FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Konradop w Marzec 13, 2018, 13:11:53 pm
-
Czy ktoś z Was ma dane techniczne dyfra do XF 4.2 NA 2009 ?
Jakie przełożenie i czy może by pod pasował któryś z diesla ?
Podobno 4.2 miał taki sam jak 3.0 benzyna ale nie mam pewności (zresztą to też mi mało daje bo dyfrów do benzyny jak na lekarstwo na popularnym portalu aukcyjnym) za to do diesli zatrzęsienie i w ludzkich cenach.
Druga sprawa jaki olej ? i czy z dodatkiem LSD czy nie ?
wlałem Motula 75w140 LSD i po pierwsze jakiś zdecydowanie gęściejszy od tego co był, ma inny kolor (niebieski a był brązowy, choć to może sprawa producenta oleju) i po wymianie zacząłem słyszeć dyfer - mam wrażenie że podczas przyspieszania wyje :-zly
Z góry dzięki za wsparcie :)
-
Z tego co widzę zwykli producenci olejów nie mają nic do mostu w XF - wlewa się tam "specjalny olej producenta". To cytat ze strony Elf, ale Valvoline też nic tam nie proponuje.
edit: a jednak, Millers proponuje coś takiego:
Premium CRX 75w140NT+ (7990)
Premium CRX LS 75w140 NT+ (7970)
Co nie znaczy że ma rację :-chyt
-
Ja bede wymienial olej w nastepnym tygodniu. Z tego co szukalem na necie to olej do dyfra jest Castrol Syntrax Longlife 75w90 zastapil on Castrol SAF-XO 75w90 ale reki sobie nie dam uciac ze to na 100% olej. Na stronie Valvoline czy Castrol i chyba Motula to podaja olej 75w90 GL-5 a nie 75w140.
Ja juz kupilem Valvoline 75w90 GL-5 bez LS i jest koloru ciemno-czerwonego jesli to Ci pomoze. Nic, zaleje za tydzien i zobacze jak sie bedzie jezdzic.
-
Ja juz po wymianie oleju w tylnim moscie. Stary olej wygladal w miare dobrze jak na 100 tys km przebiegu oczywiscie jakis syf byl na srubie spustowej z tym magnesem, takze warto wymienic bo koszta zadne tak naprawde.
Ja zalalem Valvoline Axle 75w90 (bez LS) i wszystko smiga tak jak powinno.
-
Nic nie szumi/ wyje ?
-
Wszystko jest jak najbardziej wporzadku.
-
U siebie w 3.0d 275km tez wymienialem ostatnio, w sumie niepotrzebnie bo "stary" jak się okazało był ok.
wchodzi 0.9L motul 75w90. łatwy dostęp jedynie z zalaniem większy problem, trzeba mieć pompkę :)
-
Wymieniłem olej w moście, śruba spustowa na kwadrat 10mm, śruba do wlewu po stronie kierowcy na imbus. Weszło 830ml valvo 75w90 gl5- kolor jasny. Stary olej też był jasny. Wlewałem strzykawą z apteki dla koni 100ml. Pzdr
-
Witam . Czytalem ze mial pan problem z tylnim mostem xf 4.2 jak sie skonczyl mam taki sam problem prosze o kon 662245217