FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: MSCHINDLER w Luty 27, 2018, 10:37:53 am
-
Witam,
przeszukałem wszystkie wątki na forum dotyczące skrzyń w XJ6 s III i nie znalazłem swojego przypadku.
1. podczas ostatniej jazdy autostradą przy stałej prędkości 120km/h spadł bieg z 3 na 1 ! zjechałem na bok zatrzymałem się, wyłączyłem samochód, włączyłem sprawdziłem bieg wsteczny działał, D - działał, i przełączył na 2 i na 3 więc wróciłem na kołach do domu.
2. w drodze powrotnej zauważyłem że kick down nie działa.
3. po trzech dniach stania w garażu sprawdziłem bagnet i płyn w skrzyni miał kolor szary, odpaliłem silnik i stan oleju był na minimum, dolałem oleju i pojechałem na jazdę próbną, wynik :
- na D: staruje z 1, przerzuca na 2 kręci do 5 tysięcy i nie przerzuca na 3 , po zwolnieniu do 0km/h nie redukuje na 1 i startuje z 2
- na R: działa bez zarzutów
- na 1: Startuje z 1
- na 2: Startuje z 1 lub 2, nie redukuje.
co może być przyczyną?
:-help
doczytałem w poprzednich wątkach:
- regulacja taśm
- wymiana/czyszczenie filtra
- tarczki ? - regeneracja skrzyni....
- sprzęgło?
kto w PL zajmuje się regeneracją tych skrzyni?
Jeśli faktycznie jest uszkodzona to wolałbym ją zregenerować niż wymienić na inną używkę.
-
Witam BW 66 nie są skomplikowane ,każdy serwis automatów powinien się podjąć naprawy.Części są dostępne w kraju.Jestem po regeneracji swojej skrzyni ale robiłem we własnym zakresie .
-
Kiedyś sporo tych skrzyń robilem 65,66 . sa podobne ale wymagają specjalnych narzedzi aby dobrze wprowadzić tłoki nie niszcząc O ringów.
^5 jest jakby cieńsza niz 66 . skrzynie sa proste ale lepiej oddać do zakładu ktory daj edobra gwarancje . większość aktualnie tych skrzyń jest 30 lat stara. I przy dobrym przeglądzie niestety nie wystarczy wymienić uszczelek tarcz czy sprzęgieł . Wiele razy po przebudowaniu wywalą części tzw Hard Parts czyli te co niby nie są do wymiany podczas przebudowy ?
Warto znaleźć firmę która dobrą ma opinie i daje dobra gwarancję.
Jak pisałem sporo tych skrzyń przebudowałem i jeśli szukasz dobrej firmy która mówi ze te skrzynie robi to spytaj się czy i jak sprawdza ciśnieni ew tych skrzyniach ?
jest specjalna rurka która ma podwójny gwint jeden do skrzyni drugi do zegara . tył skrzyni tam tą rurkę montujesz . po przebudowie trzeba skrzynie doregulować i to jest bardzo wazne aby nie jechać drugi raz na przebudowę .
-
Panowie wziąłem się za przegląd i mały remoncik skrzyni Borg warner 66 i napotkałem problem a mianowicie nie mogę rozdzielić przedniego bębna od tylnego aby wymienić tarczki w tylnym a nie chcę robić tego na siłę aby nic nie uszkodzić. Posiada ktoś jakieś informacje czy jest to na wcisk i trzyma to ten górny pierścień czy jakoś inaczej. Szukalem informacji na ten temat ale nigdzie nie mogę nic znaleźć. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc.
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
-
Kolego, na fb masz grupy Jagaura - najlepiej tam zapytaj, bo tu marna szansa, że ktoś Ci pomoże. Prędzej tam :-super
-
Tam też zadałem to pytanie i niestety skutek podobny jak tu chyba. No nic trzeba będzie spróbować bardziej siłowo i ewentualnie domawiać części.
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
-
Wpisz w googla "borg warner 66 repair manual", można pobrać za 6$, a gdzieś tam za darmo.
-
V12 mam już tego manuala jak i kilka innych. We wszystkich jest dokładnie opisane jak rozebrać przedni bęben i tylny, wymiana tarczek ale nigdzie nie ma nic na temat tego jak to rozłączyć. Wszędzie tylko aby usunąć przedni bęben ale nigdzie jak

Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka