FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Kojot96 w Maj 04, 2018, 18:50:06 pm
-
Witam. Problem dotyczy wersji z silnikiem 2.0d. Otóż w drodze powrotnej do domu, nagle przestało mi działać wspomaganie. Zauważyłem, że wcześniej jego zachowanie budziło podejrzenia, ponieważ podczas kręcenia kierownicą podczas postoju w pewnym momencie przestawało działać. Co gorsza, dodatkowo komputer wywalił błąd "High Engine Temperature" i oczywiśćie wskazówka pokazywała najwyższą wartość. Zatrzymałem się z lekkim trudem wraz z niedziałającym wspomaganiem na poboczu i odczekałem aż spadnie temperatura, wentylator chodził na pełnych obrotach, a potem jakoś doczłapałem się na miejsce. Czym to może być spowodowane ? Czy jedno z drugim na zwiazek ? Pasek wielorowkowy za luźny ? Jakie macie sugestie ?
-
ja mam taką sugestie że ci rolka sie rozleciała i pasek nie spada ale i sie nie napina
-
No tak, a ta wysoka temp może mieć z tym związek ?
-
jak nie napędza pompy wody pasek to oczywiście że tak
-
W tym silniku pompa wspomagania jest złączona z pompą wody i wychodzi z nich jedna rolka.
Ma masz to po prawej stronie silnika pod wlotem powietrza - wyciągnij akumulator i będziesz widział co się tam dzieje.
Objawy jak najbardziej się zgadzają.
-
Nawet nie trzeba wyciągać akumulatora, wystarczy zdjąć osłonę silnika. Pompa wspomagania/wody napędzana jest oddzielnym paskiem. Prawa strona silnika, jeżeli stoisz przed maską.
-
No i mamy przyczynę. Powód dosyć trywialny, jak widać na załączonym obrazku:
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/31924969_1781130988596852_5325509991044481024_n.jpg?_nc_cat=0&oh=75c192dc6e7985e4e5f980ed1098d113&oe=5B9088DB)