FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: murnie w Kwiecień 05, 2018, 17:56:37 pm
-
Witam, poratujcie, moi drodzy! Przy zmianie kół przed zimą w warsztacie uszkodzili mi śruby do kół tak, że musieli szlifować, żeby śrubę w ogóle wkręcić, do tego pogubili mi część ozdobnych nakładek na śruby. Czy ktoś może wie gdzie mogę zamówić komplet śrub z nakrętkami do wszystkich 4 kół do Jaguara X-type z 2003r.? W sklepach mówią, ze ze śrubami do X jest problem, bo są jakieś specjalne i odsyłają mnie na allegro albo na szroty. Na allegro nic nie widzę, po szrotach jeszcze nie chodziłam...a czas wymienić opony na letnie...
Serdecznie dziękuję z góry za pomoc
Anka
-
Wnioskuję, że jednak chodzi o nakrętki, a nie śruby (czyt. szpilki).
1. Robią Ciebie w balona i to ostro.
2. Poszukaj na forum - szukaczka działa doskonale jest temat dedykowany (pasują od Toyoty Avensis).
-
Dokładnie, pasują od Toyoty avensis ale z alufelg, z tą różnicą że są na klucz 21, gwint i cała reszta pasuje. Ja kupowałem jakieś półtorej roku temu, komplet kupisz za około 100 zł, oczywiście nowe zamienniki.
Np. coś takiego:
http://allegro.pl/nakretki-do-oryginalnych-felg-toyota-m12x1-5x37-i6867218441.html
-
Witam, poratujcie, moi drodzy! Przy zmianie kół przed zimą w warsztacie uszkodzili mi śruby do kół tak, że musieli szlifować, żeby śrubę w ogóle wkręcić, do tego pogubili mi część ozdobnych nakładek na śruby.
Typowe dla X-Typów druciarstwo wulkanizatorów bądź mechaników :) Walą pneumatem i chromowane nakładki zaczynają się kręcić na nakrętce. Dlatego każdy kto czegoś takiego doświadczył nie kupuje znów beznadziejnych i drogich nakrętek Jaguara tylko właśnie wstawia od Avensisa :)
-
Jaguara są okrutnie tandetne. A jak ktoś już raz uszkodził nawet trochę to totalna masakra
-
ja kupowałem oryginalne używane na allegro w cenie ok 5zł/szt.
-
To i tak lepiej niż ja, kupiłem "do jagułara" "najwyższej jakości" po 11zł/szt.
I rzeczywiście, jakość o niebo lepsza niż oryginału, ale teraz widzę ze w zasadzie to te same co od Avensis po 4,5zł - nawet gwint jest 21.
Niestety w naszym kraju jak Jaguar to zawsze chcą zedrzeć >:(
-
A wiecie może czy pasują jakieś nakrętki ze stożkiem ?
-
Nakrętki ze stożkiem pasują, ale na pewno nie do oryginalnych felg Jaguara. Rozmiar gwintu to M12x1,5.
-
Ok, dzięki. Mam Citroenowskie 17" :)
-
Dziękuję Wam wszystkim za rady. Spróbuję z częściami od avensis. Miłego dzionka! :)
-
Typowe dla X-Typów druciarstwo wulkanizatorów bądź mechaników :) Walą pneumatem i chromowane nakładki zaczynają się kręcić na nakrętce. Dlatego każdy kto czegoś takiego doświadczył nie kupuje znów beznadziejnych i drogich nakrętek Jaguara tylko właśnie wstawia od Avensisa :)
Druciarstwem bym tego nie nazwał, chyba nie oczekujesz, że wulkanizator będzie ręcznie odkręcał każdą nakrętkę bo ford sobie wymyślił jakieś beznadziejne nakładki. Z mondeo jest ten sam problem, ale to nie nakładka kręci się na nakrętce, tylko nasadka klucza objeżdża na nakrętce z nakładką.
-
Tak, nazywam to druciarstwem, bo widzę jak to robią i jak podnoszą auta, np. w dwóch autach pogięli mi progi i w jednym ukręcili śrubę. To, że nakładki są delikatne i najlepiej ich w ogóle nie odkręcać (ani nawet się na nie nie patrzeć) to jedno, ale jakość usług niektórych wulkanizatorów to drugie. Nie musisz się zgadzać, ale ja piszę o tym co widzę u siebie.
-
Progi jak zgnite to nie wina wulkanizatora, że pogial. Nakrętka jak pisałem - raz gdzieś uszkodzona i później już dupa
-
A czy ja pisałem o zgnitych progach ?
-
Nakrętki nigdy się nie ukręcają przy dokręcaniu kół, tylko przy odkręcaniu, więc są dwa wyjścia jeśli nakrętka nie chce puścić, albo próbować z większą siłą aż puści lub się ukręci, albo zostawić i niech się właściciel martwi, żeby nie było później pretensji. Z progami jest różnie, jeśli podnosili w miejscu do tego wyznaczonym, to wina kiepskiego stanu auta, albo producenta, a jeśli w innym miejscu to wina wulkanizatora. Ja sam sobie zmieniam koła, tylko daję je do wyważenia, a co roku miałem problem z kolejną nakrętką która się objechala, a nie używałem pneumata, aż w końcu zmieniłem na nakrętki z toyoty i mam spokój.
-
Ale fakt faktem żaden mechanik nie będzie dbać o auto tak jak właściciel.
Tym bardziej jeżeli ma dużo pracy, gonią terminy to tu i ówdzie będą niedoróbki.
Kwestia tylko ile druciarstwa w druciarstwie ;)
Tak samo jest we wszystkich zawodach od lekarza po murarza więc nie ma co się dziwić. Najlepiej zrób sam.