FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: PawelPawel1 w Maj 03, 2018, 19:39:29 pm
-
Dzień dobry
W moim X-typie padła pompa hamulcowa, mechanik zamówił nową i auto stało u niego 2 tygodnie aż wszystko uruchomił.
Odebrałem auto i przy ostrym przyspieszaniu ślizga się sprzęgło, wcześniej przed awarią pompy wszystko było ok.
Czy skończyło się sprzęgło, i ta awaria zbiegła się w czasie z awarią pompy, czy może to mieć związek z tym że hamulce są jeszcze nie do końca odpowietrzone i hamulec łapie dopiero od połowy ?
Auto ma pewny przebieg 195 tys.
Jeśli to sprzędło to czy można je zregenerować czy trzeba kupić nowe ?
-
Prędzej by nie wysprzęglało. Kompletne sprzęgło kosztuje ca 1kPLN do V6, do Diesla pewnie taniej
-
silnik 2.2 diesel 2006r, najbardziej zdziwiło mnie to, że wcześniej przed awarią pompy hamulcowej, sprzęgło chodziło normalnie, dopiero po jej wymianie przy mocnym przyspieszaniu czuć że sprzęgło się ślizga.
Czy takie sprzęgło będzie ok :
http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-luk-jaguar-x-type-cf1-i7316195458.html
mechanik mówi że można zregenerować to obecne za około 300 zł. Co jest lepszą opcją ? Firma LuK jest dobrą firmą ?
Czy te nie do końca odpowietrzone hamulce nie mają żadnego wpływu na ślizganie sprzęgła ? (nie chciał bym wymieniać dobrej części,)
-
Powiem ci że hamulce mają tyle wspólnego ze sprzęgłem co zbiorniczek do którego sie nalewa płynu i to w zasadzie tyle. Nieodpowietrzony wysprzęglik sprawiał by ci trudności ze wrzuceniem biegu, czy wysprzęgleniem. Oryginalnie powinno siedzieć u ciebie sprzęgło na docisku SAC ale różne historie można tam zamontować. Jeśli faktycznie sie ślizga to od razu bym zwalał skrzynie po pierwsze żeby nie poprzypalać docisku i zamachu, co pozwoliło by wymienić tylko tarcze sprzęgła jeśli nic nie jest popękane czy popsute, a docisk jest produkcji LUKa i każdy, ale to każdy mechanik mógłby ci go ponownie napiąć. Gorszą opcją dla ciebie może być popękana sprężyna docisku co powoduje osłabienie jego dociskania, lub niepowracające łożysko wysprzęglika co wiązało by sie z oberwaniem go na tulei prowadzącej.
-
Nie chcę ciebie stresować, ale przy takim przebiegu powinieneś wymienić cały komplet : tarczę sprzęgła, docisk, koło dwumasowe, wysprzęglik.
-
Koło dwumasowe nie daje żadnych objawów zużycia, więc chyba nie trzeba go naprawiać :) Ale to już będzie widział mechanik podczas rozbierania rozumiem ? Strasznie drogie te dwumasy :o można to regenerować ?
-
Można regenerować, ale skoro dobra to po co. Jak wszystko fajnie wygląda to nie szedł bym w koszty tylko wrzucił samą tarcze, ewentualnie wysprzęglik wymienił, bo łożysko będzie pewni szumieć i tyle