FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Dawid P w Kwiecień 19, 2018, 15:06:10 pm
-
Witam Wszystkich. Problem w moim Jagu(2,5 V6 benzyna) polega na tym że co któryś raz jak odpalam to załącza się tryb awaryjny- średnio raz na 10 razy. Następnie albo muszę odpalić jeszcze raz albo rozłączyć aku. Byłem u elektronika i wyszedł mu błąd przepustnicy. Sprawdził, wyczyścił ale niestety sytuacja się powtarza. Stwierdził że trzeba wymienić przepustnicę. Czy ktoś przerabiał podobny temat?
-
Tryb awaryjny może włączyć się z wielu powodów.
Bez podania konkretnych kodów błędów nikt raczej nic nie wymyśli. :- pojecia
-
Mnie włączał się tryb awaryjny przepustnicy raz na jakiś czas, spowodowane to było zaśniedziałą wtyczką. Wyczyściłem i nie mam błędu.
-
U mnie z kolei tryb awaryjny włączył się po tankowaniu paliwa. Wlałem 98 20 litrów i kontrolka zgasła :-tylko
-
Witam. Zdecydowałem się na zakup używanej przepustnicy- koszt od 49zl do 250. Nowa w ASO 3,800zl +vat. Wymienię i zobaczymy czy pomoże. Teraz jezdziłem trzy dni i nie było problemów. Wczoraj wracałem z Poznania i zatrzymałem się na stacji aby zatankować - no i stało się znowu tryb awaryjny. Odczekałem ok.15 min i zapalił bez problemu. Dziwny ten kotek ;)
-
Cześć. Jakiś czas temu pisałem że mój kociak wpada w tryb awaryjny w momencie gdy chcę go odpalić. Nigdy nie zdarza się to podczas jazdy, jak już odpali to mogę zrobić 500km bez problemu. W momencie kiedy odpalam go któryś raz z kolei w niedużych odcinkach czasu to w końcu pojawia się tryb awaryjny. Wtedy musi odpocząć ok 0,5h i znowu jest OK. Pierwsza diagnoza to błąd przepustnicy- kupiłem używaną w 100% sprawną ale niestety wymiana nie pomogła. Dzisiaj byłem u elektronika i ukazały się błędy:P1251, P1582, P0122, P0222, P1111. Wydaje mi się że to nie jest nic poważnego. Mechanik zasugerował brak masy. Kilka miesięcy temu wymieniłem uszczelki pod głowicami a więc silnik był trochę rozebrany. Czy możliwe że coś nie tak poskładali. Przez 6 lat jazdy tym autem nigdy nie miałem trybu awaryjnego. Proszę o jakieś sugestię lub podpowiedzi gdzie szukać.
-
Tak jak patrze to wszystkie 4 błędy które masz są z powodu przepustnicy.
Sprawdź przekaźnik przepustnicy (throttle control relay) w bezpiecznikach oraz sam bezpiecznik.
Przekaźnik (relay) R4 bezpiecznik (fuse) F18 ale głowy uciąć nie dam nie mam S-Typa.
-
Dzięki za podpowiedź. Bezpiecznik OK. Jeżeli chodzi o przekaźnik to jak sprawdzić czy jest w porządku?
-
Przepustnica zmieniona ale niestety problem znów się pojawił. Zawsze przy odpalaniu- nigdy w czasie jazdy. Czasami potrafi kilka dni odpalać bez problemu i kiedy już myślę że samo się naprawiło to niestety zonk. Błędy, które wyszły p podłączeniu do kompa to:P1251, P1582, P0122, P0222, P1111. Nie chcę na czuja wymieniać kolejnych części i liczyć że może się uda. Pomysły mojego mechanika to zwykłe gdybanie a więc zostało mi tylko to forum. Nawet nie wiem gdzie szukac teraz przyczyny.
-
Może to przekaźnik pada. Jak go sprawdzić pojęcia niestety nie mam. Może podmienić z jakimś innym, jeżeli są takie same.
Albo kupić przekaźnik na allegro z jakiegoś rozbitka. Raczej drogi być nie powinien, więc można wymienić w ciemno.
Masz 4 czy 5 błędów związanych z przepustnicą, co sugeruje że to nie jest jakieś pojedyncze uszkodzenie samej przepustnicy, ale jakby np. w ogóle nie dochodziło do niej zasilanie i komputer jej nie widzi. To taka moja teoria czyli też gdybanie ;)
Możesz też wyciągnąć przekaźnik przeczyścić mu styki jakimś preparatem i wsadzić ponownie. To nic nie kosztuje ale rzadko coś daje :-trudno
-
Witam. Sorki że dopiero po 3 tyg odpisuje ale chciałem mieć pewność że wszystko dobrze pracuje. A więc jak wiadomo tryb awaryjny związany był z przepustnicą. Elektronik wymienił przepustnicę ale to niestety nie pomogło. Posłuchałem rady użytkownika "sorbus", zamieniłem miejscami przekaźnik przepustnicy z innym i... kociak chodzi że aż miło. Rozwiązanie okazało się banalne. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.