FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: herbi w Marzec 24, 2018, 19:21:23 pm
-
Wczoraj w moim x 300 pojawił się problem. Auto nie reaguje na próby uruchomienia. Przekręcam kluczyk i brak jakiejkolwiek reakcji. Akumulator naładowany. Jakiś czas temu miałem identyczną sytuację ale okazało się, że pomogła wymiana przekaźnika w przedniej lewej części komory silnika. Dziś przekaźniki zamieniałem ale auto ani drgnie... Może być to immobiliser? Jak to sprawdzić? Na krótko rozrusznik kręci ale silnik nie uruchamia się.
-
Jak zachowuje się kontrolka silnika po przekroczeniu kluczyka? Czy po włączeniu zapłonu świeci się P przy drazku zmiany biegów?
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,29837.0.html
-
Po przekręceniu kluczyka check eng. gaśnie. Świeci tylko kontrolka ładowania i ciśnienia oleju.
Po włączeniu zapłonu na wybieraku skrzyni biegów pali się P, jeśli przesuwam w inne pozycje,pozostałę literki/cyferki podświetlają się.
Zastanawiam się aby podmienić pętlę immobilisera. Czy trzeba ją jakoś adaptować czy po prostu plug and play? Możliwe, że uległa uszkodzeniu?
Silnik na krótko kręci ale nie odpala.
-
Wykręć świecę i zobacz czy jest iskra. Jeśli jest to nie immobiliser. Potem ciśnienie paliwa. Było już o tym. Ale zacznij od tych przekaźników co kiedyś i czujnika wału. http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,30243.msg259839.html#msg259839
-
Ogromne dzięki za wszystkie odpowiedzi, sprawdzę jutro jeszcze raz przekaźniki, połączenia i iskrę.
-
Mógł Ci paść Body Control Module. Masz go za schowkiem pasażera.
Sprawdź, może tylko wtyczki przyśniedziały?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Sprawdzę, może ktoś podpowie gdzie jest bezpiecznik albo może jakiś przekaźnik od immo?
-
Witaj. Czy przed tym zdarzeniem odłączałeś akumulator do ładowania?
Jeśli tak, to zewrzyj klemy od aku na ok 1 minutę i podłącz aku ponownie.
-
Nie, ale majstrowałem przy przednich kierunkowskazach w zderzaku, wymieniałem na nowe. Może ruszyłem jakiś przekaźnik albo kostkę ...
-
Zaprogramowałem ponownie pilota i odpalił. Dzięki ogromne wszystkim za pomoc.
-
A w jaki sposób zaprogramowałeś pilota?
-
Problem zwrócił, znów ginie check engine. Odstawiam auto do fachowca i nie walczę już sam. Programowałem zgodnie z procedurą zamieszczoną na forum ale to był przypadek, że dał się uruchomić.
-
Witam.mialem ten sam klopot w swoim 3,2 oraz 4,0 klopotliwe sa w nich petle immo.Check engine dopiero powinien gasnac, gdy silnik zostanie uruchomiony,nie wczesniej.Podmien petle na stacyjce (tzw plug and play).99% obstawiam wlasnie ja.I odpali odrazu...mi w 4.0 padl jeszcze czujnik na wale (crank shaft sensor),ale wtedy kreci normalnie,tylko nie odpala i w momencie krecenia rozrusznikiem obrotomierz powinien sie podniesc na ok 600-700rpm ,a gdy czujnik padnie obrotomierz lezy.Pozdro i daj znac co i jak .
-
Wymieniona pętla immo, kluczyk, sterownik silnika, reader/exciter ecu znajdujący się pod licznikiem w okolicy stacyjki oraz moduł security znajdujący się w okolicach wlewu paliwa. No i w dalszym ciągu nie odpala. Jakim programem najlepiej zdiagnozować to auto?
-
za wyświetlanie lampki Check Engine odpowiada Body processor module. Jak poprzednio pisałem, pochyl się nad nim. Ewentualnie podmień go i sprawdź reakcję.
-
Ja miałem podobne objawy ale w innym samochodzie. Winowajcą okazał się luźny "minus" na rozruszniku. Po przekręceniu kluczyka silnik nie reagował, a wszystkie kontroli działały jak w zegarku.. Oczywiście to czy kręcił czy nie zależało od "widzimisię" kabla więc było bardzo losowe.. Oczywiście jakby to było takie proste w Twoim przypadku to podpięcie na krótko załatwiłoby sprawę, ale jak to zwykle bywa.... :-gwizd
-
Problem w końcu rozwiązany. Uszkodzone przerdzewiałe przewody, piny w kostkach. Trzeba było dużo czasu aby to ogarnąć ale auto już zapala, szyby podnoszą się, wentylatory śmigają, światła i sygnał dźwiękowy też wróciły.... Wszystkiemu winna pordzewiała zaśniedziała instalacja...