraz po uruchomieniu  mechanik mówi ze ten typ tak ma xj6 1994
			
- 
				Zmień mechanika, bez urazy. Trzeba sprawdzić elektrykę. Leć po kablach wg schematów połączeń. Może czujnik padł i ktoś na sztywno pod zapłon podpiął.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- 
				Dokładnie , wentylator w XJ40 ( przynajmniej w tych modelach z 2 wentylatorami bez wiskozy ) , załącza się tylko po przekroczeniu pewnego progu temperatury ( coś około 95 stopni) , wtedy załącza się 1 bieg , drugi załącza się po przekroczeniu 100 stopni . Wentylatory mogą również zostać załączone przy włączeniu klimy , ale nie mają prawa chodzić od razu po przekręceniu kluczyka . Za załączeniu wentylatorów odpowiada termo-włącznik znajdujący się na dole chłodnicy i przekaźnik który jest zamocowany od strony lewych lamp pod zderzakiem ( możesz sprawdzić , czy ktoś nie pokombinował z jego stykami ) . Do przekaźnika dostajesz się poprzez odkręcenie 2 śrub i zdjęcie ( albo samo odchylenie z jednej strony ) plastikowego przodu ( spoilera) polakierowanego w kolor nadwozia który znajduje się pod zderzakiem . Poprawnie działające wentylatory w XJ40 załączają się  po przekroczeniu standardowej ( 92 stopnie)  temperatury silnika albo po włączeniu klimy , i pracują tak długa aż schłodzą  silnik . Czyli jeśli jechałeś sobie w korku i się złączyły , i po zaparkowaniu kotka na podjeździe dalej chodzą , to wiedz , że nawet po jego zgaszeniu i zamknięciu maja prawo dalej się kręcić , do puki nie zbiją temperatury( wtedy automatycznie się wyłączą ).
			
- 
				Jeśli jest załączany przez termik na chłodnicy to ściągnij wtyczkę z czujnika na chłodnicy . Przekaźnik raczej odpada …. A jeszcze na jakim biegu działają??? Bo na pewno są łączone albo szeregowo albo równolegle ;)
			
- 
				W x300 dla przykładu mogą chodzić od razu po włączeniu zapłonu. Była to oficjalna modyfikacja Jaguara. Pisze o tym ten gość:
 http://jimbutterworth.co.uk/8jagnotes.htm
 
 U mnie, ta zworka realizowana jest przez oryginalną białą wtyczkę.
 Natomiast drugi x300 i xjr modyfikacji nie mają i wentylatory nie włączają się po przekręceniu zapłonu.  :-tylko
- 
				dzięki bardzo za informacje
			
- 
				Odgrzewam kotleta bo ostatnio mialem to samo, oba wiatraki chodzily bez przerwy podczas jazdy jak i po dluzszym np tygodniowym postoju, co zalaczylem wlacznik pradu to od razu wlaczaly sie wentylatory na full biegu. Przeczytalem ten watek i postanowilem najpierw przeczyscic wszystkie styki elektrokontaktem bo auto w koncu ma juz swoje lata oraz zimowalo i co 2-3 tygodnie raz go przepalalem wiec moglo akurat cos zasniedziec. 
 Termowlacznik spryskany - nic to nie dalo, czujnik temperatury nowy wiec nawet go nie sprawdzalem, kabelek od wiatrakow wyjety i spryskany ale go nie podlaczalem, dalem prad i wiatraki nie chodzily, podlaczylem ponownie i znow chodza bez przerwy wiec na sam koniec pozostawilem sobie przekaznik, zastosowalem sie do instrukcji JaguarXJ6 i gdyby ktos mial ten sam problem to moze od razu postawic na przekaznik ale opisze w jaki sposob mozna sie latwo do niego dostac bo niepotrzebnie rozbieralem wiecej elementow by odchylic spojler i stracilem na to dosc czasu.
 
 A wiec najpierw zastosowalem sie do instrukcji wiec odkrecilem 2 sruby ktore trzymaly spojler z lewej strony zderzaka by go odgiac i dostac sie do przekaznika ale dalo to tyle ze spojler lekko sie odgial i trudno mi bylo wsadzic nawet reke, trzeba by odkrecic jeszcze srube w wewnetrznej czesci nadkola ktora trzyma jednoczesnie spojler oraz czesc nadkola, ja dodatkowo zdjalem kolo i odkrecilem jeszcze 3 sruby ktore trzymaly owe nadkole bo gdy spojrzycie na zdjecie pelnego zdjetego spojlera
 https://blackcherryjaguar.com/products/jaguar-xj40-xj-front-lower-valance-spoiler-splitter-86-92-models-skirt-lip?variant=28425527817
 to widac ze jest "pelniejszy" niz sama hokejka wiec na podstawie tych zdjec stwierdzilem ze trzeba to nadkole odkrecic by poluzowac calosc i wtedy ten caly bok sobie spokojnie odciagnac.
 
 Pomyslalem do tego by jeszcze poodkrecac sruby na oslonie pod lewa lampa przeciwmgielna bo na chlopski rozum tam byloby wygodnie siegnac reka no i wlasnie po jej odkreceniu okazalo sie ze jest wszystko na wierzchu, piekny dostep obiema rekami a i nawet moze nogi by wsadzil :D U mnie przekaznik byl juz drutowany z tego co widzialem, obklejony masa bo byl pekniety i ogolnie nameczylem sie zeby go wyjac bo mocno trzyma, w koncu gdy sie to udalo to chcialem z automatu go wyrzucic i kupic nowy ale ciekawosc wziela gora i spryskalem wszystko elektrokontaktem, podlaczylem i... wszystko wrocilo do normy, dziala i trzyma sie swietnie, wentylatory umilkly.
 Przekaznik zielony z napisem Jaguar, wyprodukowany w Niemczech a z tylu znaczek Forda  :-gwizd sadze ze umieszczony od nowosci ale jak dziala to dziala :) Takze polecam najpierw odkrecic oslone pod lewa lampa przeciwmgielna i jesli tam wam bedzie ciasno to trzeba jeszcze poluzowac czesc nadkola i wtedy caly plastik spojlera od nadkola przechodzacy dolem do oslony lampy  przeciwmgielnej jest luzny i mozna go przesuwac co czyni dostep lepszym. Taka moja rada. Pozdrawiam.