FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: MSCHINDLER w Luty 27, 2018, 10:37:53 am
		
			
			- 
				Witam,
przeszukałem wszystkie wątki na forum dotyczące skrzyń w XJ6 s III i nie znalazłem swojego przypadku.
1. podczas ostatniej jazdy autostradą przy stałej prędkości 120km/h spadł bieg z 3 na 1 ! zjechałem na bok zatrzymałem się, wyłączyłem samochód, włączyłem sprawdziłem bieg wsteczny działał, D - działał, i przełączył na 2 i na 3 więc wróciłem na kołach do domu.
2. w drodze powrotnej zauważyłem że kick down nie działa.
3. po trzech dniach stania w garażu sprawdziłem bagnet i płyn w skrzyni miał kolor szary, odpaliłem silnik i stan oleju był na minimum, dolałem oleju i pojechałem na jazdę próbną, wynik :
- na D: staruje z 1, przerzuca na 2 kręci do 5 tysięcy i nie przerzuca na 3 , po zwolnieniu do 0km/h nie redukuje na 1 i startuje z 2
- na R: działa bez zarzutów
- na 1: Startuje z 1
- na 2: Startuje z 1 lub 2, nie redukuje.
co może być przyczyną?
 :-help
doczytałem w poprzednich wątkach: 
- regulacja taśm
- wymiana/czyszczenie filtra
- tarczki ? - regeneracja skrzyni....
- sprzęgło?
kto w PL zajmuje się regeneracją tych skrzyni?
Jeśli faktycznie jest uszkodzona to wolałbym ją zregenerować niż wymienić na inną używkę.
			 
			
			- 
				Witam BW 66 nie są skomplikowane ,każdy serwis automatów powinien się podjąć naprawy.Części są dostępne w kraju.Jestem po regeneracji swojej skrzyni  ale robiłem we własnym zakresie .
			
 
			
			- 
				Kiedyś sporo tych skrzyń robilem  65,66  . sa podobne ale  wymagają specjalnych narzedzi aby dobrze wprowadzić tłoki  nie niszcząc O ringów. 
 ^5  jest jakby cieńsza niz 66 .   skrzynie sa proste ale   lepiej oddać do zakładu ktory daj edobra gwarancje .  większość aktualnie tych skrzyń jest 30 lat stara. I  przy dobrym przeglądzie  niestety nie wystarczy  wymienić uszczelek tarcz czy sprzęgieł .  Wiele razy po przebudowaniu  wywalą  części tzw Hard Parts  czyli te co niby nie są do wymiany podczas przebudowy ? 
   Warto znaleźć firmę która dobrą ma opinie i  daje dobra gwarancję.   
 Jak pisałem sporo tych skrzyń przebudowałem i  jeśli  szukasz  dobrej firmy  która mówi ze te skrzynie robi to spytaj się czy i jak sprawdza ciśnieni ew tych skrzyniach ?
  jest specjalna rurka która ma podwójny gwint jeden do skrzyni drugi do zegara  . tył skrzyni  tam tą rurkę montujesz .  po przebudowie trzeba skrzynie doregulować  i to jest bardzo wazne  aby  nie jechać  drugi raz na przebudowę .
			 
			
			- 
				Panowie wziąłem się za przegląd i mały remoncik skrzyni Borg warner 66 i napotkałem problem a mianowicie nie mogę rozdzielić przedniego bębna od tylnego aby wymienić tarczki w tylnym a nie chcę robić tego na siłę aby nic nie uszkodzić. Posiada ktoś jakieś informacje czy jest to na wcisk i trzyma to ten górny pierścień czy jakoś inaczej. Szukalem informacji na ten temat ale nigdzie nie mogę nic znaleźć. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc. 
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
			 
			
			- 
				Kolego, na fb masz grupy Jagaura - najlepiej tam zapytaj, bo tu marna szansa, że ktoś Ci pomoże. Prędzej tam  :-super
			
 
			
			- 
				Tam też zadałem to pytanie i niestety skutek podobny jak tu chyba. No nic trzeba będzie spróbować bardziej siłowo i ewentualnie domawiać części. 
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
			 
			
			- 
				Wpisz w googla "borg warner 66 repair manual", można pobrać za 6$, a gdzieś tam za darmo.
			
 
			
			- 
				V12 mam już tego manuala jak i kilka innych. We wszystkich jest dokładnie opisane jak rozebrać przedni bęben i tylny, wymiana tarczek ale nigdzie nie ma nic na temat tego jak to rozłączyć. Wszędzie tylko aby usunąć przedni bęben ale nigdzie jak 

Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka