FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Dawid P w Luty 21, 2018, 23:18:51 pm
-
Witam, potrzebuję porady dotyczącej krzyżaka wału napędowego w Jagu S-Type. Mój mechanik wykrył luz w tym elemencie i doradza wymianę. Szukałem krzyżaka w kraju i jest ciężko. W jednym miejscu usłyszałem że wał napędowy w S-Type jest nierozbieralny. Natomiast na e-bay UK można bez problemu taki krzyżak do S-Type kupić. Czy ktoś przerabiał już ten temat? Nie chcę wymieniać całego wału bo wiadomo że to są zdecydowanie wyższe koszty.
Pozdrawiam
-
Na bank jest rozbieralny bo nie wymieniłbyś nigdy podpory wału z łożyskiem. Wał na krzyżaku jest zabezpieczany pierścieniami segera wiec jest rozbieralny, a krzyżak możliwe że pasuje z forda transita
-
Jest rozbieralny jak najbardziej, dwa tygodnie temu wymieniłem podporę i krzyżak, do zdobycia bez problemu, pytaj na V12. Dodam, że całkiem inna jazda bez luzów. :-tylko
-
Czyli nareszcie uporałeś się z lataniem od krawężnika do krawężnika. :D
-
Dzięki za szybką odpowiedz. W takim razie szukam kompletuję części- do zrobienia jeszcze wahacze tylne dolne, tuleje amortyzatorów tył i drążki zbieżności tył. Mam nadzieję że po tych zabiegach poprawi się jakość jazdy. Dotychczas było odczuwalne lekkie "mrowienie" przy ok 90km/h, myślałem że to kwestia wyważenia opon ale mechanik po przejechaniu się autam i oględzinach stwierdził właśnie krzyżak wału + tylne zawieszenie. Jeszcze raz dziękuję i odezwę się po wymianie.
-
Na ten moment mogłem sprawdzić do prędkości 140, nawiasem mówiąc dość droga była to próba, na Zakopiance panowie zarobili na mnie 200zł a ja zainkasowałem 6 punkcików. Zobaczę jak będzie się zachowywał na autostradzie pewnie w niedzielę. Na ten moment odczułem że jeździ się przyjemniej i bicia do 140 nie ma.
-
Sorki że się znowu odzywam w temacie ale nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia- czy po wymianie krzyżaka wału trzeba ten wał potem wyważyć? Mechanik twierdzi że tak ale niestety w mojej okolicy nikt tego nie robi. Jestem z Gniezna czy ktoś może polecić jakiś warsztat w Wielkopolsce.
Pozdrawiam
-
A mój mechanik stwierdził że wał jest wyważany fabrycznie i jeśli się złoży tak jak był to nie trzeba wyważać. Póki co po całej operacji jest wszystko w porządku.
-
Ok. Dzięki
-
Nigdy po wymianie krzyżaków nie wyważałem wału i było dobrze ale zawsze wał znaczylem i składałem tak jak był przed robotą
-
Dokładnie tak było i u mnie, wał poznaczony był i złożony tak jak ma być. Radziłbym wymienić od razu podporę wału, mimo że nie widać na niej uszkodzeń potrafi powodować wibracje.