FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Webster w Marzec 13, 2018, 13:23:09 pm
-
Witam, zastanawiam sie czy warto zainstalowac gaz w XF 2012 3.0 benzyna majac przebieg 90k robiac rocznie kolo 20k? Ile kosztuje taka instalacja?
-
a to nie jest juz bezposredni wtrysk ?
-
A tego to nie wiem...
-
http://www.egp.pl/lpg-do-bezposredniego-wtrysku.htm
-
Nikt nie odpowie na zadane pytanie lepiej niż Ty sam.
Sam najlepiej wiesz, ile pali Twój samochód. Różnicę ceny paliw znasz, uwzględnij że gazu pójdzie 15% więcej i że wtrysk bezpośredni wymaga spalenia dodatkowo około 1L/100km benzyny.
Zastanów się ile lat chcesz tym autem jeszcze jeździć, zapytaj o wycenę w porządnym zakładzie.
Kalkulator w rękę, wyjdzie pewna kwota do zaoszczędzenia.
I wtedy zapytaj siebie : czy warto?
Przykładowo w uproszczeniu:
Cena benzyny 4.30, LPG 1.90.
Spalanie benzyny 15L/100, gazu 17,25 + 1lPb. Koszt na 100km benzyny 64,5zł, LPG 37zł.
Przez 5 lat przejeździsz 100tys.
Koszt paliwa teraz 64500zł, na gazie 37000zł.
Koszt instalacji powiedzmy 6 tys (wtrysk bezpośredni).
Do zaoszczędzenia około 21 tys zł.
-
Diesel wychodzi bardziej eko ;)
-
Benzyna z bezpośrednim wtryskiem spala naprawdę fajne ilości paliwa.
Myślę, że wyjdzie max. 2 litry więcej niż przy dieslu.
Przy 20kkm rocznie to daje oszałamiające niecałe 2000 rocznie różnicy w paliwie.
A LPG przy 3.0 i 20kkm rocznie jest według mnie bez sensu.
-
A i jeszcze jedno pora obalic mit ze glowice 4,2 i 4,2 sc roznia sie gniazdami zaworowymi i to powoduje klopot z lpg - nie wiem kto puscil te plotke ale to ta sama czesc w JPC LH bank: AJ810852 , RH bank : AJ810851 - te dziwne "problemy" w internetach - wynikaja z nikej kompetencji gazownikow w uk i zbyt ubogiej mieszanki aplikowanej przez niedoskalowana instalacje
-
w 4.2 sc jaki jest wtrysk paliwa? w jaki sposób są regulowane wysokości zaworów?
-
analogiczny jak w 4,2 n/a wielopunktowy. regulacja podkladkami o ile dobrze pamietam
-
Sprawdziłem w jpc, regulacja zaworów w 4.2 (wszystkie typy) jest podkladkami. Multum grubości do wyboru a każda ma inny numer
-
Kosztowna była by instalacja lpg do tego silnika ale jest możliwa. ok 3 lata temu kolega z forum chciał mi założyć lpg za 6tyś i żałuję ze nie założyłem bo pali w zimę 18litrów w mieście, a w lato ok 16-17. Instalacja lpg dawno by się zwróciła i jeździłby dalej poniżej kosztów diesla i bez jego problemów..
-
Mój jeździ na lpg ale instalka wyszła nieco ponad 6k. Jest dużo trudności związanych z dostaniem się do elementów pod maską (trzeba zrzucić kompresor np).
-
Co ile kkm trzeba regulować luz zaworowy? Układ smarowania założony?
-
xsnailx, kto zakladał instalacje lpg w sv8? z czego składa się instalacja-jakie dali wtryski? ja z wawy jestem-jakie sa minusy lpg w xf?
-
Yoohas - Teoretycznie jaguar nie przewiduje regulacji zaworów w ramach serwisu. w praktyce opis jest jak to zrobic i czesci sa
Tomek-777 - Z wawy to najblizej masz do forumowego kolegi filar, minusow narazie nie stwierdzilem ;-)
-
@yoohas - taka ciekawostka... 5.0 n/a - hydraulika na zaworkach :D
-
Tylko wtrysk bezpośredni.
Wiesz, że kombinuję z zagazowaniem 4.2 SC - i tak sobie rozmyślam - czy regulować luz zaworowy co 20-30kkm, czy po prostu pozwolić głowicom umrzeć i jak się wypalą zawory to po prostu zrobić remont głowic...
-
ale czemu mialy by sie wypalic? jak jest dobrze zrobiona instalacja nie powinno to mieć miejsca
-
Toemk777 zalozyles juz LPG? Ja wlasnie kupilem JAGA XF 4.2 i chce LPG wlozyc i szukam kogos poleconego.
-
Kmb007 - w jakiej okolicy ?
KRISS, Yoohas - czemu miały by od poprawnie wystrojonej instalacji umrzeć głowice / luz zaworowy ?
-
Ja z wawy jestem
-
to chyba najlepiej do filara do lodzi
-
A masz jakis adres do niego, jak sie firma nazywa? A to sprawdzony temat, czy po prostu forumowicz ktory zaklada LPG?
-
filar w wielu jagach zakładał,także wie jak sobie poradzić z tym, albo Szamotuły gieremek,ja tutaj na pewno bym założył gaz, kupiłeś może tego co był za 47k wystawiony?
-
Filar sam miał auto z tym silnikiem co Ty i LPG. Wpisz w google Filartech ;)
-
Potwierdzam, sam miałem zakładany gaz u filara do 3.0 V6 i śmiga bez problemu.
-
jaguarstype2004 tak kupilem tego za 47 :).
Dzieki za odpowiedzi. Oczywiscie bede dzwonil i sie dowiadywal bezposrednio jutro, ale kojarzycie ile zalozenie takiej instalacji u kolegi kostzuje? I druga rzecz, macie jakies info ile ten silnik pali gazu? Poki co wyjezdzilem pierwszy bak w 2 dni, wiec idzie dosyc szybko :)
-
Dolicz sobie bezpiecznie 15-20% wiecej do wyniku benzyny.
Ja mam co prawda x-type z 3L i na baku 64L robie troche ponad 200km po miescie tylko.
-
Czyli co, pali CI 30l gazu? :)
-
Czyli co, pali CI 30l gazu? :)
Realnie gazu wchodzi 50 z hakiem. Gaz mam miesiac i jak narazie nie jezdzilem nim do odciecia. Takze do konca nie wiem ile dokladnie przejade po miescie. Ale realna wartosc to ok 20L gazu. Komputer obecnie pokazuje spalanie benzyny na poziomie 17L. Wiec 20L gazu jak najbardziej realne.
Obecnie 100km kosztuje mnie 50zl niecale wiec mozna powiedziec ze to drobne w porownaniu ile palil benzyny :P
Co do ceny-Ja zaplacilem 5k do 3.0 w xksie.
-
jaguarstype2004 tak kupilem tego za 47 :).
Dzieki za odpowiedzi. Oczywiscie bede dzwonil i sie dowiadywal bezposrednio jutro, ale kojarzycie ile zalozenie takiej instalacji u kolegi kostzuje? I druga rzecz, macie jakies info ile ten silnik pali gazu? Poki co wyjezdzilem pierwszy bak w 2 dni, wiec idzie dosyc szybko :)
Udało się stargować coś? pytam bo jestem cieka realnych cen tych aut przed zakupem, założenie instalacji w granicach 6 tys takiej porządnej, spalanie ok 15% więcej niż benzyny, no i sprzątnąłeś koledze z forum go z przed nosa, za dlugo się zastanawiał :) Wychodzi na to że nie aż tak ciężko sprzedać jaguara
-
te xfy z motorem 4,2 v8 maja wziecie jakos. ze nie wspomne o wersji sc - ja mojego szukalem pol roku a i tak kupilem w koncu w niemczech (drozej niz te egzemplarze co byly wtedy w pl o akcyze)
-
Czym sie rozni ta wersja sc od zwyklego 4.2 ? Troche nie temacie jestem
-
Supercharged, wersja z kompresorem - 416km
-
jaguarstype2004 udalo sie tylko 1000 zl stargowac. Nie mialem argumentow uzpelnie. Fura wyposazona na maxa. Ma wszystko poza rozpoznawaniem odleglosci przed porpzedzajacym pojazdem, poza tym chyba max. Pojechalem go sprawdzic, rowniez nie bylo sie do czeg przyczepic. Przez kilka lat seriwisowany w ASO, pozniej przez 2 lata w Autoreduta. Na prawde dobra wersja mi sie trafila w dobrej cenie :).
-
Mam juz ponad rok instalacje gazowa w Jaguar XF 3.0L i musze przyznac ze nie narzekam ani nie czuje spadku mocy.